Šibenčani i Šibenčanke nastoje smanjiti količine plastičnog otpada

Recikliranje nije rješenje problema, već hitno smanjenje proizvodnje jednokratne plastike i korištenje alternativnih materijala koji ne uzrokuju onečišćenje

Projekt Šibenik Zero Waste City na glazbenim događanjima koja se organiziraju na šibenskim tvrđavama uvodi čaše za višekratno korištenje. Hoće li to smanjiti količinu plastičnog otpada glavnog financijera projekta?

Udruga mladih „Mladi u EU“ zajedno s javnom ustanovom Tvrđava kulture Šibenik i komunalnim poduzećem Zeleni grad Šibenik pokrenula je provedbu projekta Šibenik Zero Waste City kojim će se na zanimljive i kreativne načine građani i posjetitelji sljedeće dvije godine educirati o važnosti recikliranja i zaštite okoliša.

Tako se do 2022. godine planiraju organizirati dječje radionice i volonterske aktivnosti čišćenja okoliša, a sam grad Šibenik dobit će spremnike za odvojeno odlaganje  otpada. Jedna od prvih aktivnosti u sklopu projekta bio je likovni natječaj za šibenske osnovnoškolce, koji je proveden u svibnju ove godine s ciljem izrade crteža namijenjenih za ukrašavanje novih pametnih kontejnera. U sklopu projekta Šibenik Zero Waste City osigurat će se i dodatni spremnici za otpad kojima će se poticati odgovorno gospodarenje otpadom, pa će se tako na šibenskim tvrđavama postaviti 15, a na plažama dodatnih 20 spremnika za odvajanje otpada.

Osim toga, na događanjima koji se organiziraju na šibenskim tvrđavama uvode se i posebno dizajnirane čaše za višekratno korištenje kao zamjena za dosad korištene jednokratne plastične čaše, što bi također trebalo doprinijeti sprječavanju nastanka otpada u Šibeniku. Ove višekratne čaše izrađene od polipropilena počet će se koristiti već ove nedjelje na jednodnevnom festivalu Let’s ROCK!, koji će se održati na tvrđavi sv. Mihovila.

Projekt Šibenik Zero Waste City se u cijelosti financira sredstvima koje je donirala The Coca-Cola Foundation, dakle multinacionalni gigant Coca-Cola koji je uz Nestlé i PepsiCo dvije godine zaredom identificiran kao najveći svjetski onečišćivač plastičnim otpadom.

Iako su hvalevrijedne sve aktivnosti kojima se potiče odgovorno gospodarenje otpadom, ne zaboravimo kako se poslovanje korporacija poput Coca-Cole ipak zasniva na rastu prodaje i ostvarivanju profita, a ne na stvarnoj brizi za očuvanje okoliša. Davanje potpore inicijativama kojima se javnost osvještava o važnosti recikliranja i odvojenom prikupljanju otpada ili pomaganje volonterskih akcija čišćenja podmorja predstavlja gotovo neznatan financijski iznos za korporaciju koja povećavanjem profita ne pokazuje pretjeranu odgovornost prema količinama plastičnog otpada koji stvara.

Kako je već opće poznato, 2050. godine u svjetskim morima i oceanima moglo bi biti više plastike od ribe, a Coca-Cola tome doprinosi godišnjom proizvodnjom od 180 milijardi plastičnih boca ili 200.000 u minuti. U 2018. recikliralo se svega 7 % plastičnog otpada, a upotreba reciklirane plastike nije održiva jer se tijekom procesa recikliranja plastika razgrađuje, pa je za izradu novog materijala uvijek potrebno još više plastike.

Podsjetimo još jednom na izjavu Beatriz Perez, šefice za ekološku održivost u Coca-Coli, koja je na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu u siječnju ove godine potvrdila kako kompanija „neće prestati koristiti plastične boce za jednokratnu upotrebu, jer ih potrošači i dalje žele“.

A mi bismo, dakle, i dalje trebali prikupljati plastični otpad iz mora?

  • S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Hrvatska može i mora bez štetne jednokratne plastike!

Potrebni su hitni i konkretni koraci od strane Vlade RH i Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja kako bi Hrvatska ispunila zadane ciljeve smanjenja proizvodnje i potrošnje jednokratne plastike te riješila nagomilane probleme zagađenja plastikom.

U Coca-Coli tvrde da ljudi i dalje žele plastične boce

Coca-Colina šefica za ekološku održivost svojim izjavama na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu vjerojatno nije nikoga previše iznenadila. Posve je jasno da zastupa stajalište multinacionalnog giganta čije se poslovanje zasniva na rastu prodaje i ostvarivanju profita, a ne na brizi za očuvanje okoliša. Pravi odgovor na njene tvrdnje mogu ponuditi potrošači ili barem njihov ekološki osviješteniji dio, a pojedine organizacije za zaštitu okoliša već pozivaju na bojkot Coca-Colinih brendova.

Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo ponovno identificirani kao najveći svjetski proizvođači plastičnog otpada

Temeljem globalnih akcija čišćenja i revizije brendova, Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo drugu su godinu zaredom identificirani kao tri najveća svjetska proizvođača plastičnog otpada, navodi se u novom izvješću pokreta Break Free From Plastic „BRANDED Volume II: Identifying the World’s Top Corporate Plastic Polluters“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER