U bečkom javnom prijevozu šverca se samo 2,7 % putnika!

Sredstva bečkog javnog prijevoza 2021. prešla udaljenost od Zemlje do Marsa

Prošle godine sredstva javnog prijevoza u austrijskoj prijestolnici prevalila su čak 78 milijuna kilometara. Time je i emisija CO2 smanjena za više od pola milijuna tona.

Unatoč manjem broju putnika vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog gradskog poduzeća za javni prijevoz Wiener Linien 2021. godine ponovno su ostvarili impresivnu kilometražu. Više od 1000 vozila bečkog javnog prijevoza u proteklih dvanaest mjeseci prevalilo je ukupno 78 milijuna kilometara, što otprilike odgovara udaljenosti od Zemlje do Marsa. Rekordna udaljenost postignuta je 2019. godine kada je broj prijeđenih kilometara iznosio gotovo 78,1 milijun. Sredstva javnog prijevoza dnevno su prelazila približno 214.000 kilometara, što odgovara više od pet krugova oko Zemlje.

Najviše prijeđenih kilometara zabilježili su bečki autobusi, i to čak 39,5 milijuna. Tramvaji su protekle godine prevalili 23,3 milijuna, a vlakovi podzemne željeznice 15,2 milijuna kilometara.

Član bečkog poglavarstva zadužen za javni prijevoz Peter Hanke istaknuo je da vrlo dobro razvijena mreža javnog prijevoza poput one u Beču pridonosi zaštiti okoliša. Naime, da su se putnici prošle godine odlučili za korištenje automobila umjesto za javni prijevoz, proizveli bi oko 550.000 tona ugljikovog dioksida.

Tramvajska linija 2 u Beču © Johannes Zinner

Zanimljiva je činjenica i da su putnici u javnom prijevozu u glavnom gradu Austrije među najpoštenijima u Europi. Protekle godine bečki kontrolori pregledali su vozne karte oko tri milijuna putnika od kojih se samo 2,7 % „švercalo”. Broj „švercera“ se ipak povećao jer je njihov udio 2020. godine iznosio svega 2 %! Primjerice, u Berlinu valjanu kartu u vožnji ne posjeduje oko 3 % putnika. U Hamburgu i Frankfurtu „šverca” se oko 5 %, a u Parizu oko 10 %.

Valjanost karata u bečkom javnom prijevozu svakodnevno kontrolira stotinu kontrolora Wiener Linien, a Beč ima jednu od najboljih mreža javnog prijevoza u svijetu u kojoj se zaista ne isplati švercati. Stoga je i u Beču najskuplja vožnja ona bez valjane karte i kažnjava se iznosom u visini od 105 eura, odnosno 115 eura ako se plaća s odgodom.

>>> Pročitajte još >>> Započeli radovi na širenju mreže metroa u Beču

Vizualizacija stanice Frankhplatz nove metro linije U5 u Beču © OLN - Office Le Nomade / LINIENDESIGN U5 © ARGE YF architekten ZT GmbH & Franz&Sue ZT GmbH

Inače, na službenim stranicama zagrebačkog ZET-a navodi se kako će se „novčanom kaznom od 500,00 do 800,00 kuna za prekršaj kazniti putnik ako na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika ne predoči valjanu voznu kartu radi kontrole". Zagreb je po pitanju švercanja u tramvajima prije pandemije bio na „europskom nivou" - odnosno s tri posto putnika bez valjane karte bio je nešto gori od Beča.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

98 posto Bečana zadovoljno javnim gradskim prijevozom

Najnovije istraživanje javnog mijenja pokazalo je da su stanovnici Beča izrazito zadovoljni javnim gradskim prijevozom. Čak 98 posto ispitanika ocijenilo je ponudu bečkog javnog prijevoza pozitivnom ocjenom, čime se nastavlja pozitivan trend koji se još od 2010. kreće iznad 96 posto.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER