Beč dobiva potpuno automatizirane vlakove podzemne željeznice

Početak putničkog prijevoza očekuje se 2022. godine

U Beču je započela proizvodnja novih potpuno automatiziranih vlakova podzemne željeznice koji bi od 2022. godine trebali prometovati novoizgrađenom bečkom linijom metroa U5.

Isporuka prvih vlakova koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom Simmeringu trebala bi biti u drugoj polovici 2020. godine. Vlakovi će se potom tijekom 2021. testirati i na drugim linijama bečke podzemne željeznice, no bez putnika. Prvi putnici novim bi se vlakovima trebali voziti tek 2022. godine.

Kako se ističe u bečkoj gradskoj upravi, novi potpuno automatizirani vlakovi kakvi već prometuju Parizom i Barcelonom nisu samo sigurniji za putnike zbog zaštitnih ograda na samim stanicama metroa, nego su i bitno ulaganje u zaštitu okoliša.

  • Foto: Wiener Linien / Zinner

Čak devedeset posto materijala koji će se koristiti u izradi novih bečkih vlakova moći će se reciklirati. Vlakovi će biti izrađeni od laganih materijala, a sjedala od visoko kvalitetne obložene šperploče. Rasvjeta vlakova i energetski učinkovit sustav grijanja i klimatizacije omogućit će osim toga nevjerojatno nizak stupanj potrošnje energije. Ugradnjom elektrodinamičkog sustava kočenja postići će se 90-postotni povrat kočione energije u sustav opskrbe energijom.

Novi su vlakovi u potpunosti prilagođeni bečkoj podzemnoj željeznici, a moći će funkcionirati s upravljačkom kabinom i bez nje tj. manualno, poluautomatizirano i potpuno automatizirano.

>>> Pročitajte još >>> Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

  • Novi dizajn stanica podzemne željeznice na liniji U5 / Izvor: YF Architekten & Franz Architekten / Wiener Linien

Treća generacija bečke podzemne željeznice

Podsjetimo, prošle godine započela je realizacija jednog od najvažnijih projekata bečkog javnog prijevoza i to spajanje postojeće linije podzemne željeznice U2 s novom linijom U5. Dugo očekivana nova linija U5 će dijelom preuzeti postojeću trasu linije U2 između stanica Karlsplatz i Rathaus te će se za početak proširiti do nedalekog trga Frankhplatz. Za liniju U2 planira se posve nova ruta, a navedeno proširenje bečke podzemne željeznice i nove linije U5 planira se realizirati do 2024. godine, dok se u budućnosti očekuje i njezino daljnje proširenje u pravcu Elterleinplatz u 17. bečkom okrugu.

Novi vlakovi naziva X-Wagen predstavljaju potpuno novu generaciju bečke podzemne željeznice, a bit će u potpunosti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na drugim linijama s upravljačkim programima.

EurocommPR / S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Pješaci osvajaju bečke ulice!

Nešto što je još prije nekoliko godina bilo potpuno nezamislivo sada postaje stvarnost: Bečka gospodarska komora zalaže se za uvođenje što više „zona susreta“, kako u Beču, tako i u gradovima širom Austrije! Uspješnom obnovom poznate bečke trgovačke ulice Mariahilfer Straße i još nekoliko manjih ulica u središtu austrijskog glavnog grada potvrđena je opravdanost ograničenja automobilskog prometa i ulaganja u podizanje kvalitete javnog prostora.

Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

98 posto Bečana zadovoljno javnim gradskim prijevozom

Najnovije istraživanje javnog mijenja pokazalo je da su stanovnici Beča izrazito zadovoljni javnim gradskim prijevozom. Čak 98 posto ispitanika ocijenilo je ponudu bečkog javnog prijevoza pozitivnom ocjenom, čime se nastavlja pozitivan trend koji se još od 2010. kreće iznad 96 posto.

Tijekom srpnja u Beču prometuju mirisni vlakovi

Osim što se tijekom ljetnih mjeseci neprekidno rashlađuju, vlakovi javnog prijevoza u glavnom gradu Austrije odnedavno i mirišu, javlja Inozemni ured grada Beča. Ovu ideju mogao bi primijeniti i zagrebački ZET, zar ne?

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER