Zgazimo zarazu: Bicikl je rješenje za prometne i epidemijske probleme!

Sindikat bicikista poziva građan(k)e na što češće bicikliranje kao mjeru protiv širenja epidemije

Sindikat biciklista pokrenuo je kampanju pod nazivom „Dva kotača od zaraze su jača”. Radi se o kampanji poticanja korištenja bicikla za sva nužna kretanja gradom, koja traje od danas do 24. prosinca 2020., a sufinancirana je iz Gradskog ureda za zdravstvo Grada Zagreba.

„Pozivamo sve građanke i građane Zagreba i Hrvatske na što češće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva za sva nužna kretanja gradom! Šaljite nam svoje fotografije vožnje biciklom na Facebook eventu ili ih dijelite na društvenim mrežama uz hashtag #zgazimozarazu”, pozivaju iz Sindikata biciklista te navode velike i važne prednosti vožnje biciklom u vrijeme epidemije:

  • pomaže u održavanju fizičke distance
  • smanjuje pritisak na javni gradski prijevoz
  • smanjuje stvaranje gužvi u prometu
  • povećava vlastito psihofizičko zdravlje
  • povećava radnu efikasnost i smanjuje odlaske na bolovanje
  • smanjuje zagađenje zraka, što dodatno doprinosi respiratornom zdravlju opće populacije

Gužve u prometu su svakodnevne i cjelodnevne čime se ne samo zagađuje zrak, nego i usporava javni gradski prijevoz te se onemogućuje prohodnost hitnih službi, što je velik problem pogotovo u vrijeme epidemije. No, problemi su djelomično rješivi pojedinačnim doprinosom i vlastitom odgovornošću na jednostavan način - odabirom bicikla kao prijevoznog sredstva. Svjetska zdravstvena organizacija također je dala preporuku građanima da koriste bicikl za svoja svakodnevna putovanja na posao i u školu, ali i za rekreaciju kako bi se očuvalo fizičko i mentalno zdravlje, koje je osobito ugroženo upravo zbog preporučene izolacije.

>>> Pročitajte još >>> Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Iz Sindikata biciklista ponavljaju kako su u proljetnom lockdownu pozivali donosioce odluka na prenamjenu prometnih površina, odnosno da omoguće pješacima i biciklistima dodatne prometne koridore kako bi se zadovoljilo održavanje fizičke distance, smanjio pritisak na javni prijevoz, smanjile gužve i izbjegla opasnost od pada dijelova oštećenih zgrada poslije potresa u Zagrebu. Nažalost, to se nije dogodilo, iako su, kažu, pripremili i jednostavne smjernice temeljene na primjerima europskih i svjetskih gradova.

„Ovim putem ponovno pozivamo Vladu, Stožer, HZJZ i lokalne vlasti da prepoznaju poticanje sigurnog bicikliranja i pješačenja kao mjeru suzbijanja epidemije. Dodatno, lokalne vlasti pozivamo da se biciklističke prometne površine redovito čiste i drže prohodnima kako bi vožnja bila sigurna te ne bi dolazilo do dodatnih pritisaka na zdravstveni sustav uslijed potencijalnih nesreća uzrokovanih guranjem pješaka i biciklista na uski prostor nogostupa”, poručuju iz Sindikata biciklista.

>>> Pročitajte još >>> Beč vs. Zagreb - Mobilnost u doba pandemije koronavirusa

Također pozivaju sve da prilikom vožnje biciklom budu oprezni u prometu, pogotovo prilikom prolaska kroz križanja, poštuju prometna pravila, budu obazrivi prema pješacima i da koriste zakonski obavezna svjetla noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, snježne padaline).

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč je dobio još jednu biciklističku stazu

Uoči božićnih blagdana bečki biciklisti i biciklistice dobili su novu biciklističku stazu. Izgrađena je duž ulice Am Tabor u drugom gradskom okrugu Leopoldstadt koji je sad kvalitetnije povezan sa središtem grada.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER