Wiener Linien: Liniju 39A održavat će H2.City Gold autobusi na vodik

Deset H2 autobusa portugalskog proizvođača CaetanoBus s Toyotinom tehnologijom počet će prometovati do kraja 2025.

Wiener Linien konstantno radi na dekarbonizaciji svoje autobusne flote čime bečki javni prijevoz postaje sve zeleniji. Tome će doprinijeti i novih deset autobusa na vodik koji će na liniji 39A između Heiligenstadta i Sieveringa početi prometovati do kraja 2025. godine.

Nakon što su u prosincu 2023. godine četiri električna autobusa počela prometovati na dvjema redovnim linijama, a prošlog tjedna otvoren kompetencijski centar za električnu mobilnost, u utorak su objavljeni rezultati europskog natječaja za nabavu autobusa na vodik na kojem je portugalski proizvođač CaetanoBus - Fabricação de Carroçarias, S.A., zajedno s Toyotom, izabran kao najbolji ponuditelj.

Autobusna flota bečkog poduzeća Wiener Linien tako će tijekom 2025. godine postati bogatija za deset autobusa H2.City Gold koje će pokretati Toyotina tehnologija gorivih ćelija. Dvanaest metara dugi autobusi punit će se u garaži Leopoldau bečkih poduzeća Wien Energie i Wiener Netzen, otvorenoj u prosincu 2021. godine u 21. bečkom okrugu Floridsdorf.

Novi autobusi održavat će autobusnu liniju 39A

„Posljednjih godina testirali smo razne autobuse na vodik, i to u uvjetima ljetnih vrućina. Za razliku od električnih autobusa, koji ljeti imaju veći domet nego zimi, vrućine predstavljaju veći izazov za autobuse na vodik. Naši standardi su visoki: želimo smanjiti emisije uz zadržavanje visoke kvalitete naših usluga. Gradski autobus tvrtke CaetanoBus tijekom testiranja pokazao se vrlo dobrim izborom i u budućnosti će naše putnike prevoziti bez stvaranja buke i emisija.“ – kazala je Gudrun Senk, tehnička direktorica tvrtke Wiener Linien.

Do kraja 2025. godine liniju 39A između Heiligenstadta i Sieveringa u potpunosti će održavati novi autobusi na vodik. Zbog brojnih uspona, kratkih udaljenosti stajališta i velikog broja putnika, ovo je jedna od najzahtjevnijih autobusnih linija u Beču, a očekuje se kako će H2.City Gold autobusi njome prometovati bez problema.

  • Autobus H2.City Gold © Wiener Linien | Alexandra Gritsevskaja

Istraživački projekt „HyBus“ pruža dragocjeno iskustvo

Podsjetimo, autobus na vodik tvrtke Solaris testirao se na liniji 39A još u lipnju 2020. godine, dok je autobus Hyundai ELEC CITY Fuel Cell u testnoj fazi počeo prevoziti putnike 10. siječnja 2022. godine.

Wiener Linien od početka 2022. godine intenzivno radi na ispitivanju vodikovih tehnologija u okviru istraživačkog projekta „HyBus“. Projekt će se nastaviti provoditi neovisno o završenom natječajnom postupku do kraja tekuće godine, do kada će trajati i testiranje Hyundaijevog autobusa.

Autobus TOYOTA CAETANO H2.City Gold proizvodi se u Portugalu, dug je 11,995 m i ukupnog je kapaciteta 78 putnika. Ima troja dvokrilna vrata što omogućuje brzu izmjenu putnika, a raspolaže Toyotinom gorivom ćelijom snage 70 kW. Na krovu autobusa nalazi se pet spremnika vodika, svaki kapaciteta po 7,5 kg kapaciteta (ukupni kapacitet 37,5 kg). Autobus pokreće centralni 180 kW Siemens motor, a domet mu je 400 km.

Nabava novih autobusa financira se EU sredstvima kroz program „Emissionsfreie Busse und Infrastruktur“ (EBIN) austrijskog Ministarstva zaštite klime (BMK).

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Barcelona će 2026. dobiti novu šetnicu površine 70 000 četvornih metara

U dijelu ulice Gran Via u Barceloni stvara se velika šetnica kojom će se značajno podići kvaliteta života i poboljšati povezanost s drugim dijelovima grada. Šetnica se uređuje iznad cestovnih tunela Glòries te će se povezati s novim parkom Parc de les Glòries, nastalom na mjestu nekadašnjeg uzdignutog kružnog toka i spoja triju najvažnijih gradskih prometnica: Avinguda Diagonal, Avinguda Meridiana i Gran Via de les Corts Catalanes.

U Beču ovog prosinca počinje prometovati prvi autobus na vodik

Početkom rujna u 21. bečkom okrugu položen je kamen temeljac za izgradnju punionice vodika koja će ekološki prihvatljivim pogonskim gorivom opskrbljivati autobuse i teretna vozila bečkog gradskog koncerna. Već u prosincu ove godine ulicama austrijske metropole trebao bi početi prometovati i prvi autobus s pogonom na vodik.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER