Bečki metro uz novi X-Wagen dobiva i suvremeni digitalni sustav informiranja putnika

Beč je očito i svjetska prijestolnica pristupačnog i kvalitetnog javnog prijevoza

Istovremeno s početkom prometovanja novog vlaka X-Wagen na linijama U1-U4, bečka podzemna željeznica dobiva još jednu inovaciju. Riječ je o novom digitalnom sustavu informiranja putnika u javnom prijevozu, prvom ove vrste u svijetu.

Vizualne informacije prezentirane na dinamičan i pregledan način putem zaslona postavljenih iznad svih vrata u vlaku omogućit će još lakše snalaženje u bečkom javnom prijevozu. Zasloni prikazuju digitalnu kartu bečke podzemne željeznice, uključujući trenutni položaj vlaka i smjer vožnje, sljedeću stanicu i važne opcije transfera. Ovisno o lokaciji, putnici će do svake sljedeće stanice dobiti detaljne informacije o nastavku putovanja, mogućnostima izbora smjera i presjedanja na druge linije podzemne željeznice, tramvaja ili autobusa. Dodatno se prikazuju informacije o drugim linijama ili, primjerice, o dizalima koji se trenutno popravljaju.

  • © PID / David Bohmann

Sustav „Fahrgastinfo Plus“ je u suradnji s prijevoznikom Wiener Linien razvila tvrtka Siemens Mobility i prilagodila ga potrebama bečkog javnog prijevoza. Inovativni sustav predstavljen je u ponedjeljak i već se može testirati na simuliranoj vožnji podzemnom željeznicom na budućoj liniji U5 u modelu novog X-Wagena postavljenog u info centru U2xU5.

  • © PID / David Bohmann

„Ovaj sustav je jedan od najsuvremenijih u svijetu i dokazuje digitalnu transformaciju i inovativnost Beča. Bečki javni prijevoz uvijek je u tijeku kada su u pitanju nove tehnologije i još jednom daje izvrstan primjer – Beč je očito svjetska prijestolnica pristupačnog i kvalitetnog javnog prijevoza”, kazao je Peter Hanke, član bečkog Gradskog vijeća zadužen za javni prijevoz.

  • Wiener Linien je novi sustav predstavio u ponedjeljak 10. siječnja © PID / David Bohmann

Novi digitalni sustav informiranja putnika intenzivno se priprema za korištenje, kao što se i nastavlja testiranje novog vlaka X-Wagen kako bi se osigurali uvjeti za njegovo puštanje u promet. To se očekuje tijekom ove godine, najprije poluautomatizirano i s vozačem na linijama U1-U4, a od 2025. godine potpuno automatizirano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.

  • Novi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice u Beču © PID - Fürthner

Podsjetimo, bečki prijevoznik Wiener Linien je početkom srpnja 2020. predstavio prvi potpuno automatizirani vlak podzemne željeznice naziva X-Wagen. Tada je ujedno isporučen prvi, a u listopadu prošle godine i drugi od 34 vlakova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Simmering. Ovaj je vlak zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rješenjima jedan od najsuvremenijih vlakova podzemne željeznice na svijetu.

  • Unutrašnjost novog vlaka bečkog metroa © Wiener Linen - Wurnig

Novi potpuno automatizirani vlakovi podzemne željeznice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu okoliša. Čak 90 posto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a kako su lagane konstrukcije to će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sustav opskrbe energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih dijelova. 

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER