Najstarija linija bečkog metroa U6 postaje potpuno klimatizirana

U Beču je klimatizirano 75 % svih vožnji u javnom prijevozu

Svaka vožnja javnim prijevozom predstavlja aktivan doprinos uzornom klimatskom modelu grada Beča

Točno za početak ljetnih godišnjih odmora stižu „cool“ vijesti iz Beča − najstarija linija bečke podzemne željeznice U6 postaje 100 % klimatizirana.

Na inicijativu članice bečkog gradskog vijeća, Ulli Sima, bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien protekle je godine za liniju metroa U6 pripremilo paket mjera koji podrazumijeva i potpunu klimatizaciju.

„Tvrtka Wiener Linien pokazala se vrlo inovativnom te je postupno nadogradila sve vlakove koji nisu bili klimatizirani. Ukupno je u klimatizacijsku ofenzivu uloženo četiri milijuna eura. S obzirom na porast vrućih dana ovaj paket rashladnih mjera predstavlja aktivan doprinos atraktivnosti javnog prijevoza te mi je drago što će odsad svaka vožnja linijom U6 biti klimatizirana“, kaže Ulli Sima.

To je moguće zahvaljujući ugradnji klimatizacijskih uređaja koji u vagonima linije U6 imaju dvostruku funkciju jer služe i za grijanje i za hlađenje. Ugradnja nove opreme započeta je u lipnju 2019., a svi vagoni linije U6 opremljeni su i folijama za zaštitu od sunca koje temperaturu u vlaku smanjuju za do 4 °C. Tako se dodatno pojačava rashlađujući učinak klima-uređaja.

„Danas imamo znatno više vrućih dana nego prije. Budući da linija U6 prometuje nadzemno, na nju posebno utječu sve veće vrućine u gradu. Stoga smo djelovali brzo i u roku od godinu dana u vlakovima U6 uspostavili klimatizaciju. Odsad naši putnici na toj liniji uvijek putuju pri ugodno hladnim temperaturama“, kaže izvršni direktor tvrtke Wiener Linien, Günter Steinbauer.

>>> Pročitajte još >>> Bečani ipak ne žele mirise u vlakovima metroa >>> Anketiranje građana bilo je gotovo neriješeno do samog kraja, no mirisni metro ipak ostaje samo pilot projekt!

  • Velika većina Bečanki i Bečana zadovoljna je postojećom klimatizacijom metroa / Foto: Wiener Linien

Bečki javni prijevoz već je 75 % klimatiziran, a to znači da su tri od četiri vožnje ugodno rashlađene. Kod autobusa je prelazak na klimatizaciju već dovršen, što znači da je 100 % autobusa opremljeno klima-uređajima. Kod vozila na tračnicama taj prelazak traje nešto duže jer su puno dulje u uporabi od autobusa. Starija vozila, koja nisu standardno klimatizirana, zamjenjuju se novim modelima s klima-uređajem.

„Radimo sve što je potrebno da bi našim putnicima boravak u sredstvima javnog prijevoza bio što ugodniji. Istovremeno pridajemo veliku važnost održivom poslovanju i odgovornom korištenju naših resursa na svim područjima“, objašnjava Steinbauer.

„Javni prijevoz nije samo ekološki najprihvatljiviji način da se u Beču stigne od točke A do točke B, već je i najpovoljniji. Svatko tko koristi sustav javnog prijevoza ne štedi samo štetni CO2, već i svoj novac“, zaključuje Sima. Svaka je vožnja javnim prijevozom, naime, aktivan doprinos uzornom klimatskom modelu grada Beča.

  • Svi vagoni linije U6 opremljeni su i folijama za zaštitu od sunca © Manfred Helmer

Inače, kao što smo već ranije izvijestili, novi vlakovi naziva X-Wagen predstavljaju potpuno novu generaciju bečke podzemne željeznice, a bit će u potpunosti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na linijama U1, U2, U3 i U4. Isporuka prvih vlakova koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom Simmeringu očekuje se tijekom druge polovice ove godine, a danas je upravo dovršen prvi X-Wagen. Vlakovi će se tijekom 2021. testirati bez putnika, a prvi putnici bi se njima trebali voziti od 2022. godine i to na linijama U1-U4. Kako izgleda novi vlak pogledajte u priloženom videu.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Tijekom srpnja u Beču prometuju mirisni vlakovi

Osim što se tijekom ljetnih mjeseci neprekidno rashlađuju, vlakovi javnog prijevoza u glavnom gradu Austrije odnedavno i mirišu, javlja Inozemni ured grada Beča. Ovu ideju mogao bi primijeniti i zagrebački ZET, zar ne?

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER