Bečka ulica Praterstraße ipak neće postati „klimatski bulevar“

Zeleni više nisu dio bečke gradske vlasti

Beč je ove godine trebao dobiti svoj novi zeleni bulevar, no nova gradska „crveno-ružičasta“ koalicija zaustavila je provedbu projekta i uklonila svu dokumentaciju s mrežnih stranica Grada Beča. Zeleni za to izravno optužuju gradsku vijećnicu Ulli Simu, koja je u bečkoj gradskoj upravi zadužena za inovacije, urbanističko planiranje i mobilnost.

Nekad se govorilo da papir sve trpi, ali koliko tek internet pamti! Tomu svakodnevno svjedočimo u našoj zemlji kada se prisjećamo izjava i danih obećanja političara i gradskih čelnika, a da na „prazna obećanja“ nisu imuni ni u neposrednom susjedstvu svjedoči i najnoviji primjer iz često idealiziranog Beča. Naime, unatoč uklanjanju cjelokupne dokumentacije planirane provedbe projekta „Klima-Boulevard Praterstraße“ s mrežnih stranica Grada Beča, zapisi o tome postoje na više drugih portala pa tako i u priopćenju bečke gradske uprave iz rujna 2020. godine, koje je još uvijek dostupno na sljedećoj poveznici.

Vijećnici Zelenih u bečkom gradskom vijeću, Heidi Sequence i Kilian Stark, cjelokupnu su pak dokumentaciju stopiranog projekta objavili ovdje. Projekt koji se planirao duži niz godina, uz izravno sudjelovanje lokalnih stanovnika i predstavnika tvrtki sa sjedištem u ulici Praterstraße, blokirala je gradska vijećnica Ulli Sima (SPÖ), tvrde bečki Zeleni.

Konačna realizacija ovog projekta trebala je započeti već ovog ljeta, no nakon višegodišnjeg intenzivnog planiranja i sudjelovanja građana od projekta očito neće ostati ništa. Projekt obnove ove poznate bečke trgovačke ulice  je definitivno zaustavljen, a cjelokupna dokumentacija uklonjena sa službenih stranica Grada Beča, no Zeleni svojim građanima/kama ipak nisu htjeli uskratiti sadržaj svega onoga što je za tu ulicu njezinom obnovom bilo planirano.

Sam projekt obnove trebao je rezultirati cjelokupnim redizajnom ulice Praterstraße, a Beč je - po uzoru na aktualan plan uređenja pariške avenije Champs-Elysées, trebao dobiti novi zeleni bulevar i atraktivnu vezu bečkog Ringa i Pratera s dovoljno prostora za šetnju i boravak na otvorenom. Ova jedan kilometar duga ulica trebala se realizacijom projekta prilagoditi klimatskim promjenama uz sadnju preko 80 novih stabala i uređenjem zona za odmor i rekreaciju, s daleko više prostora za pješake i bicikliste. Planiran je treći red drveća nasred ulice, popločavanje pješačkih površina svijetlim pločama, kao i nove javne česme s pitkom vodom, kao elemenata važnih za stvaranje ugodne mikroklime tijekom najtoplijih ljetnih dana. Postojeće biciklističke staze trebale su se proširiti sa sadašnjih 1,40 m na 2,50 m u oba smjera, planirano je uvođenje kraćih pješačkih prijelaza, uređenje i proširenje malog parka Therese-Krones-Park te znatno povećanje pješačkih površina na križanjima s nekoliko obližnjih ulica i trgova. Nadalje, javni je prostor ulice trebao postati znatno atraktivniji zahvaljujući brojnim klupama za sjedenje, prostorima za terase ugostiteljskih objekata te površinama namijenjenima za razne kulturne programe.

Glavni cilj bio je poboljšati kvalitetu boravka u smislu prilagodbe klimatskim promjenama, a na novom „cuulbox“ konceptu ulice radio je interdisciplinarni tim sastavljen od klimatologa, krajobraznih arhitekata i prometnih stručnjaka.

Detaljno planiranje projekta trebalo je započeti odmah nakon održanih lokalnih izbora u listopadu 2020., a početak radova na obnovi ulice Praterstraße planiran je za ljeto 2021. godine. No, od svega toga nažalost neće biti ništa, a kao glavni izgovor za zaustavljanje projekta navodi se nemogućnost smanjenja broja prometnih traka. Zeleni stoga novu gradsku vlast nazivaju „betonskom koalicijom“.

  • Projekt obnove predstavljen je u rujnu 2020. godine. Slijeva nadesno: bivša dogradonačelnica Beča, Birgit Hebein, nekadašnja predsjednica 2. bečkog okruga Leopoldstadt, Ursula Lichtenegger i Robert Luge, voditelj projekta iz tvrtke 3:0 Landschaftsarchitekten. / Foto: PID/Christian Fürthner

Podsjetimo, obnova poznate bečke trgovačke ulice Mariahilfer Straße i njeno pretvaranje u dosad najveću bečku „zonu susreta“ (njem. Begegnungszone) bio je velik uspjeh bivše zelene dogradonačelnice Beča Marije Vassilakou, koja se grčevito borila za realizaciju tog projekta. Obnova ove ulice promijenila je cijeli Beč, a zahvaljujući uspjehu projekta širom austrijske metropole uslijedila su brojna ulaganja u uređenje javnih površina s ciljem prilagodbe klimatskim promjenama i smanjenja učinka toplinskih otoka.

Više o zaustavljenom projektu obnove ulice Praterstraße možete doznati na stranicama cuulbox | 3:0 Landschaftsarchitektur.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Predstavljen novi izgled bečkog trga Praterstern

Trenutno izuzetno frekventan kružni tok bečkog Pratersterna do ljeta 2022. godine postat će nova gradska zelena oaza s dvostruko većom zelenom površinom. Nakon glasne kritike upućene iz redova bečkih Zelenih, „optužena“ Ulli Sima, koja je u bečkoj gradskoj upravi zadužena za inovacije, urbanističko planiranje i mobilnost, ponovno je revidirala plan obnove ovog trga nakon stupanja na dužnost prošle jeseni.

Beč će sljedeće godine imati stotinu pješačkih zona

U četvrtak je u nazočnosti bečke dogradonačelnice Birgit Hebein te predstavnika nadležnih gradskih odjela i Bečke gospodarske komore službeno otvorena obnovljena bečka ulica Rotenturmstraße i to simboličnim postavljanjem posljednje granitne ploče. Nakon pet i pol mjeseci radova, Bečanke i Bečani su u povijesnoj jezgri grada dobili novu atraktivnu zonu susreta i to uoči početka ovogodišnjih adventskih svečanosti.

Klimatski model grada Beča postaje međunarodni standard

Poznatom ulicom Mariahilfer Straße kojom su još prije pet godina jurili automobili, danas neometano šeću pješaci, roditelji bezbrižno guraju dječja kolica pored biciklista, a uz sve to raste promet brojnih trgovina, restorana i kavana. Pješaci sve više preuzimaju ulice austrijskog glavnog grada i uživaju u novoj kvaliteti urbanog života.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER