Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Najavljeno uvođenje goleme pješačke zone u središtu francuske metropole

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Nakon uvođenja ograničenja brzine od 30 km/h na području cijelog grada, smanjenja velikog broja prometnih traka i uređenja biciklističke infrastrukture, o kakvoj većina Zagrepčana i Zagrepčanki može samo sanjati, u središtu Pariza namjerava se uvesti zona namijenjena isključivo kretanju pješaka i biciklista te prometovanju javnog prijevoza, taxi vozila, osoba s invaliditetom i lokalnog stanovništva.

Riječ je o golemom središnjem prostoru grada koji prekriva veći dio prva četiri pariška arondismana te dijelove petog, šestog i sedmog, a proteže se od trga Place de la Concorde na zapadu i trgova Place de la Bastille i Boulevarda Bourdon na istoku, ispod velikih gradskih bulevara sjeverno od desne obale rijeke Seine te iznad Boulevarda Saint-Germain na lijevoj obali. Uvođenje ove zone planira se najkasnije početkom 2024. godine.

Slične mjere provedene su u već nekoliko većih gradova Francuske, kao i u europskim metropolama poput Madrida, Milana ili Rima. Njima se smanjuje protok vozila u centru grada, a omogućuje slobodno i sigurno kretanje pješaka i biciklista te prometovanje javnog prijevoza i određenih kategorija (lokalno stanovništvo, osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, obrtnici, vlasnici trgovina i sl.). S druge strane, prometovanje ostalih vozila i kategorija vozača na tom je području strogo zabranjeno.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Nova biciklistička prijestolnica Europe ove nedjelje diše bez automobila

U nedjelju 18. rujna Parižanke i Parižani će ponovno moći uživati ​​u slobodnom kretanju gradom jer se tog dana organizira već tradicionalni Dan bez automobila. Kako bi građani francuske metropole što bolje mogli iskoristiti ovaj dan, organiziraju se brojne aktivnosti kojima se promovira kretanje i zdrav život.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER