Coca-Cola podržala inicijativu za brži prelazak na rješenja kružnog gospodarstva

Uz Coca-Colu, potpisnici zajedničke izjave su i Europski parlament, UN, WWF, Burberry, H&M Grupa, Ikea Fondacija, Renault Grupa i mnogi drugi

James Quincey, predsjednik i glavni izvršni direktor The Coca-Cola Company, potpisao je zajedničku izjavu Fondacije Ellen MacArthur kojom su se 54 predstavnika poslovnog, javnog i znanstvenog sektora obvezala na izgradnju bolje i održivije budućnosti kroz unaprjeđenje i korištenje rješenja kružnog gospodarstva.

Novi izazovi koje je donijela zdravstvena kriza COVID-19 traže zajednički odgovor poslovne zajednice i javnog sektora, osobito nacionalnih vlada, dok istovremeno drugi globalni problemi, kao što su klimatske promjene i onečišćenje okoliša, ne gube na važnosti, ističe se u Coca-Colinom priopćenju.

U zajedničkoj izjavi Fondacije Ellen MacArthur ključni dionici su se suglasili o viziji kružnog gospodarstva kao rješenja koje osigurava ekonomski rast i pritom čuva okoliš, stvara radna mjesta i doprinosi cjelokupnom društvu. Potpisnici među kojima su uz Coca-Colu i predstavnici Europskog parlamenta, UN-a, WWF-a, Burberryja, H&M Grupe, Ikea Fondacije, Renault Grupe, Danonea, Nestléa i mnogi drugi, pozvali su sve vlade i tvrtke da im se pridruže u postavljanju novih i ubrzanju ostvarenja postojećih ciljeva, uz slijeđenje ključnih principa kružnog gospodarstva: osmišljavanja rješenja bez otpada i onečišćenja, zadržavanja proizvoda i materijala u upotrebi i obnavljanja prirodnih sustava.

„Svijet bez otpada“

Ova vizija u skladu je s Coca-Colinim korporativnim vrijednostima te održivim i društveno odgovornim pristupom poslovanju. Coca-Cola je već podržala ambiciozne ciljeve Fondacije Ellen MacArthur u smanjenju onečišćenja plastikom do 2025. godine i ulaže napore da se do tada 100 posto primarne ambalaže koju globalno plasira može reciklirati.

Izravni doprinos rješavanju problema onečišćenja plastičnom ambalažom ključni je dio i Coca-Colinog sveobuhvatnog višegodišnjeg plana Svijet bez otpada. Kroz ovaj plan Coca-Cola se obvezala do 2030. godine za svaku bocu ili limenku koju proda, pomoći prikupiti i reciklirati istu količinu prazne ambalaže s tržišta te imati barem 50 posto ambalaže napravljene od recikliranog materijala.

Od izvora do mora

Uz inovacije i smanjenje utjecaja svog poslovanja na okoliš, Coca-Cola je u Hrvatskoj posljednje dvije godine provodila društveno odgovorni projekt Od izvora do mora kroz koji je prikupljala otpad uz obale hrvatskih rijeka, jezera i Jadranskog mora te podizala svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada. U ovoj godini, uz podršku The Coca-Cola Foundation-a, u Šibeniku je u suradnji s lokalnom zajednicom pokrenuta inicijativa Šibenik Zero Waste City usmjerena povećanju svijesti građana o recikliranju, poticanju razvoja navika usmjerenih na smanjivanje otpada i osiguranju infrastrukture za odvajanje otpada na plažama i ulicama grada.

 

Koje će robne marke biti proglašene glavnim izvorom onečišćenja u 2020.?

Hoće li inovacije i smanjenje utjecaja Coca-Colinog poslovanja na okoliš utjecati na manju količinu njihovog ambalažnog otpada u okolišu vidjet ćemo već ove jeseni. Tada bi se u organizaciji pokreta Break Free From Plastic na svim kontinentima ponovno trebale održati akcije čišćenja s ciljem identificiranja najvećih svjetskih onečišćivača plastičnim otpadom.

Podsjetimo, temeljem 484 akcije čišćenja u preko 50 zemalja na šest kontinenata, provedenih u organizaciji pokreta Break Free From Plastic u mjesecu rujnu 2019. godine, kompanije Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo su drugu godinu zaredom identificirane kao najveći svjetski onečišćivači plastičnim otpadom. Ova tri „šampiona“ slijedili su Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris i Perfetti Van Melle.

„Coca-Cola neće prestati koristiti plastične boce za jednokratnu upotrebu, jer ih potrošači i dalje žele“, izjavila je za BBC Beatriz Perez, šefica za ekološku održivost u kompaniji Coca-Cola, na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu u siječnju ove godine. „Naši kupci ih vole jer se mogu zatvoriti i lagane su.“

Uz takve izjave čelnika ovog multinacionalnog giganta svi napori prikupljanja otpada i podizanja svijesti o potrebi njegovog pravilnog odlaganja ipak padaju u vodu, zar ne?

 

VEZANE VIJESTI

Još jedna potvrda zabluda o recikliranju jednokratne plastike

Nova istraga koju su zajedno proveli National Public Radio (NPR) i istraživački program PBS-a Frontline otkriva kako su čelnici naftnih kompanija desetljećima ulagali milijune američkih dolara kako bi javnost dovodili u zabludu o recikliranju plastike. I dok tako većina odgovornih građana vrijedno odvaja otpad u kućanstvima misleći da će se tako prikupljena plastika reciklirati, očito je da je sav taj trud godinama bio uzaludan.

U Coca-Coli tvrde da ljudi i dalje žele plastične boce

Coca-Colina šefica za ekološku održivost svojim izjavama na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu vjerojatno nije nikoga previše iznenadila. Posve je jasno da zastupa stajalište multinacionalnog giganta čije se poslovanje zasniva na rastu prodaje i ostvarivanju profita, a ne na brizi za očuvanje okoliša. Pravi odgovor na njene tvrdnje mogu ponuditi potrošači ili barem njihov ekološki osviješteniji dio, a pojedine organizacije za zaštitu okoliša već pozivaju na bojkot Coca-Colinih brendova.

Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo ponovno identificirani kao najveći svjetski proizvođači plastičnog otpada

Temeljem globalnih akcija čišćenja i revizije brendova, Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo drugu su godinu zaredom identificirani kao tri najveća svjetska proizvođača plastičnog otpada, navodi se u novom izvješću pokreta Break Free From Plastic „BRANDED Volume II: Identifying the World’s Top Corporate Plastic Polluters“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER