Parižani oblikuju budućnost svog grada za sljedećih 10 godina

Građani i građanke Pariza daju mišljenja, iznose prijedloge i ideje o svojoj viziji Pariza do 2030.

U odnosu na sva događanja i samovolju Milana Bandića kojima smo svjedočili u slučaju izmjena i dopuna GUP-a grada Zagreba, revizija prostornog plana francuske metropole se, po svemu sudeći, odvija u idiličnoj suradnji gradske uprave, struke i građana. Po završetku e-savjetovanja o budućem „bioklimatskom“ prostornom planu pariške aglomeracije, pokrenut je proces participativnog odlučivanja građana s ciljem poticanja rasprave i dobivanja dodatnih prijedloga.

Rasprava o izmjenama i dopunama pariškog prostornog plana usmjeravala se u pravcu sljedeća četiri glavna područja: zaštita okoliša i zdravlja građana uz prilagodbu klimatskim promjenama, kvaliteta života i održiv razvoj grada, kružno gospodarenje prostorom i zgradama te briga za inkluzivni javni prostor.

Osim e-savjetovanja koje se provodilo od 26. rujna do 17. listopada 2020., pariška gradska uprava je također zatražila prijedloge strukovnih udruženja i ustanova, a ovog je tjedna organizirala i trodnevnu konferenciju na kojoj je, uz sudjelovanje stotinu stanovnika središnjih gradskih arondismana, dobiveno trideset kvalitetnih prijedloga za razvoj pariških javnih prostora.

Javni prostor kao javno dobro i primarna briga

Sudeći po broju komentara i prijedloga, sudionike mrežnog savjetovanja najviše je mobiliziralo područje uređenja javnog prostora i urbane mobilnosti, a tek potom zaštita okoliša te zaštita izgrađenog prostora i baštine grada. Navedenim područjima je posvećeno najviše pažnje i tijekom održavanja trodnevne konferencije pa se, primjerice, većina dobivenih prijedloga tiče prilagodbe javnog prostora osobama s invaliditetom, osuvremenjivanja javne rasvjete s ciljem smanjenja svjetlosnog onečišćenja, smanjenja buke, poboljšanja uvjeta korištenja biciklističkih staza i njihove bolje noćne preglednosti te uređenja parkova i širenja zelenih površina.

Kako je potvrdio Emmanuel Grégoire, prvi zamjenik gradonačelnice Pariza, zadužen za urbanizam i arhitekturu Velikog Pariza, građanima su najveći prioriteti rješavanje problema buke i svjetlosnog onečišćenja uz smanjenje štetnih emisija. Naime, čak 94 % sudionika konferencije zalaže se za optimizaciju javne rasvjete, a 80 % njih podupire uređenje površina za opuštanje i rekreaciju, redefiniranje javnih prostora i slično.

  • Deset kvadratnih metara je površina koju jedan automobil zauzima na parkirnom mjestu, a taj se prostor ipak može bolje iskoristiti. / Izvor: idee.paris.fr

Urbana priroda i poticanje bioraznolikosti

Aktivnosti ozelenjavanja Pariza, posebice uređenje zelenih krovova i vertikalnih vrtova, poticanje urbane bioraznolikosti, širenje pješačkih i zelenih površina te sadnja drveća imaju veliku potporu građana. Parižanima je, također, vrlo važno očuvanje kulturno-povijesne i prirodne baštine pa se veći broj prijedloga odnosi na zaštitu  povijesne urbane strukture, pejsažnih i ambijentalnih vrijednosti gradskih prostora, a ističe se i prijedlog zabrane sječe stabala starijih od 10 godina.

Navedene aktivnosti snažno podupire 85 % građana, a k tome treba istaknuti kako se 94 % njih zalaže za korištenje isključivo ekološki prihvatljivih materijala za izradu urbane opreme. Također, sudionici konferencije posebno naglašavaju potrebu usvajanja načela ekološkog projektiranja, ali i održavanja zgrada.

  • Zabrana prometa i zelene površine na putu do škole. / Izvor: idee.paris.fr

Novi plan do početka 2024.

Istodobno, putem digitalne platforme idée.paris.fr prikupljeno je čak 1.084 komentara i prijedloga građana. Kako je istaknuo Emmanuel Grégoire, svi prijedlozi bit će detaljno razmotreni, a mnogi od njih zbog svoje kvalitete i uvršteni u novi prostorni plan pariške aglomeracije čije će se izmjene službeno pokrenuti na sjednici gradskog vijeća zakazanoj za prosinac 2020. godine te usvojiti krajem 2023. ili početkom 2024. godine.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Sve za četvrt sata – vrijeme je za novo urbano planiranje!

Svijet se promijenio, a promijenio se i način života u gradovima. Klimatska kriza nam nameće potrebu za prilagodbom urbanog načina življenja i pronalaženjem novih rješenja kretanja, smještaja, prehrane, rada i opuštanja. Nastupilo je vrijeme za pronalaženje novih rješenja za suživot i ugodno življenje u lokalnoj zajednici.

Beč postaje policentričan grad s novim središtima gradskog života

U sklopu novog koncepta urbanog razvoja „Mittelpunkte des städtischen Lebens - Polyzentrales Wien“ (Središta gradskog života - Policentrični Beč) nastat će oko 50 manjih gradskih središta do kojih će građani moći doći za svega 15 minuta javnim prijevozom, biciklom ili pješice!

Bečanke i Bečani mogu držati razmak jer im to omogućuje odgovorna gradska uprava

Dok su pojedine zagrebačke ulice u Donjem gradu gotovo mjesec dana nakon potresa još uvijek pune srušenih dimnjaka, opeka i ostalog građevinskog otpada iz oštećenih zgrada, u Beču usred krize koronavirusa otvaraju privremene pješačke zone i „zone susreta“ kako bi se omogućilo lakše i sigurnije kretanje te provođenje mjera socijalnog distanciranja.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER