Beč među 10 svjetskih gradova najboljih za bicikliste

Prema najnovijem istraživanju tvrtke Copenhagenize Design Company, grad Beč svrstao se među deset najboljih biciklističkih gradova u svijetu!

Copenhagenize Index 2019: Kopenhagen je očekivano prvi, slijede ga nizozemski i francuski gradovi, a glavni grad Austrije je u godinu dana ostvario napredak za čak tri mjesta!

Glavni grad Austrije ove je godine završio na devetom mjestu Copenhagenize Indexa, što je u usporedbi s godinom prije napredak za čak tri mjesta. Beč je time pretekao gradove poput Berlina, Barcelone, Ljubljane, Vancouvera i Helsinkija. Prva tri mjesta ljestvice zauzeli su Kopenhagen, Utrecht i Amsterdam, a slijede ih Antwerpen, Strasbourg, Bordeaux, Oslo i Pariz.

Oslo se posebno ističe kao „zvijezda u usponu“ (skočio je na 7. s prošlogodišnjeg 19. mjesta), a veliki uspjeh zahvaljujući naporima pariške gradske uprave ostvarila je i francuska metropola na osmom mjestu (prošle godine 13.). Od nama najbližih gradova valja još istaknuti Ljubljanu koja je protekle tri godine bila visoko rangirana, iako je ove godine s prošlogodišnjeg osmog pala na 14. mjesto.

Istraživanje je provedeno među 600 gradova iz cijelog svijeta. Kriteriji za izračunavanje indeksa urbanističko su planiranje, biciklistička infrastruktura gradova, sigurnost, davanje prvenstva biciklistima te raznovrsnost starosne dobi i spolova prilikom korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva.

Biciklistima u Beču na raspolaganju trenutno stoji preko 1.379 km biciklističkih staza te čak 41.000 javnih nenatkrivenih i natkrivenih biciklističkih parkirališta, nekoliko bike sharing servisa te takozvanih bike and ride parkirališta koja biciklistima omogućuju jednostavno presjedanje na sredstva javnog prijevoza.

Bečka gradska uprava osim toga od 2017. godine financijski podupire i nabavu teretnih bicikala za poslovne i osobne potrebe. Naime, sve privatne i pravne osobe te poduzeća mogu računati na financijsku podršku u visini od 800 do 1.000 eura. Grad refundira maksimalno 50 posto od ukupne kupovne cijene i to do iznosa do 800 eura. Ako je riječ o biciklu na električni pogon, iznos se povećava na 1.000 eura, a podrška vrijedi samo za nabavku novih bicikala.

Kako bi gradska uprava imala što bolji uvid u biciklistički promet, u Beču su prije nekoliko godina na dvanaest lokacija postavljeni i automatski brojači za mjerenje biciklističkog prometa u gradu, koji su u 2018. zabilježili porast broja biciklista od pet posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Slovenija pokrenula sustav integriranog javnog prijevoza

Od početka lipnja 2019. Slovenija se može pohvaliti poboljšanom ponudom javnog prijevoza. To je uslijedilo nakon odluke slovenske vlade iz travnja 2019. o uvođenju novog integriranog sustava javnog prijevoza putnika, čijom su Uredbom uvedena značajna poboljšanja u pogledu izdavanja karata i javnog prijevoza.

Prezentiran projekt Greenway - državna biciklistička ruta br. 2

U Zagrebačkom inovacijskom centru održana je prezentacija projekta Greenway – državna biciklistička ruta br.2 s ciljem informiranja javnosti o trenutačnom stanju provedbe projekta, čiji je nositelj Grad Zagreb u partnerstvu sa Zagrebačkom županijom.

Devet europskih gradova koji bi uskoro mogli postati „car free“ područja

Poznato je da najviše emisija glavnog stakleničkog plina – ugljikovog dioksida, dolazi iz prometa, a kako bi spriječili povećanje daljnjih emisija i smanjili svoj ugljični otisak, sve više europskih gradova poboljšanjem javnog prijevoza i povećanjem broja biciklističkih staza nastoji utjecati na smanjenje broja automobila u svojim središtima.

Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti

Kako se promet planira u Švicarskoj? Zaostaje li Hrvatska za zapadnom Europom u planiranju održivog prometa? Znači li više biciklista i pješaka na ulicama i više nesreća? Odgovore na ta i ostala pitanja možete dobiti na stručnom skupu pod nazivom „Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER