U Utrechtu izgrađeno najveće svjetsko spremište za bicikle

Dok se u zagrebačkom središtu najavljuje izgradnja novih podzemnih garaža za automobile, u Nizozemskoj se grade garaže za bicikle

Nizozemska tvrtka Ector Hoogstad Architecten dovršila je podzemno parkiralište za bicikle koje se nalazi ispod glavnog željezničkog kolodvora u Utrechtu. Ovdje se na tri razine može pohraniti čak 12.656 bicikala!

Ector Hoogstad Architecten je arhitektonski studio osnovan u Rotterdamu 1959. godine, a danas ga vode partneri Joost Ector, Gijs Weijnen, Max Pape, Chris Arts i Koen Klijn. Njihov projekt predstavlja dio preuređenja šireg područja oko glavnog željezničkog kolodvora u Utrechtu, a zahvaljujući dovršetku ovog velikog spremišta za bicikle, građani sada mogu sigurno pohraniti svoje bicikle i nesmetano pristupiti kolodvoru.

Iako su Nizozemci poznata biciklistička nacija, izgradnjom ovog podzemnog spremišta građani se namjeravaju dodatno potaknuti na korištenje bicikala i javnog prijevoza umjesto automobila, čime će se smanjiti i olakšati prometne gužve u Utrechtu i učiniti ga održivijim gradom.

Projekt je izabran na natječaju još 2011. godine, a prva faza novog spremišta za bicikle završena je u kolovozu 2017. čime je omogućena pohrana 6.000 bicikala. Po dovršetku raspolaže prostorom za 12.656 bicikala na tri podzemne razine, čime je znatno veći od dosadašnjeg najvećeg parkirališta za bicikle u Tokiju, kapaciteta 9.000 bicikala.

„Naš integrirani, suvremeni parking za bicikle odgovor je na veliki problem današnjih gradova: onečišćenje zraka i gust promet“, objašnjavaju u rotterdamskom arhitektonskom studiju. „Stvorili smo središte održive mobilnosti koje pogoduje biciklistima i pješacima te korištenje automobila čini manje privlačnim.“

 

Ovo veliko spremište za bicikle uključuje i usluge popravka i najma bicikala, a koristi digitalni sustav koji biciklistima omogućuje lako pronalaženje slobodnog mjesta i najbrži pristup platformama. Iznad spremišta se nalazi središnji željeznički kolodvor u Utrechtu, oko kojeg je poboljšan pristup i uređena javna površina natkrivena nadstrešnicom. Sve to također omogućuje lakši pristup susjednom trgovačkom centru. Parkiralište za bicikle proteže se na tri podzemne razine, a pristupa im se preko ružičastih biciklističkih staza koje bicikliste vode do slobodnog mjesta za pohranu.

„Sagradili smo nešto više od obične gradske infrastrukture“, tumači arhitekt Joost Ector. „Ovim smo spremištem za bicikle gradu dali novu privlačnu i mnogima iznenađujuću arhitektonsku dimenziju. Također, vožnja biciklom kroz samu garažu već je postala jedinstveno iskustvo; to nije samo još jedan dio svakodnevnog života u Utrechtu, već je i nova atrakcija.“

Biciklističke staze se u blagom nagibu provlače između divovskih betonskih stupova zgrade i povezuju tri podzemne razine. Sve su označene svojom bojom kako bi bicikliste vodile kroz prostor i do njihovog dodijeljenog mjesta za pohranu bicikla. Arhitekti su pritom posebnu pozornost posvetili pružanju dovoljno prostranog prostora za pohranu bicikala, čime se omogućuje nesmetan prolazak biciklista.

„Naš koncept bio je osigurati brzinu i sigurnost, a raspored staza omogućuje intuitivno odvajanje pješaka i biciklista dok se približavaju ulazu. Digitalni sustav bicikliste brzo dovodi do slobodnih mjesta, a parkiranje se praktično i brzo može koristiti uz uobičajenu karticu javnog prijevoza“, objašnjava Joost Ector.

U središtu svake razine ugrađena su tri stubišta koja korisnicima omogućuju brzo pristupanje trgu, zgradi željezničkog kolodvora i njegovim platformama. Stubišta imaju staklene stijenke čime se omogućuje dopiranje prirodne svjetlosti u dubinu parkirališta.

Ovo podzemno spremište za bicikle izgrađeno je korištenjem betona, čelika, drva i stakla te svojim svijetlim bojama stvara privlačan, ugodan i svakako siguran prostor.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

E-mobilnost: u Beču predstavljen prvi električni fijaker

Ekološki prihvatljiva mobilnost jedan je od najvažnijih faktora u okviru zaštite klime. Grad Beč stoga ulaže u daljnji razvoj svog javnog prijevoza kao i u e-mobilnost. S tim ciljem gradsko energetsko poduzeće „Wien Energie“ svojim sugrađanima želi približiti prednosti i široku ponudu e-mobilnosti u njihovom gradu i potaknuti ih na diskusiju o toj temi.

Biciklistički procvat Pariza

Biciklizam u Parizu trenutno doživljava pravi procvat, a posljednjih je mjeseci korištenje bicikla za prijevoz na posao i s posla postalo „très chic“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER