Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Uz brzinu od 30 km/h šansu preživljavanja u slučaju udara automobila ima 9 od 10 pješaka

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Automobili bi se u francuskoj metropoli vrlo brzo mogli kretati maksimalnom brzinom od 30 km/h. Riječ je o još jednom predizbornom obećanju pariške gradonačelnice Anne Hidalgo koje bi se trebalo ostvariti već početkom 2021. godine.

Ograničenje brzine se planira uvesti na svim pariškim prometnicama, osim na zaobilaznici Périphérique koja okružuje glavni francuski grad. Na području Pariza već postoje brojne pješačke zone i zone s ograničenom brzinom kretanja od 30 km/h, a kako se ističe na stranicama e-savjetovanja koje se provodi od 27. listopada do 27. studenog, navedeno ograničenje brzine već je uvedeno na gotovo 60 posto prometnica francuske metropole.

Planirano ograničenje brzine prvenstveno se želi uvesti zbog sigurnosti svih korisnika pariškog javnog prostora, prvenstveno pješaka i biciklista, te predstavlja dio programa smanjenja cestovnog prometa i poticanja aktivnih načina kretanja poput hodanja ili vožnje biciklom. Uvođenjem ograničenja brzine omogućila bi se veća sigurnost najugroženijih sudionika prometa, poput djece, starijih osoba ili osoba s invaliditetom, jer je općenito poznato da je brzina najčešći uzrok prometnih nesreća. Kako se ističe u prijedlogu pariške gradske uprave, nekoliko velikih gradova u Francuskoj već je uvelo ograničenje brzine od 30 km/h što je dovelo do smanjenja broja nesreća, ali i značajnog smanjenja onečišćenja bukom.

Građani već dostavljaju svoje prijedloge i komentare, a kako navodi pariški dnevnik Le Parisien, jedan dio građana ovu mjeru pozdravlja kao „izvrsnu“ i „prijeko potrebnu“, dok je drugi ocjenjuje „smiješnom“.

Kako je dnevniku Le Parisien prošlog tjedna otkrio David Belliard (EELV), zamjenik gradonačelnice Anne Hidalgo, s pariških će ulica do 2026. godine nestati polovica parkirnih mjesta, koja će oslobođena od automobila dobiti „zelenu“ namjenu, a ograničenje brzine od 30 km/h znatno će doprinijeti sigurnosti na gradskim prometnicama.

„Usporavanje kretanja automobila smanjit će broj nesreća i smrtnih slučajeva na gradskim prometnicama“, ističe David Belliard. „Uz brzinu od 50 km/h svega 1,5 osoba od 10 ima šansu za preživljavanje u slučaju udara automobila, dok uz brzinu od 30 km/h tu šansu ima već 9 od 10 pješaka.“

Građani koji sudjeluju u e-savjetovanju moraju navesti dob, poštanski broj mjesta stanovanja, podatak rade li ili ne na području Pariza i koja prijevozna sredstva koriste, a prijedloge i komentare mogu dostavljati putem online obrasca ili na e-adresu generalisation-30km@participationdupublic.net.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Montreal je u dvije godine ukinuo 4.280 parkirnih mjesta

Otkad je Valérie Plante prije dvije godine postala gradonačelnica Montreala, na javnim je površinama ukinuto 4.280 parkirnih mjesta, od kojih je njih više od 2.800 zamijenjeno novim biciklističkim stazama. Vlasnici limenih ljubimaca stvarno nemaju razlog za ljutnju jer taj broj čini manje od jedan posto uličnih parkirališnih mjesta u Montrealu.

Montrealska Crescent Street bez automobila do kraja ljeta

Lokalna udruga trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog prometa u središnjoj montrealskoj ulici Crescent Street, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pubovima, kako bi se posjetiteljima omogućilo slobodno kretanje tijekom pandemije COVID-19.

Beč vs. Zagreb - Mobilnost u doba pandemije koronavirusa

Svaki rizik predstavlja i priliku, no čini se da su Zagreb i ostali hrvatski gradovi već propustili priliku svojim građanima/kama, prvenstveno pješacima i biciklistima, omogućiti sigurno kretanje te poštovanje mjera socijalnog distanciranja.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER