Solarni paneli pokrivaju 50 % energetskih potreba bečke stanice metroa

Bečki javni prijevoznik Wiener Linien testira najnoviju tehnologiju obnovljivih izvora energije

Prvi rezultati testiranja novih tankoslojnih solarnih panela postavljenih na stanici Ottakring bečke podzemne željeznice linije U3 pokazuju da se polovica energije potrebne za pogon dizala, pokretnih stepenica i rasvjetu proizvodi u podnevnim satima. Pilot-projekt će se provoditi još godinu i pol dana.

U toplijem dijelu godine Beč u prosjeku ima više od 14 sunčanih sati dnevno, a fotonaponskim sustavom u Ottakringu pokriva se polovica energetskih potreba ove stanice podzemne željeznice.

 

Krajem prošle godine izvijestili smo o pilot-projektu bečkog gradskog poduzeća za javni prijevoz „Wiener Linien“ koje uvelike doprinosi borbi protiv klimatskih promjena u austrijskom glavnom gradu.

U sklopu ovog jedinstvenog pilot-projekta, koji se provodi u suradnji s bečkom gradskom upravom, od prošle se jeseni testiraju novi tankoslojni fotonaponski paneli koji ne sadrže staklo te su pet puta lakši od uobičajenih. Postavljeni su na krovu stanice podzemne željeznice linije U3 u okrugu Ottakring gdje će na površini od 360 četvornih metara godišnje proizvoditi 62.000 kWh solarne energije. Procjenjuje se kako će se time emisija CO2 na godišnjoj razini smanjiti za više od 21 tonu, a dobivena energija troši se odmah na mjestu proizvodnje i to za pogon dizala, pokretnih stepenica i rasvjetu ove stanice metroa.

  • Stanica Ottakring © Wiener Linien

 

Ovisno o uspješnosti ovog pilot-projekta, novi solarni paneli će se postaviti i na krovovima drugih stanica bečke podzemne željeznice, a to će se po svemu sudeći i ostvariti.

Naime, prema prvim šestomjesečnim rezultatima koji su predstavljeni u nedjelju, na Svjetski dan Sunca, novi fotonaponski sustav instaliran na krovu ove bečke stanice podzemne željeznice svakog dana tijekom podnevnih sati osigurava 50 % energije potrebne za pogon dizala, pokretnih stepenica i rasvjetu.

„U Ottakringu testiramo najnovije tehnologije kako bismo postigli još veće uštede energije. Budući da nam Sunce ne šalje račun, električna energija koju ovdje proizvodimo nije samo dobra za zaštitu klime, već i za naš novčanik“, kazao je Günter Steinbauer, direktor Wiener Linien.

Ovaj pilot-projekt sufinancira se sredstvima EU-a iz projekta EfficienCE s ciljem poticanja uvođenja zelenog javnog prijevoza i smanjenja njegovih emisija. Testiranje novih tankoslojnih fotonaponskih panela nastavit će se tijekom sljedeće godine i pol dana, nakon čega slijedi detaljna analiza dobivenih podataka te vrlo vjerojatno nastavlja postavljanje FN sustava i na krovovima ostalih stanica bečkog metroa.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

U pogon je pušteno najveće bečko fotonaponsko postrojenje

Solarna elektrana na krovu trgovačkog centra Donauzentrum otvorena krajem listopada 2019. više nije najveća u Beču. Austrijska metropola je od jučer bogatija za novo fotonaponsko postrojenje snage 1,92 MW, a njegovih 6.500 solarnih panela zauzimaju površinu od 28.000 četvornih metara.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER