Biciklistički procvat Pariza

Francuskom metropolom vozi sve više biciklista

Biciklizam u Parizu trenutno doživljava pravi procvat, a posljednjih je mjeseci korištenje bicikla za prijevoz na posao i s posla postalo „très chic“.

Ovu tvrdnju potvrđuju i podaci zabilježeni brojačem prometa koji je u srijedu 4. rujna postavljen na Rue de Rivoli - jednoj od najfrekventnijih prometnica središnjeg dijela grada. Brojač je od 10 sati do ponoći izbrojao više od 4.000 prometovanja biciklista. Očekuje se kako će ovaj trend koji je zahvatio Parižanke i Parižane tek buknuti.

Biciklom se ostvaruje 8 % prijevoza na posao i s posla

Kako navodi dnevnik Le Parisien, jedan od najstarijih pariških brojača prometa, postavljen na prometnoj Ulici Lafayette, zabilježio je također ogroman porast biciklista u odnosu na prethodnu godinu. U razdoblju od 24. lipnja do 15. srpnja ove godine tjedno je zabilježeno gotovo 17.000 biciklista. Prošle godine taj broj nije prelazio 12.000.

Također, gradska uprava je objavila podatak kako je prometnicom Georges-Pompidou uz rijeku Seineu, koja je dijelom zatvorena za automobilski promet, u lipnju i srpnju zabilježen porast biciklističkog prometa od čak 52 %.

  • Pariški sustav javnih bicikala Vélib' trenutno raspolaže s 15.150 bicikala / Foto: Creative Commons / Pixabay

Prema podacima pariške gradske uprave, bicikli su se ovog ljeta u prosjeku koristili za čak 225.000 prijevoza dnevno, a prema podacima udruge Paris en Selle, trenutno se u Parizu biciklom kao prijevoznim sredstvom ostvaruje čak 8 % ukupnog prijevoza na posao i s posla, u odnosu na svega 4 % u 2016. godini.

„Vožnja biciklom često je najbrži način prometovanja Parizom te omogućuje rasterećenje prometa, manje buke i manje onečišćenja zraka. Vožnja biciklom je u Parizu ugodna, praktična, ekonomična i ekološka“, napisala je gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo na Twitteru.

  • Velik porast korištenja bicikala u Parizu objašnjava se izbjegavanjem prometnih gužvi i zasićenjem javnim prijevozom, ali i sve višom ekološkom sviješću građanki i građana Pariza. / Foto: Creative Commons / Pixabay

Među 10 svjetskih gradova najboljih za bicikliste

Kao što smo ovog ljeta pisali, prema najnovijem istraživanju tvrtke Copenhagenize Design Company, Kopenhagen je očekivano najbolji biciklistički grad u svijetu, a slijede ga nizozemski i francuski gradovi od kojih je upravo Pariz ostvario velik skok s prošlogodišnjeg 13. na ovogodišnje osmo mjesto Copenhagenize Indexa 2019.

Velik porast korištenja bicikala u glavnom gradu Francuske objašnjava se izbjegavanjem prometnih gužvi i zasićenjem javnim prijevozom, ali i sve višom ekološkom sviješću građanki i građana Pariza. Dakako, svoju je veliku ulogu u tome imala i pariška gradska uprava na čelu s odlučnom gradonačelnicom koja je tijekom svog prvog mandata u izgradnju novih biciklističkih staza uložila 63 milijuna eura, kao dijela posebnog plana izgradnje biciklističke infrastrukture u razdoblju od 2015.-2020. godine.

Iako su prvi rezultati politike gradske uprave već itekako vidljivi, posebno nakon nedavnog otvaranja biciklističke staze ulicom Rue de Rivoli, između trgova Place de la Bastille i Place de la Concorde, te skorim dovršetkom radova na drugoj stazi između dvije važne prometne točke - Châtelet i željezničkog kolodvora Gare de l'Est, time je ostvareno tek 35 % ciljeva navedenog plana i to nekoliko mjeseci prije kraja mandata aktualne pariške gradonačelnice.

Prema tom planu, pariški su biciklisti do kraja ove godine trebali dobiti ukupno 1.000 km biciklističkih staza, u odnosu na ranije planiranih 1.400 km. Sam plan izgradnje novih biciklističkih staza imao je za cilj udvostručiti njihov broj sa 700 na 1.400 km.

  • Sustavom javnih bicikala Vélib' dnevno se ostvaruje preko 100.000 vožnji / Foto: Facebook / Vélib'

Sve uspješniji sustav javnih bicikala

Paralelno s dovršavanjem novih biciklističkih staza, u Parizu se razvija i usluga dijeljenja bicikala Vélib' s 1.333 stanica koje su otvorene do 4. rujna i 108.400 korištenja navedenog dana s ukupno 15.150 raspoloživih bicikala. Međutim, i ova usluga ima još dovoljno prostora za napredak, posebno u pogledu stanja bicikala koji se nažalost prečesto oštećuju.

  • 44 % svih vožnji ostvaruje se električnim biciklom / Foto: Facebook / Vélib'

Vélib' potvrđuje standardizaciju svoje usluge, a tome u prilog ide i podatak da dnevno ostvaruje preko 100.000 dnevnih vožnji. Najveća frekvencija je od 18-19 sati, a gotovo 44 % svih vožnji ostvaruje se električnim biciklom (VAE). Prosječna udaljenost vožnji je dana 3. rujna bila 2,84 km, odnosno 3,27 km za električne i 2,51 km za klasične Vélib' bicikle u prosječnom trajanju od 19 minuta.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

U Utrechtu izgrađeno najveće svjetsko spremište za bicikle

Nizozemska tvrtka Ector Hoogstad Architecten dovršila je podzemno parkiralište za bicikle koje se nalazi ispod glavnog željezničkog kolodvora u Utrechtu. Ovdje se na tri razine može pohraniti čak 12.656 bicikala!

U Belgiji znaju da je biciklizam dobar za gradove

Plan cirkulacije prometa koji je u belgijskom gradu Leuvenu uveden 2016. godine doveo je do povećanja biciklizma za 32 % u samo jednoj godini, dijelom zahvaljujući i zabrani prometovanja automobila središtem grada.

Prezentiran projekt Greenway - državna biciklistička ruta br. 2

U Zagrebačkom inovacijskom centru održana je prezentacija projekta Greenway – državna biciklistička ruta br.2 s ciljem informiranja javnosti o trenutačnom stanju provedbe projekta, čiji je nositelj Grad Zagreb u partnerstvu sa Zagrebačkom županijom.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER