Nove pariške „Poljane mogućnosti“

Već dvije godine, svake prve nedjelje u mjesecu, jedna od najpoznatijih svjetskih avenija zatvara se za sav promet i prepušta pješacima i biciklistima

Smanjenje broja prometnih traka, sadnja više od tisuću stabala, preuređenje trgova Place de l'Etoile i Place de la Concorde... Jedna od najpoznatijih i najljepših avenija svijeta, mogla bi se znatno promijeniti do 2030. godine te od Elizejskih poljana (Les Champs-Élysées) prerasti u „Poljane mogućnosti“ (Les Champs des possibles).

Iako je Champs-Élysées jedna od najpoznatijih i najljepših svjetskih avenija, mnogi je Parižani izbjegavaju u širokom luku. To bi se sljedećih godina ipak trebalo promijeniti zahvaljujući urbanističkom projektu koji bi mogao radikalno izmijeniti izgled ove raskošne avenije. Projekt je ovog četvrtka predstavljen na izložbi „Champs-Élysées - povijest i perspektive“ („Champs-Élysées – histoire & perspectives“), koja se u izložbenom prostoru Pavillon de l'Arsenal može razgledati do 10. svibnja.

  • Izvor: PCA-STREAM

Philippe Chiambaretta, arhitekt i osnivač arhitektonske agencije PCA-STREAM kojoj je povjereno vođenje ovog projekta na inicijativu Odbora Champs-Elysées (Comité des Champs-Élysées), nakon godinu dana priprema predlaže vrlo ambiciozan plan preobrazbe ove pariške avenije.

„Grad se doživljavao kao stroj. Danas se mora promatrati kao metabolizam“, objašnjava Chiambaretta.

Chiambaretta predlaže značajno smanjenje površine namijenjene za automobilski promet, čime bi se dosadašnja izuzetno frekventna prometnica s osam traka - po četiri u svakom smjeru, reducirala na četiri, odnosno na dvije trake u oba smjera.

  • Izvor: PCA-STREAM

Triput više zelenih površina

Na zvjezdastom trgu Place de l'Etoile također se planira smanjiti broj prometnih traka sa sadašnjih 11 na sedam, dok bi se na Trgu sloge (Place de la Concorde) uredile velike pješačke površine i prijelazi.

Glavna značajka projekta je ozelenjavanje avenije i njene neposredne okoline. Chiambaretta, naime, duž cijele avenije namjerava posaditi čak 1.132 stabla te značajno ozeleniti njen vrh. Tako bi se ukupne zelene površine sa sadašnjih 32.000 povećale na 95.000 četvornih metara. Vrtovi Elizejskih poljana proširili bi se velikim „Centralnim parkom“ te povezali s rijekom Seine i njenim dokovima.

  • Izvor: PCA-STREAM

>>> Pročitajte još >>> Ponovno osmišljavanje Pariza 2: Druga strana grada

Previše turista i buke

Svim građanima Pariza jasno je da je njihova najljepša avenija postala bučni „turistički rezervat“, što potvrđuju i najnovija istraživanja provedena za potrebe razvoja ovog projekta. Naime, legendarnom pariškom arterijom svakog dana korača čak 100.000 pješaka od kojih su 68 posto turisti, pretežito strani, a svega pet posto stanovnici „Grada svjetlosti“, ne uključujući građane Pariza koji ovdje rade.

Velika većina Parižana ili njih 71 posto zbog toga aveniju smatra izrazito turističkom zonom: 26 posto njih smatra da je previše bučna, a 10 posto je smatra opasnom i nesigurnom.

„Osjećaji stresa i nesigurnosti prvenstveno su povezani s automobilima“, zaključuje Philippe Chiambaretta.

  • Izvor: PCA-STREAM

>>> Pročitajte još >>>Sve za četvrt sata – vrijeme je za novo urbano planiranje!

Presudnu riječ imat će građani Pariza

Istovremeno s predstavljanjem novog projekta ozelenjavanja Elizejskih poljana, pokrenuto je i javno savjetovanje (champs-elysees.make.org) kojim se želi dobiti mišljenje javnosti. Posjetitelji izložbe, svi Parižani te stanovnici regije Île-de-France, moći će dati svoje mišljenje, glasati za najbolje prijedloge, ali i predati vlastite projekte. Cilj javnog savjetovanja je izbor najkvalitetnijih prijedloga kako bi se avenija ponovno vratila svojim građanima.

  • Izvor: PCA-STREAM

Rezultati savjetovanja bit će objavljeni u svibnju 2020. godine i zatim će se prezentirati javnim tijelima o kojima će na kraju ovisiti odluka o financiranju ambiciozne obnove. U Odboru Champs-Elysées se za provedbu ovog projekta razmatra javno-privatno partnerstvo, a procjenjuje se kako je za njegovu realizaciju potrebno 150 milijuna eura.

Projekt se sigurno neće moći realizirati bez potpore budućeg gradonačelnika ili gradonačelnice Pariza. Sadašnja gradonačelnica Anne Hidalgo, koja se natječe za svoj drugi mandat, odlučno se tijekom proteklih pet godina borila za uvođenje brojnih mjera protiv onečišćenja zraka i ograničavanje automobilskog prometa te intenzivnim ozelenjavanjem grada, širenjem pješačkih zona i izgradnjom mreže biciklističkih staza uvelike promijenila izgled grada.

  • Izvor: PCA-STREAM

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Mali pojas je najbolje čuvana zelena tajna grada

Nekadašnja pariška željeznička pruga namijenjena za prijevoz robe i putnika, poznata pod imenom Mali pojas, prestala se koristiti 1934. godine i od tada je prepuštena bujanju divljeg života. Dijelovi stare željeznice postupno se otvaraju za javnost od 2007. godine i danas predstavljaju pravo utočište biološke raznolikosti. Trenutno je za šetače i rekreativce otvoreno nekoliko dionica u ukupnoj dužini od sedam kilometara.

Pariz se priprema za najodrživije Olimpijske igre 2024.

Radovi na realizaciji ovog velikog projekta ozelenjavanja središnjeg dijela Pariza započet će krajem 2020. te će se izvoditi tijekom sljedeće tri godine, nakon kojih će se napraviti pauza zbog održavanja Ljetnih olimpijskih igara 2024. Radovi se potom nastavljaju, a konačan završetak uređenja očekuje se do 2030. godine.

Sve za četvrt sata – vrijeme je za novo urbano planiranje!

Svijet se promijenio, a promijenio se i način života u gradovima. Klimatska kriza nam nameće potrebu za prilagodbom urbanog načina življenja i pronalaženjem novih rješenja kretanja, smještaja, prehrane, rada i opuštanja. Nastupilo je vrijeme za pronalaženje novih rješenja za suživot i ugodno življenje u lokalnoj zajednici.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER