U Beču otvoreno postrojenje za proizvodnju zelenog vodika

Vodik kao gorivo budućnosti ima velik potencijal

S novim postrojenjem koje proizvodi zeleni vodik i omogućuje zeleniju mobilnost, Beč je sve bliže postizanju cilja klimatske neutralnosti do 2040. godine.

Bečko energetsko poduzeće Wien Energie i javni prijevoznik Wiener Linien u 11. okrugu Simmering otvorili su prvo postrojenje za proizvodnju zelenog vodika. Postrojenje snage tri megavata (MW) omogućuje proizvodnju do 1 300 kilograma zelenog vodika dnevno.

Punionica tik uz postrojenje

Beč trenutačno raspolaže s dvije punionice vodika, a autobusnu liniju 39A između Heiligenstadta i Sieveringa od sljedeće godine održavat će TOYOTA CAETANO H2.City Gold autobusi na vodik. Zbog brojnih uspona, kratkih udaljenosti stajališta i velikog broja putnika, ovo je jedna od najzahtjevnijih autobusnih linija u Beču, a očekuje se kako će H2.City Gold autobusi njome prometovati bez problema.

Novo postrojenje za proizvodnju vodika vrijedno je oko 10 milijuna eura, a dnevno proizvedena količina vodika može snabdjeti i do 60 autobusa ili kamiona. Također, vrlo je praktično što se u neposrednoj blizini postrojenja u Simmeringu nalazi i punionica za spomenuta prijevozna sredstva. Druga dostupna punionica smještena je u 21. okrugu Floridsdorf.

  • Na zeleni vodik iduće godine vozit će H2.City Gold autobusi na liniji 39A © Stadt Wien | David Bohmann

Proizvodnja isključivo iz obnovljivih izvora

Zeleni vodik proizvodi se iz zelene energije u Beču i za Beč. Točnije, za njegovu proizvodnju koristi se isključivo električna energija iz obnovljivih izvora energije kao što su Sunce, vjetar i voda. Pritom se koristi postupak elektrolize tijekom kojeg se voda razgrađuje na svoje sastavne elemente, odnosno na kisik i vodik pri čemu se kisik ispušta u atmosferu, a vodik komprimira na licu mjesta.

Gradsko poduzeće Wiener Linien testira korištenje zelenog vodika za pogon autobusa još od 2021. godine. Osim njega, svoja vozila u bečkim punionicama zelenim vodikom pune i pojedina privatna logistička poduzeća, a među njima je i austrijska IKEA.

>>> Pročitajte još >>> U Beču otvorena prva H2 punionica, a gradom će uskoro voziti i prvi autobus na vodik

  • Beč trenutačno raspolaže s dvije punionice vodika © Stadt Wien | David Bohmann

Mnogobrojna područja primjene

Pored mobilnosti, vodik nalazi primjenu i u drugim područjima. U okviru operativnog eksperimenta bečko energetsko poduzeće Wien Energie vodik je dodalo prirodnom plinu u elektrani Donaustadt. Eksperiment se pokazao uspješnim te dokazao da se dodatkom od samo 15 posto vodika na godišnjoj razini može uštedjeti do 33 000 tona ugljikovog dioksida. Beč do 2030. namjerava postati središnje vodikovo čvorište u istočnoj Austriji, a otvaranje novog postrojenja za proizvodnju vodika predstavlja velik korak u ostvarivanju bečkog klimatskog plana i postizanju klimatske neutralnosti do 2040. godine.

City of Vienna | International Offices – Zagreb / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Wiener Linien: Liniju 39A održavat će H2.City Gold autobusi na vodik

Wiener Linien konstantno radi na dekarbonizaciji svoje autobusne flote čime bečki javni prijevoz postaje sve zeleniji. Tome će doprinijeti i novih deset autobusa na vodik koji će na liniji 39A između Heiligenstadta i Sieveringa početi prometovati do kraja 2025. godine.

U Beču ovog prosinca počinje prometovati prvi autobus na vodik

Početkom rujna u 21. bečkom okrugu položen je kamen temeljac za izgradnju punionice vodika koja će ekološki prihvatljivim pogonskim gorivom opskrbljivati autobuse i teretna vozila bečkog gradskog koncerna. Već u prosincu ove godine ulicama austrijske metropole trebao bi početi prometovati i prvi autobus s pogonom na vodik.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER