Korištenje bečkog javnog prijevoza u pratnji psa nije nikakav problem

98 posto Bečanki i Bečana zadovoljno je javnim gradskim prijevozom, a ništa manje razloga za zadovoljstvo ne bi trebali imati ni njihovi četveronožni ljubimci

Psi su dobrodošli u bečkom javnom prijevozu, a kao i u većini europskih gradova moraju imati brnjicu i voditi se na povodcu. Ova odredba je na snazi već godinama, kako na stanicama, tako i u svim prijevoznim sredstvima bečkog javnog prijevoza, čime se jamči sigurnost svih putnika, ali i samih pasa. Gradski javni prijevoznik Wiener Linien je u četvrtak predstavio novi video u kojem na šaljiv način prikazuje iskustva bečkih četveronožnih ljubimaca u javnom prijevozu.

„Za svakog psa postoji odgovarajuća brnjica i vrlo je važno da je prilagođena veličini i obliku njuške, da sprječava ugriz, ali i da mu omogućuje normalno disanje i hlađenje dahtanjem“, kazala je direktorica Veterinarskog ureda Grada Beča Ruth Jily na predstavljanju novog videa na stanici Volkstheater na liniji U3 bečke podzemne željeznice. Wiener Linien usko surađuje sa stručnjacima Veterinarskog ureda koji njihove zaposlenike osposobljavaju za pravilno postupanje s psima i daju savjete o sigurnosti pasa u bečkom javnom prijevozu.

Važan je osjećaj sigurnosti

Kako bi putovanje javnim prijevozom za pse bilo što ugodnije, stručnjaci preporučuju da ih se ne hrani neposredno prije putovanja. Također, psi ne smiju biti žedni, a tijekom vožnje preporučljivo ih je odvojiti od drugih putnika, i to način da se vlasnik postavi između psa i drugih korisnika javnog prijevoza. To psu daje sigurnost te eventualno umiruje druge putnike koji se ne osjećaju ugodno u blizini pasa. Pridržavanje odredbe o prijevozu pasa nadziru zaštitari i službenici tvrtke Wiener Linien, koji su raspoređeni po cijeloj mreži linija javnog gradskog prijevoza.

„Korisnici godišnjih karata svoje četveronožne najbolje prijatelje mogu besplatno prevoziti u javnom prijevozu“, objašnjava direktorica Wiener Linien Alexandra Reinagl, a to isto vrijedi i za rehabilitacijske pse i pse vodiče. „Svi ostali vlasnici za svoje pse moraju platiti dodatnu kartu s popustom. Vrlo je važno da vlasnici sa svojim psima ne koriste pokretne stepenice jer se na njima psi mogu ozbiljno ozlijediti. Stoga bi se mali psi trebali nositi, a s većim bi se trebale koristiti stepenice ili dizala“, dodaje Reinagl.

  • Foto: Wiener Linien

Psi u javnom prijevozu hrvatskih gradova

U većim hrvatskim gradovima – Splitu, Rijeci i Osijeku, u gradskim se autobusima i tramvajima mogu prevoziti uglavnom manji psi koji stanu u torbu ili transporter za kućne ljubimce, no u ranojutarnjim i kasnovečernjim satima toleriraju se i veći psi. Takva pravila ne vrijede za rehabilitacijske pse i pse vodiče koji se javnim prijevozom   mogu prevoziti u svako doba dana.

Prema odredbi zagrebačkog ZET-a, „slijepe osobe imaju pravo u vozilo uvesti psa vodiča, osobe u invalidskim kolicima rehabilitacijskog psa, djeca s teškoćama u razvoju uz pratnju roditelja i terapijskog psa, a treneri pasa pse u školovanju. U vozilo se smije uvesti i pas štenac na socijalizaciji u obitelji. Takvi psi moraju nositi službenu ormu.“

U Zagrebu se prijevoz kućnih ljubimaca u tramvajima i autobusima dopušta pod posebnim uvjetima pa se tako psi visine do 30 centimetara, kao i mačke te druge male pitome životinje smiju prevoziti, ali u odgovarajućim transporterima. Kako se navodi na mrežnim stranicama ZET-a, za njih se ne naplaćuje dodatna karta.

Također, dopušten je i prijevoz pasa viših od 30 cm, uz uvjet da pas nosi brnjicu i vodi se na kratkom povodcu, uz propisanu dokumentaciju, odnosno ispravu o upisu i cijepljenju protiv bjesnoće te se za njih naplaćuje dodatna karta sukladno cjeniku ZET-a. Naravno, zbranjen je prijevoz opasnih pasa, određenih posebnim propisima.

Prema odredbi ZET-a, putnici s psima u vozila javnog prijevoza moraju ulaziti na prednja vrata, uz vozača, i zadržavati se u prednjem dijelu vozila. Na ZET-ovim mrežnim stranicama navedeno je kako su vlasnici pasa odgovorni za njihovo ponašanje u javnom prijevozu i trebaju nadoknaditi štetu koju oni eventualno mogu nanijeti drugim putnicima u vozilu ili onečisti vozilo „tako da se vozilo mora povući u spremište na čišćenje.“

Ako vam se čini da je u austrijskom glavnom gradu znatno lakše biti pas nego u Zagrebu, ne varate se. Bečkoj gradskoj upravi je osim stalnog podizanja kvalitete života njenih građanki i građana očito važno olakšati život i njihovim četveronožnim ljubimcima.  

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Budimpešta dobiva novi most u južnom dijelu grada

Često se kaže da su mostovi najljepši i najpoznatiji simboli prelijepe mađarske metropole. Ovu tvrdnju svakako bi trebao opravdati i novi most koji će se graditi u južnom dijelu grada.

Tijekom srpnja u Beču prometuju mirisni vlakovi

Osim što se tijekom ljetnih mjeseci neprekidno rashlađuju, vlakovi javnog prijevoza u glavnom gradu Austrije odnedavno i mirišu, javlja Inozemni ured grada Beča. Ovu ideju mogao bi primijeniti i zagrebački ZET, zar ne?

Bečani ipak ne žele mirise u vlakovima metroa

Tvrtka Wiener Linien je tijekom srpnja istraživala mišljenje Bečanki i Bečana o uvođenju mirisnog osvježenja u vlakovima podzemne željeznice u kojem je sudjelovalo gotovo 37.000 putnika i korisnika bečkog metroa. Broj građana koji su se izjašnjavali za zadržavanje mirisa u vlakovima bio je dugo vremena gotovo izjednačen s brojem protivnika ove ideje, no naposljetku je ipak odlučila većina.

98 posto Bečana zadovoljno javnim gradskim prijevozom

Najnovije istraživanje javnog mijenja pokazalo je da su stanovnici Beča izrazito zadovoljni javnim gradskim prijevozom. Čak 98 posto ispitanika ocijenilo je ponudu bečkog javnog prijevoza pozitivnom ocjenom, čime se nastavlja pozitivan trend koji se još od 2010. kreće iznad 96 posto.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER