U Pragu počela izgradnja novog pješačko-biciklističkog mosta na rijeci Vltavi

Novim mostom Štvanická lávka povezuju se četvrti Holešovice i Karlín

U utorak su u nazočnosti predstavnika Grada Praga i gradskih četvrti Karlín i Holešovice počeli radovi na izgradnji novog pješačko-biciklističkog mosta preko otoka Štvanice na rijeci Vltavi. Očekuje se kako će novi betonski most ultra visoke čvrstoće biti dovršen do proljeća 2023. godine.

Izgradnjom novog 300 metara dugog i pet metara širokog mosta znatno će se skratiti put stanovnicima gradskih četvrti na dvije obale rijeke Vltave i olakšati kretanje pješaka i biciklista, ali i omogućiti pristup otoku Štvanice na kojem se planira uređenje novog parka. Osim toga, most će prema potrebi moći prijeći i vozila hitne pomoći. Izgradnja će stajati 298 milijuna kruna (oko 92 mil. kuna) i trajat će 14 mjeseci.

„Jedan od naših glavnih prioriteta je obnova i izgradnja prometne infrastrukture, posebice mostova. Stanovnici Holešovica i Karlína godinama čekaju na spajanje dviju obala Vltave, a uspostavljanjem veze s pješačkim tunelom ispod Vítkova otvorit ćemo nova vrata grada. Vrlo je važno i to što će građani dobiti izravan pristup otoku Štvanice na kojem planiramo uređenje novog parka. Povrh toga, most će postati važan dio biciklističke infrastrukture jer će povezivati ​​biciklističke staze uz obje obale rijeke”, kazao je gradonačelnik Praga Zdeněk Hřib.

  • Izvor: Institut plánování a rozvoje Prahy - IPR

Za izgradnju se koristi beton ultra visoke čvrstoće koji omogućuje izdržljivost i lako održavanje, a sastojat će se od pet 60 metara dugih dijelova. Pritom će dio mosta preko otoka Štvanice biti dug 84 metra, a njegov posljednji dio - na nasipu sa strane Holešovica, moći će se podići u slučaju poplava i to za tri metra. Podizanje ostalih dijelova mosta nije predviđeno jer će se nalaziti iznad razine poplave, posebice one iz 2002. godine.

„Ovu godinu obilježit će izgradnja novih mostova u Pragu. Nakon tri godine priprema započeli smo izgradnju ovog pješačko-biciklističkog mosta, a uskoro počinjemo graditi i Dvorecký most između četvrtog i petog gradskog okruga. Pred nama je godina velikih promjena i nastavka ulaganja u prometnu infrastrukturu te realizacija novih projekata koji će preobraziti grad“, izjavio je zamjenik praškog gradonačelnika Adam Scheinherr.

  • Izvor: Institut plánování a rozvoje Prahy - IPR

Uz izgradnju mosta planira se uređenje riječne obale i šetnica, a osim novog parka na otoku Štvanice, planira se širenje zelenih površina s obje strane rijeke. Primjerice, na nešto daljem otoku Rohanský ostrov u četvrti u Karlín, u planu je obnova zatrpanog dijela riječnog korita i izgradnja novog gradskog parka.

Dvije su četvrti trenutno povezane s dva mosta koja su prvenstveno namijenjena za automobilski promet, a do otoka Štvanice moguće je doći preko jednog od njih, kao i malim riječnim brodicama u ljetnim mjesecima. Inače, jedan od novijih praških pješačkih mostova izgrađen je 2020. godine te povezuje otok Císařský ostrov i zelenu rezidencijalnu četvrt Troja.

  • Izgled budućeg Dvorecký mosta u Pragu | © Ateliér 6 | Na međunarodnom natječaju, raspisanom 2018. godine, odabran je projekt arhitektonskih studija Ateliér 6 i Tubes. Za osmišljavanje izgleda lukova mosta angažiran je renomirani češki umjetnik Kryštof Kintera, a projekt uključuje skate park, zid za penjanje, kavanu te prostore za odmor i rekreaciju. Novi most prednapregnute armirano betonske konstrukcije bit će dug 331,6 m, a trebao bi poboljšati povezanost gradskih četvrti Smíchov i Pankrác u južnom dijelu Praga. Služit će isključivo za promet pješaka i biciklista te javni prijevoz. Dovršetak mosta očekuje se do 2025. godine, a troškovi se procjenjuju na milijardu čeških kruna. (video >>> YouTube)

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

250 milijuna eura za provedbu nove biciklističke strategije

Razvoj nove biciklističke infrastrukture i rješenja za sigurno parkiranje bicikala te daljnje ulaganje u sustav javnih bicikala... Cilj nove pariške biciklističke strategije za razdoblje od 2021.-2026. godine je 100-postotni biciklistički grad.

Prag za mjesec dana uvodi prve Škoda E'City električne autobuse

Češka tvrtka Škoda Transportation je krajem studenog na sajmu CZECHBUS predstavila svoj novi električni autobus. Prvi ekološki prihvatljivi autobusi Škoda E’City ne ispuštaju CO2 ili druge štetne tvari, a ulicama „Zlatnog Praga“ trebali bi početi prometovati već od siječnja 2022. godine.

Prag će od poplava braniti meandar rijeke Vltave

Na desnoj obali rijeke Vltave, u području između gradskih četvrti Karlín i Libeň, uz privatna ulaganja u tijeku je i nekoliko projekata čiji je investitor Grad Prag. Svakako najvažniji je projekt uređenja novog gradskog parka Maniny koji bi trebao zadržati sva obilježja urbane divljine, a kojim će se uz spuštanje razine tla ujedno stvoriti novi riječni kanal s ciljem obrane od poplava.

U Pragu je u četiri godine posađeno pola milijuna stabala!

U Pragu je početkom travnja održana još jedna akcija sadnje drveća u sklopu inicijative „Plant for the Planet - Česká republika“. U akciji je sudjelovalo pedesetak praške djece u dobi od 10 do 15 godina, a njome je ujedno obilježena sadnja pola milijuna novih stabala u Pragu i šumama u njegovoj okolici.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER