Klimatski model grada Beča postaje međunarodni standard

Klimatsku i prometnu politiku Grada Beča sada žele primijeniti i ostali svjetski gradovi

Poznatom ulicom Mariahilfer Straße kojom su još prije pet godina jurili automobili, danas neometano šeću pješaci, roditelji bezbrižno guraju dječja kolica pored biciklista, a uz sve to raste promet brojnih trgovina, restorana i kavana. Pješaci sve više preuzimaju ulice austrijskog glavnog grada i uživaju u novoj kvaliteti urbanog života.

Obnova poznate bečke trgovačke ulice Mariahilfer Straße i njeno pretvaranje u dosad najveću bečku „zonu susreta“ (njem. Begegnungszone), u kojoj je automobilski promet ograničen i podređen potrebama pješaka, bio je velik uspjeh bivše zelene dogradonačelnice Beča Marije Vassilakou. Ova važna bečka ulica je prije pet godine u potpunosti promijenila svoj izgled, a najveća promjena bila je uklanjanje klasične podjele ulice na pločnik i kolnik – pješaci i vozači sada dijele isti, popločani prostor, no pješaci imaju prednost.

Vassilakou se grčevito borila za realizaciju ovog projekta, a pored određenog dijela građana, najžešći protivnik bila joj je Bečka gospodarska komora. Od uspješnog preuređenja ove ulice prošlo je pet godina, a gotovo je toliko trebalo i Komori da promijeni svoje mišljenje. Naime, Bečka gospodarska komora sada se zalaže za uvođenje što većeg broja „zona susreta“, kako u Beču, tako i u gradovima širom Austrije!

  • Slijeva nadesno: Hans Arsenovic, potpredsjednik Bečke gospodarske komore, Markus Reiter, predsjednik okruga Neubau, bečka dogradonačelnica Birgit Hebein, Renate Kaufmann, bivša predsjednica i Markus Rumelhart, aktualni predsjednik okruga Mariahilf te Thomas Blimlinger, bivši predsjednik okruga Neubau na današnjem obilježavanju pete obljetnice obnove Mariahilfer Straße /  © PID / Fürthner

Obnova Mariahilfer Straße promijenila je i cijeli Beč, a građani su vrlo brzo prihvatili novi izgled ove ulice. Sada je to najveća bečka pješačka i trgovačka zona čije značenje nadilazi granice samog grada, a model njene obnove sada žele primijeniti mnogi gradovi širom svijeta. Radnim danom ulicom u prosjeku prođe 50-ak tisuća ljudi, a s više od 17 milijuna prolaznika godišnje, Mariahilfer Straße je jedna od najvažnijih trgovačkih ulica u Austriji.

  • Izgled ulice 2011. godine / © Kronsteiner / PID

Središnji dio Mariahilfer Straße, koji se u dužini od 432 metra proteže od križanja s ulicom Kirchengasse (bolji poznavatelji Beča znaju da se tu nalazi velika robna kuća Gerngross) do Andreasgasse, uređen je kao pješačka zona, dok su preostala dva dijela ulice prema MuseumsQuartieru i Zapadnom kolodvoru tzv. zone susreta – mjesta ograničenog automobilskog prometa (dopuštena brzina 20km/h), podređenog potrebama pješaka i biciklistima u oba smjera. Dužina zone susreta na dijelu između ulica Getreidemarkt i Kirchengasse iznosi 739 metara, a u dijelu između Andreasgasse i Kaiserstraße 459 metara. Duž ova dva dijela ulice uređene su posebne lokacije za istovar robe koji se vrši u određeno vrijeme, parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom i taksi stajališta.

  • Ne tako davno ovom su ulicom još jurili automobili / Foto: Ekovjesnik

Hebein: smirivanje prometa i zaštita klime korisni su za ljude

„Mariahilfer Straße je najbolji primjer da mjere smirivanja prometa i zaštite klime koriste svim građanima, a posebno onima koji tamo rade, uče i žive. Da, Beč je grad s najvećom kvalitetom života u svijetu, a to smo postigli upravo zahvaljujući hrabrim projektima kao što je obnova Mariahilfer Straße te političarima poput Marije Vassilakou i brojnim djelatnicima naše gradske uprave koji se trude da Beč svakog dana bude ljepši i bolji. Ne smijemo se oslanjati na dosadašnja postignuća, već moramo i dalje razvijati nove projekte na dobrobit svih građana i građanki“, izjavila je dogradonačelnica Birgit Hebein povodom proslave pete obljetnice obnove ove bečke ulice.

  • Bečka dogradonačelnica Birgit Hebein na obilježavanju pete obljetnice obnove Mariahilfer Straße / © PID / Fürthner

S bečkom dogradonačelnicom slažu se i predsjednici okruga Mariahilf (6.) i Neubau (7.) - Markus Rumelhart i Markus Reiter, koje razdvaja upravo Mariahilfer Straße i čije je stanovništvo 2014. godine s većinom od 53,2 % podržalo obnovu ulice i smirivanje prometa. Obojica su izrazili oduševljenje realizacijom brojnih zelenih projekata koji su se počeli širiti iz ove „zelene žile“ grada. U više navrata smo izvijestili o uređenju Zieglergasse - prve bečke ulice s mogućnošću regulacije temperature zraka, kao i obnovi drugih ulica u okrugu Neubau koje se prilagođavaju klimatskim promjenama, a nedavno i o prvom parku za rashlađivanje koji predstavlja još jedan važan doprinos mjerama za smanjenje efekta urbanog toplinskog otoka i visokih temperatura uzrokovanih klimatskim promjenama.

  • Mariahilfer Straße u jutarnjim satima / Foto: Ekovjesnik

  • Istovar robe se vrši u određeno vrijeme i na određenom mjestu / Foto: Ekovjesnik

Uspješna obnova ove ulice, kao i cijelog niza drugih ulica u središtu austrijskog glavnog grada, potvrdila je opravdanost smirivanja automobilskog prometa i ulaganja u podizanje kvalitete javnog prostora. Unatoč prvotnom protivljenju projektu obnove Mariahilfer Straße, u Bečkoj gospodarskoj komori sada ističu pozitivne učinke obnove ove i ostalih bečkih ulica, što se najviše održava na porast prometa trgovina i otvaranje novih radnih mjesta, nove razvojne mogućnosti i podizanje vrijednosti nekretnina.

„Mariahilfer Straße je jedna od najvažnijih trgovačkih ulica u Austriji. Ovdje se ljudi osjećaju kao kod kuće, a posjećenost je stabilna, što su važni čimbenici za uspješno poslovanje lokalnih poduzetnika. Da bi se takvo stanje zadržalo, moramo pomno pratiti navike kupaca te reagirati na sve eventualne promjene i nove trendove. Gradska uprava, poduzetnici, lokalno stanovništvo i potrošači zajedno osiguravaju budućnost uspješnog koncepta Mariahilferstrasse“, objasnio je Hans Arsenovic, potpredsjednik Bečke gospodarske komore.

  • Novi oblici održive mobilnosti pomažu pri uklanjanju automobila iz gradskih središta / Foto: Ekovjesnik

S.F. / Ekovjesnik

 

>>> Pročitajte još >>> Pješaci osvajaju bečke ulice!

VEZANE VIJESTI

Beč će sljedeće godine imati stotinu pješačkih zona

U četvrtak je u nazočnosti bečke dogradonačelnice Birgit Hebein te predstavnika nadležnih gradskih odjela i Bečke gospodarske komore službeno otvorena obnovljena bečka ulica Rotenturmstraße i to simboličnim postavljanjem posljednje granitne ploče. Nakon pet i pol mjeseci radova, Bečanke i Bečani su u povijesnoj jezgri grada dobili novu atraktivnu zonu susreta i to uoči početka ovogodišnjih adventskih svečanosti.

Pješaci osvajaju bečke ulice!

Nešto što je još prije nekoliko godina bilo potpuno nezamislivo sada postaje stvarnost: Bečka gospodarska komora zalaže se za uvođenje što više „zona susreta“, kako u Beču, tako i u gradovima širom Austrije! Uspješnom obnovom poznate bečke trgovačke ulice Mariahilfer Straße i još nekoliko manjih ulica u središtu austrijskog glavnog grada potvrđena je opravdanost ograničenja automobilskog prometa i ulaganja u podizanje kvalitete javnog prostora.

Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER