Smanjenje brzine kretanja vozila izravno utječe na povećanje sigurnosti u prometu

Pokazalo se da je bilo dovoljno samo postaviti prometne znakove ograničenja brzine

Otkako je u središtu glavnog grada Škotske uvedeno ograničenje brzine motornih vozila od 30 km/h, broj prometnih nesreća pao je za čak 40 %!

Škotska prijestolnica može se pohvaliti da je od uvođenja ograničenja brzine od 20 milja na sat (nešto više od 30 km/h) smanjila broj prometnih nesreća za 40 %. Osim toga, studija Sveučilišta u Edinburghu otkriva da je smanjen i broj smrtnih slučajeva u prometu i to gotovo za četvrtinu.

Studija Sveučilište u Edinburghu potvrđuje učinkovitost smanjenja brzine motornih vozila u gradskom središtu, i to s četvrtinom smrtno stradalih i trećinom ozlijeđenih manje u odnosu na razdoblje prije 2016., kada je ta brzina bila veća od 30 km/h.

Broj prometnih nesreća tako je od uvođenja ograničenja brzine od 30 km/h u središtu grada smanjen za 40 %, dok je broj smrtnih slučajeva istovremeno manji 23 %, a broj teških ozljeda 33 %. Time se još jednom potvrđuje da smanjenje brzine kretanja motornih vozila izravno utječe na pad broja nesreća te, još važnije, u njima ozlijeđenih i poginulih osoba. Također, treba napomenuti kako se u ovom gradu prije uvođenja ograničenja brzine 45 % automobila kretalo brzinom većom od 40 km/h, a taj udio je od tada pao na 31 %.

Sigurnost i održiva mobilnost

U Edinburghu je ovo ograničenje uvedeno u razdoblju od 2016. do 2018. godine i trenutno vrijedi na oko 80 % gradskih prometnica. Istraživači Sveučilišta u Edinburghu su pri izradi studije surađivali s lokalnim vlastima, a osim veće sigurnosti na cestama, zajednički cilj je poticanje pješačenja i bicikliranja kao oblika održive mobilnosti. Osim toga, u gradskim se četvrtima nastoji smanjiti buka od prometa te time podići kvaliteta života.

Broj prometnih nesreća pao je bez provedbe dodatnih mjera, posebne regulacije i ograničenja prometa. Pokazalo se da je bilo dovoljno samo postaviti prometne znakove ograničenja brzine.

Ovo je dosad ujedno najopsežnija studija o pozitivnom utjecaju ograničenja brzine u cijelom Ujedinjenom Kraljevstvu. Također, ograničenje brzine uvedeno je i u Belfastu, ali svega u nekoliko ulica u središtu grada, što je rezultiralo blagim padom broja prometnih nesreća (za dva posto) i smrtnih slučajeva. Primjer Edinburgha je stoga mnogo važniji.

  • Pentagon – zona smirenog prometa u središtu Bruxellesa od 16. kolovoza 2022. / © GoodMove - City of Brussels

Ohrabrujući rezultati uvođenja ograničenja brzine u brojnim europskim gradovima

Podsjetimo, ograničenje brzine od 30 km/h povećalo je i sigurnost javnog prostora u Bruxellesu, i to na području cijelog grada. Naime, prema istraživanju koje je proveo Brussels Mobility, 2021. godine zabilježeno je smanjenje broja smrtnih slučajeva u cestovnom prometu od čak 50 % u odnosu na 2020. godinu. Njihov broj je s 11 pao na pet, dok je broj teško ozlijeđenih pao sa 121 u 2020. na 100 u 2021. godini. Ovo istraživanje također ukazuje na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma u Bruxellesu tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava je od 16. kolovoza 2022. značajno proširila zonu smirenog prometa u središtu grada.

  • Pariz postaje sve zeleniji grad prilagođen potrebama pješaka i biciklista © Guillaume Bontemps / Ville de Paris

Također, od 30. kolovoza 2021. najveća dopuštena brzina kretanja vozila u cijelom Parizu, s izuzetkom najvažnijih gradskih prometnica, ograničena je na 30 km/h. Mjera je uvedena s ciljem povećanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenja buke, a podržava je većina Parižana i Parižanki. Navedeno ograničenje brzine vrijedilo je i ranije na gotovo 60 % pariških prometnica, a njegovo uvođenje na području cijelog grada pariška gradska uprava obrazložila je potrebom omogućavanja veće protočnosti uz istovremeno poboljšanje sigurnosti svih sudionika u prometu i smanjenje štetnih utjecaja motornih vozila, posebice buke i onečišćenje zraka. Godinu dana kasnije, nekoliko studija potvrdilo je blagi napredak u cestovnom prometu te pokazalo kako se ograničenjem brzine ipak postižu željeni pomaci.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Od kolovoza 2022. središte Bruxellesa postaje zona smirenog prometa

Recentna istraživanja razvoja biciklističkog prometa i sigurnosti na cestama u Bruxellesu ukazuju na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava pokreće novi plan proširenja zone smirenog prometa u središtu glavnog grada u kolovozu 2022.

Berlin se pridružio inicijativi njemačkih gradova za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km na sat

Senat Berlina je sjednici održanoj 15. ožujka donio odluku o pridruživanju inicijativi njemačkih gradova kojom se njemačka savezna vlada poziva na izmjenu propisa i davanje ovlasti lokalnim samoupravama za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h. Osim toga, inicijativom se potiče unapređenje i veće korištenje javnog prijevoza što doprinosi većoj sigurnosti svih sudionika u prometu, ali i boljoj kvaliteti života i zraka te održivosti u zajednicama.

Ohrabrujući rezultati uvođenja ograničenja brzine u Parizu

Kada je pariška gradska uprava prije godinu dana najavila uvođenje ograničenja brzine od 30 km/h, mnogi su skeptici sumnjali u učinkovitost ove mjere te posebno isticali mogućnost još većih prometnih zagušenja i povećanja vremena potrebnog za prometovanje gradom. Dvanaest mjeseci kasnije nekoliko pokazatelja potvrđuje određena blaga poboljšanja u prometu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER