Pariški Porte Maillot uskoro će zablistati novim zelenim sjajem

Nastavlja se metamorfoza velikih pariških trgova

Porte Maillot je još jedno sjecište željezničkih i cestovnih prometnih pravaca, smješteno u sjeverozapadnom dijelu francuske metropole, koje će u narednom razdoblju doživjeti značajnu transformaciju. Uoči početka nove faze njegovog uređenja provodi se petotjedno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću koje završava 25. listopada 2020. godine.

Porte Maillot je svoju transformaciju započeo još 2016. godine, a do 2023. trebao bi dobiti posve novi izgled kao važno prometno čvorište na sjeverozapadu Pariza. Smješten na glavnoj prometnoj osi između Louvrea i poslovne četvrti La Défense, Porte Maillot predstavlja važan dio pariškog zelenog „Malog pojasa“ i točku gdje se dva gradska arondismana, 16. i 17., susreću sa zapadnim predgrađem Neuilly-sur Seine te najvećim „plućima grada“ – Bulonjskom šumom (Bois de Boulogne).

Razvojem i širenjem grada Porte Maillot je postao važno nadzemno i podzemno sjecište glavnih pariških prometnih pravaca kojim prolaze pariška obilaznica (Périphérique), linije 1 podzemne željeznice i RER C mreže prigradskih vlakova, a u neposrednoj je blizini i autobusni kolodvor s kojeg polaze linije za više zračnih luka te brojne domaće i međunarodne destinacije.

Prostor trga svojom monumentalnošću značajno obilježava Kongresna palača (Le Palais des Congrès de Paris) sa svojim visokim tornjem u kojem se nalazi hotel Hyatt Regency Paris Étoile, zbog čega je ovaj prostor ujedno glavno središte kongresnog i poslovnog turizma.

Glavni dosadašnji nedostaci ovog golemog prostora bili su fragmentirane zelene površine smještene u središtu kružnog toka koje su zbog gustog prometa bile potpuno izolirane, teško dostupne i neiskorištene. Organizacija cijelog javnog prostora bila je slabo prilagođena pješacima i biciklistima, a Porte Maillot se prvenstveno doživljavao kao ogroman i, ponekad, teško savladiv kružni tok sagrađen u vrijeme izgradnje pariške obilaznice početkom 1970-ih godina. No, možda najveće probleme predstavljali su neprekidna i nepodnošljiva buka izazvana intenzivnim automobilskim prometom te neadekvatna prometna rješenja u ovom dijelu pariškog podzemlja.

 

Nove linije javnog prijevoza, više zelenila i nova arhitektonska čuda

U sklopu sveobuhvatnog preuređenja prostora i izgradnje novih linija javnog prijevoza, posebice proširenja linije RER E-EOLE, između podzemne javne garaže i stanice metroa gradi se nova željeznička stanica Porte Maillot. Zahvaljujući staklenom krovu veći će dio dana koristiti prirodnu rasvjetu, bit će povezana i s novom tramvajskom linijom T3b Ouest, linijom metroa 1 i RER C, dok će ispred glavnog izlaza buduće linije RER-a i nove tramvajske stanice nastati nova prostrana promenada.

Projekt obuhvaća i površine dosadašnjih manjih trgova Alexandre Soljenitsyne (Aleksandar Solženjicin) i Alexandre et René Parodi, kao i dva nova arhitektonska projekta proizašla iz natječaja „Réinventer Paris“ (Mille Arbres i La Ville Multistrates) čija je realizacija planirana sjeverno od trga, iznad obilaznice Périphérique.

Naime, proširenjem Trga Alexandre et René Parodi u južnom će se dijelu preoblikovani Porte Maillot ponovno spojiti s Bulonjskom šumom, a uređenjem nove zelene površine i šetnice istaknut će se pristup ovoj najvećoj pariškoj zelenoj površini.

Sjeverno od novog trga nastat će projekti „La Ville Multistrates“  (Višeslojni grad) i „Mille Arbres“ (Tisuću stabala) koji će prekriti obilaznicu i osnažiti vezu sa zapadnim predgrađem Neuilly-sur Seine. Obje inovativne građevine velikim će dijelom biti prekrivene vertikalnim vrtovima i zelenim krovovima čime će se ovaj dio Pariza, dosad uglavnom prekriven asfaltom i betonom, značajno ozeleniti. Osim toga, znatno će se proširiti i plato ispred Kongresne palače i imat će izravnu komunikaciju s ostatkom trga.

  • „Mille Arbres“ (Tisuću stabala) © Manal Rachdi OXO Architects + Sou Fujimoto Architects

  • „Mille Arbres“ (Tisuću stabala) © Manal Rachdi OXO Architects + Sou Fujimoto Architects

Temeljitim preuređenjem ovog dijela francuske metropole stvorit će se ugodan i znatno ozelenjen gradski prostor prvenstveno namijenjen pješacima, a smirivanjem prometa će i dalje ostati dio glavne pariške prometne osi kojom će se Pariz kvalitetnije povezati sa svojim zapadnim predgrađima.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Pariz odlučno protiv automobila. S ulica nestaje polovica parkirnih mjesta!

Francuskim medijima odjeknula je vijest koju je u utorak za dnevnik Le Parisien otkrio David Belliard, zamjenik pariške gradonačelnice Anne Hidalgo. Oslobođeni prostor omogućit će uređenje novih biciklističkih staza, gradskih vrtova i zelenih površina, postavljanje novog uličnog namještaja, a Parižani i Parižanke o tome će odlučivati tijekom velikog javnog savjetovanja.

Pariz je bogatiji za još jedan zeleni trg

Pariški trg Place de la Nation dobio je posve nov, znatno zeleniji izgled, a otvoren je u nedjelju uz bogat zabavni program i podjelu 4.000 besplatnih sadnica građankama i građanima Pariza kako bi francuska metropola postala još zelenija!

Bastille uskoro dobiva novi izgled

Pariška gradska uprava ulaže velike napore kako bi grad prilagodila potrebama suvremenog gradskog stanovništva i zaštitila ga od klimatskih promjena. Stoga se javni prostor grada ozelenjuje i namjenjuje različitim skupinama građana, a posebno je važno istaknuti kako je 6.934 četvornih metara nove pješačke površine na trgu Place de la Bastille dobiveno nauštrb kolnika.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER