Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo ponovno identificirani kao najveći svjetski proizvođači plastičnog otpada

#Breakfreefromplastic – Global brand audit report 2019

Temeljem globalnih akcija čišćenja i revizije brendova, Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo drugu su godinu zaredom identificirani kao tri najveća svjetska proizvođača plastičnog otpada, navodi se u novom izvješću pokreta Break Free From Plastic „BRANDED Volume II: Identifying the World’s Top Corporate Plastic Polluters“.

Temeljem 484 akcije čišćenja u preko 50 zemalja na šest kontinenata, provedenih u organizaciji pokreta Break Free From Plastic u mjesecu rujnu 2019. godine, drugu godinu zaredom identificirani su najveći svjetski onečišćivači plastičnim otpadom. Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo i dalje su najveći svjetski proizvođači plastičnog otpada, a slijede ih Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris i Perfetti Van Melle.

Istaknimo i to da su prošlogodišnji rezultati dobiveni temeljem 239 akcija čišćenja u 42 zemlje na šest kontinenata pa se ovogodišnje izvješće „BRANDED Volume II: Identifying the World’s Top Corporate Plastic Polluters“, objavljeno u Manili u srijedu 23. listopada, zasniva na još vjerodostojnijim podacima.

„Ovo nam izvješće pruža još više dokaza da velike svjetske korporacije žurno trebaju poduzeti znatno više kako bi riješile plastičnu krizu koju su same prouzročile. Njihovo kontinuirano oslanjanje na plastičnu ambalažu za jednokratnu upotrebu proizvodi samo još više plastike koja se i dalje baca u okoliš, a recikliranje ovaj problem neće riješiti. Pokret Break Free From Plastic, iza kojeg stoji gotovo 1.800 organizacija iz cijelog svijeta, poziva korporacije na hitno smanjenje proizvodnje jednokratne plastike i pronalaženje inovativnih rješenja usmjerenih na alternativne materijale koji ne uzrokuju onečišćenje“, rekao je Von Hernandez, glavni koordinator pokreta Break Free From Plastic.

  • Coca-Cola je i dalje najveći svjetski onečišćivač / Foto: Justin Hofman / Greenpeace

Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo – najveći svjetski onečišćivači drugu godinu zaredom, kao odgovor na krizu plastike ponudili su uglavnom pogrešna rješenja, čime se potvrđuje važnost izvansektorskog utjecaja i kontrole kojom se zahtijeva odgovornost proizvođača i zabrana korištenja plastike za jednokratnu upotrebu. Na popisu najvećih svjetskih onečišćivača ponovno su neke od najpoznatijih svjetskih robnih marki koje su odgovorne za onečišćenje našeg planeta.

„Većina korporacija poput Coca-Cole, Nestléa i PepsiCo-a u protekloj su se godini obvezale na smanjenje stvaranja ambalažnog otpada i rješavanje plastične krize, no njihove se strategije nažalost i dalje oslanjaju na neadekvatna rješenja poput zamjene plastike papirom ili bioplastikom te preveliku nadu polažu u globalni sustav recikliranja. Ove strategije u velikoj mjeri štite zastarjeli poslovni model koji je uostalom izazvao krizu plastičnog onečišćenja te neće učiniti ništa što bi spriječilo da ove robne marke budu ponovo proglašene glavnim izvorom onečišćenja u budućnosti“, rekla je Abigail Aguilar, koordinatorica kampanje za organizaciju Greenpeace za jugoistočnu Aziju.

Podsjetimo, Coca-Cola se obvezala prikupiti i reciklirati cjelokupnu količinu svoje ambalaže do 2030. godine. Nestlé je pak najavio uvođenje ambalaže koja se može reciklirati ili ponovno upotrijebiti do 2025., dok se PepsiCo u istom roku obvezao isključivo koristiti ambalažu dizajniranu za recikliranje, kompostiranje ili biorazgradnju, kao i na smanjenje ugljičnog otiska tijekom ambalažne proizvodnje.

„Proizvodi i ambalaža koje proizvode Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo pretvaraju naš sustav recikliranja u smeće. Kina je zabranila uvoz 'reciklabilnog' plastičnog otpada iz SAD-a i drugih zemalja izvoznica, a njen primjer slijede i druge zemlje. Plastika se nastavlja spaljivati u spalionicama širom svijeta, izlažući time stanovništvo toksičnom onečišćenju. Zbog toga moramo nastaviti otkrivati stvarne krivce plastične krize i neuspješnog recikliranja“, izjavila je Denise Patel, američka koordinatorica Svjetskog saveza za alternativu spalionicama (Global Alliance for Incinerator Alternatives - GAIA).

Tijekom ovogodišnje globalne ekološke akcije „World Cleanup Day“, provedene u 50 zemalja svijeta, brojni su volonteri prikupili gotovo pola milijuna komada plastičnog otpada od čega je 43 posto pripadalo identificiranim brendovima.

Coca-Cola je drugu godinu zaredom zauzela prvo mjesto kao najveći svjetski proizvođač plastičnog otpada s 11.732 komada plastičnog otpada prikupljenog ovog rujna u 37 zemlje svijeta na četiri kontinenta. Među prvih deset najvećih identificiranih proizvođača plastičnog otpada nalaze se još Nestlé (4.846), PepsiCo (3.362), Unilever (3.328), Procter & Gamble (1.160), Philip Morris (2.239) te ranije navedene korporacije.

Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo još nisu komentirali novo izvješće pokreta Break Free From Plastic. Velike svjetske korporacije i dalje profitiraju zahvaljujući svojoj proizvodnji plastike za jednokratnu uporabu, dok su zajednice diljem svijeta prisiljene snositi cijeli teret plastične krize. Podsjetimo, do sada je reciklirano svega 9 % plastike proizvedene od 1950-ih godina. Bilo bi nerealno očekivati da će se situacija sada naglo promijeniti, no jedno je sigurno - odgovornost konačno trebaju preuzeti proizvođači plastičnog otpada, a mi potrošači ih na to možemo natjerati.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Prodaja plastičnih vrećica u Engleskoj u godinu dana smanjena 59 %

Prodaja jednokratnih plastičnih vrećica u proteklih je pet godina u najvećim trgovačkim lancima smanjena čak 95 %. Čini se da je prodaju uspješno smanjila njihova naplata uvedena u listopadu 2015. godine, jer se u Engleskoj sada u prosjeku godišnje prodaju samo četiri plastične vrećice po osobi, u usporedbi s 10 u 2019. i čak 140 u 2014. godini.

U Coca-Coli tvrde da ljudi i dalje žele plastične boce

Coca-Colina šefica za ekološku održivost svojim izjavama na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu vjerojatno nije nikoga previše iznenadila. Posve je jasno da zastupa stajalište multinacionalnog giganta čije se poslovanje zasniva na rastu prodaje i ostvarivanju profita, a ne na brizi za očuvanje okoliša. Pravi odgovor na njene tvrdnje mogu ponuditi potrošači ili barem njihov ekološki osviješteniji dio, a pojedine organizacije za zaštitu okoliša već pozivaju na bojkot Coca-Colinih brendova.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER