Središte Beča uskoro postaje zona bez automobila

Za razliku od Zagreba u kojem gotovo tri mjeseca nakon potresa još nije donijet zakon o obnovi grada

Prema pisanju austrijskih medija, središte Beča, odnosno njegov prvi okrug, uskoro bi velikim dijelom trebao ostati bez automobila. Čini se kako su bečka dogradonačelnica Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Innenstadt Markus Figl (ÖVP) vrlo blizu postizanju konačnog dogovora.

Kako je u nedjelju objavio dnevnik Kronen Zeitung, središte Beča uskoro bi moglo postati velika zona bez automobila. Naime, „zelena“ dogradonačelnica Birgit Hebein i „tirkizni“ predsjednik prvog bečkog okruga Markus Figl (ÖVP) blizu su dogovora prema kojem će se u prvom bečkom okrugu Innenstadt početi provoditi koncept smirivanja prometa, odnosno ograničiti ili zabraniti pristup automobilima u velikom dijelu bečke povijesne jezgre.

Iako još nisu objavljene sve pojedinosti o novom prometnom konceptu, govori se o „središtu grada bez automobila“ i o „velikoj prekretnici bečke prometne politike“. Međutim, ipak se doznaje kako bi trebali postojati izuzeci za stanovnike, dobavljače, komunalne službe i javni prijevoz. Ograničenja prometa se, također, ne bi trebala odnositi na poznate bečke bulevare koji okružuju središte grada i koji u određenoj mjeri predstavljaju granicu prvog bečkog okruga.

Zabrana automobilskog prometa u bečkom središtu tako je skoro gotova stvar, no prije donošenja konačne odluke potrebno je postići politički dogovor te odrediti nova prometna pravila. Hebein i Figl su potvrdili kako već duže vremena raspravljaju o ovom pitanju te da će tijekom tjedna nastaviti s dogovorima oko zabrane prometa. Bečka dogradonačelnica pak smatra kako se novi prometni koncept može provesti još prije bečkih općinskih izbora u listopadu ove godine.

  • Beč, Rotenturmstraße - Bečanke i Bečani su u povijesnoj jezgri grada u studenom 2019. dobili novu atraktivnu zonu susreta. ©  PID / Christian Fürthner

Pješaci i biciklisti su već osvojili bečke ulice

Ideja o zabrani automobilskog prometa u bečkom središtu nije nova te se o njoj raspravlja već godinama. U međuvremenu su uređene brojne pješačke zone i zone susreta, čime je promet u bečkom središtu već u velikoj mjeri ograničen. O zabrani automobilskog prometa mnogo se raspravljalo i tijekom prošle zime kada je potrebu smirivanja prometa isticao glasnogovornik Zelenih, Peter Kraus, no pandemija COVID-19 utjecala je na promjenu planova i realizaciju uređenja privremenih biciklističkih traka.

Zabrana prometa, kao ni suradnja Zelenih i ÖVP-a, ipak se nimalo ne sviđa Slobodarskoj stranci Austrije (FPÖ) u kojoj najviše ističu potencijalne negativne posljedice za poduzetnike. Naime, šef bečkog FPÖ-a Dominik Nepp smatra kako će nakon velikih gubitaka bečkog turizma zbog pandemije COVID-19 ova odluka „ubiti mnoge koji posluju u samom središtu grada.“

  • Zahvaljujući gradskoj upravi u Beču se događa prava „renesansa Grätzla“ - dijelova gradskih četvrti koji postaju prave oaze za druženje susjeda i kojih je u austrijskoj metropoli sve više / Foto © Daniel Auer/Lokale Agenda 21

U Zagrebu ni jedne nove donjogradske pješačke zone

Beč i ostale europske metropole očito brzo napreduju u pravcu prepuštanja svojih javnih površina pješacima i biciklistima, u čemu je veliku ulogu imala i aktualna zdravstvena kriza. Primjeri prilagodbe prometa i prenamjene prometnih površina u mnogim europskih gradovima, o čemu smo više puta pisali, pokazali su se vrlo uspješnima u borbi protiv pandemije te predstavljaju dugoročne mjere za povećanje kvalitete života i zaštitu zdravlja građana i građanki.

I najnoviji bečki primjer pokazuje kako je u interesu građana/ki moguće postići brz i konkretan dogovor, za razliku od Zagreba gdje gotovo tri mjeseca nakon razornog potresa ni jedan metar kolnika nije prenamijenjen u pješačke i biciklističke staze unatoč povećanoj opasnosti prilikom kretanja pločnicima zbog pada oštećenih dijelova zgrada. Ne trebamo posebno podsjećati na problem proširenja pješačkih zona u zagrebačkom Donjem gradu ili koliko je „elaborata“ i izgubljenog vremena potrebno da se jedna relativno kratka ulica poput Masarykove proglasi pješačkom površinom. Jedno je sigurno, Zagreb treba gradonačelnika ili gradonačelnicu i gradsku upravu koja će konačno biti u službi njegovih građana i građanki.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

Beč će sljedeće godine imati stotinu pješačkih zona

U četvrtak je u nazočnosti bečke dogradonačelnice Birgit Hebein te predstavnika nadležnih gradskih odjela i Bečke gospodarske komore službeno otvorena obnovljena bečka ulica Rotenturmstraße i to simboličnim postavljanjem posljednje granitne ploče. Nakon pet i pol mjeseci radova, Bečanke i Bečani su u povijesnoj jezgri grada dobili novu atraktivnu zonu susreta i to uoči početka ovogodišnjih adventskih svečanosti.

Klimatski model grada Beča postaje međunarodni standard

Poznatom ulicom Mariahilfer Straße kojom su još prije pet godina jurili automobili, danas neometano šeću pješaci, roditelji bezbrižno guraju dječja kolica pored biciklista, a uz sve to raste promet brojnih trgovina, restorana i kavana. Pješaci sve više preuzimaju ulice austrijskog glavnog grada i uživaju u novoj kvaliteti urbanog života.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER