Pariz odlučno protiv automobila. S ulica nestaje polovica parkirnih mjesta!

Što biste u svom gradu učinili s površinom od 10 m² koju zauzima jedan parkirani automobil?

Francuskim medijima odjeknula je vijest koju je u utorak za dnevnik Le Parisien otkrio David Belliard, zamjenik pariške gradonačelnice Anne Hidalgo. Oslobođeni prostor omogućit će uređenje novih biciklističkih staza, gradskih vrtova i zelenih površina, postavljanje novog uličnog namještaja, a Parižani i Parižanke o tome će odlučivati tijekom velikog javnog savjetovanja.

Mirnije, sigurnije, zelenije: promišljajmo zajedno budućnost naših ulica!

Podsjetimo, drugi krug francuskih općinskih izbora, održan 28. lipnja ove godine, u Parizu je završio velikom pobjedom pariške gradonačelnice Anne Hidalgo zahvaljujući značajnoj potpori Zelenih (EELV). Poznato je da je prva žena na čelu francuske metropole u svom prvom mandatu potaknula veliku „zelenu“ preobrazbu grada sadnjom 20.000 stabala te velikim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu izazvala pravu revoluciju u pariškom prometu. Hidalgo, koju je časopis Time uvrstio na listu stotinu najutjecajnijih ljudi na svijetu u 2020. godini, na početku svog drugog mandata kreće u ispunjavanje obećanja danih biračima tijekom predizborne kampanje, od kojih se neka sigurno neće svidjeti pariškim vozačima i vlasnicima automobila.

Francuska metropola raspolaže s gotovo 140.000 parkirnih mjesta koji zauzimaju površinu od oko 65 hektara - tri puta veću od površine pariškog parka Jardin du Luxembourg, a kako je dnevniku Le Parisien u utorak otkrio David Belliard (EELV), zamjenik gradonačelnice Anne Hidalgo, do 2026. godine će gotovo polovica dobiti neku drugu, „zelenu“ namjenu. Tom su najavom potvrđena obećanja iz predizborne kampanje, a temeljem dosadašnjeg upravljanja gradom može se reći da nikoga nije previše iznenadila.

  • Pariz u kojem je građanima sve na dohvat ruke u svega 15 minuta hoda ili vožnje biciklom / Izvor: Paris en commun

>>> Pročitajte još >>> Champs-Elysées: Parižani su rekli svoje, žele zeleniju i mirniju aveniju

Javni prostor je opće dobro

„Razlozi za uklanjanje parkirnih mjesta su višestruki“, ističe Belliard i navodi potrebu uklanjanja asfalta s pariških ulica, njihovo ozelenjavanje te razvoj i provedbu planova održive urbane mobilnosti. „Više ne možemo dopustiti da nam automobili zauzimaju 50 % javnih površina jer se njima ostvaruje svega 13 % svih putovanja. Javni prostor je opće dobro koje mora dobiti drugu namjenu te ne smije biti podređen automobilima“, objašnjava David Belliard.

Ovog tjedna započelo je javno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću, a tijekom studenog planiraju se održati i brojne rasprave te radionice na kojima će Parižani i Parižanke moći dati svoja mišljenja o budućoj namjeni novih javnih površina.

„Pitat ćemo Parižan(k)e što bi učinili s površinom od 10 m² koju prosječno zauzima jedan parkirani automobil, a nalazi se ispred njihovih zgrada“, kazao je David Belliard za dnevnik Le Parisien.

Beillard navodi kako se sigurno neće ukloniti parkirna mjesta namijenjena osobama s invaliditetom, a oslobođeni prostor koristit će se za „uređenje novih biciklističkih staza, gradskih vrtova i zelenih površina, postavljanje novog uličnog namještaja, javnih zahoda, klupa, terasa ugostiteljskih objekata, javnih česmi s besplatnom pitkom vodom, a razmišlja se i o uređenju sportskih igrališta.“

Gdje će se Parižani parkirati?

David Belliard objašnjava da će se „građanima nastojati osigurati parkiranje vozila u podzemnim garažama i to po prihvatljivim cijenama te optimiziranjem korištenja podzemnih prostora koji su pet puta brojniji od onih nadzemnih.“

Grad Pariz stoga namjerava pokrenuti raspravu s vlasnicima i upraviteljima podzemnih garaža s ciljem povećanja njihove popunjenosti čime bi se građanima osigurale pristupačne cijene parkinga, posebno za vlasnike stambenih objekata. No isto tako, pariška gradska uprava nastojat će u što većoj mjeri poticati održivu urbanu mobilnost i korištenje javnog prijevoza.

  • Hoće li uskoro ovako izgledati trg ispred pariške Gradske vijećnice? / Ville de Paris - Apur - Céline Orsingher

>>> Pročitajte još >>> Sve za četvrt sata – vrijeme je za novo urbano planiranje!

Pariška zelena revolucija

Ako ste pomislili da je to sve, prevarili ste se. Dnevnik Le Parisien je u srijedu objavio i najavu sadnje dodatnih 170.000 stabala kako bi se stanovništvo francuske metropole lakše nosilo sa sve učestalijim i intenzivnijim toplinskim valovima te klimatskim promjenama. Pariz će tako u ozelenjavanje uložiti ogromna sredstva i to je jedan od glavnih prioriteta gradske uprave. A postavljeni ciljevi više su nego ambiciozni: pored sadnje 170.000 stabala, planira se urediti novih 30 hektara parkova i vrtova, ali i urediti jednako velika površina zelenih krovova i vertikalnih vrtova te sadnja pet urbanih šuma i stotinjak malih uličnih zelenih oaza.

U Parizu kreće prava zelena revolucija, a njegovi je stanovnici željno iščekuju.

  • S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Pariški Porte Maillot uskoro će zablistati novim zelenim sjajem

Porte Maillot je još jedno sjecište željezničkih i cestovnih prometnih pravaca, smješteno u sjeverozapadnom dijelu francuske metropole, koje će u narednom razdoblju doživjeti značajnu transformaciju. Uoči početka nove faze njegovog uređenja provodi se petotjedno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću koje završava 25. listopada 2020. godine.

Pariz je bogatiji za još jedan zeleni trg

Pariški trg Place de la Nation dobio je posve nov, znatno zeleniji izgled, a otvoren je u nedjelju uz bogat zabavni program i podjelu 4.000 besplatnih sadnica građankama i građanima Pariza kako bi francuska metropola postala još zelenija!

Kako su europski gradovi svom stanovništvu olakšali podnošenje ljetnih vrućina?

Potaknut velikim vrućinama koje su ovog kolovoza vladale u Londonu, BBC je istražio mjere koje različiti europski gradovi poduzimaju s ciljem ublažavanja klimatskih promjena i smanjenja učinka urbanih toplinskih otoka. Među njima navodi i neke primjere dobre prakse o kojima smo već ranije pisali na Ekovjesniku.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER