Austrijski ÖBB pustio u rad svoju drugu solarnu elektranu

Iako još nije potvrđeno, u prostoru oko nove solarne elektrane planira se postavljanje košnica s pčelama

Znamo da je željeznica ekološki najprihvatljiviji i energetski najučinkovitiji oblik prijevoza, a Austrijske savezne željeznice (ÖBB) su u četvrtak postigle još veću energetsku samodostatnost

Nakon one u Wilfleinsdorfu, Austrijske savezne željeznice (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB) su u četvrtak pustile u rad svoju drugu solarnu elektranu u mjestu Kottingneusiedl u Donjoj Austriji (njem. Niederösterreich). Oko 1.200 megavatsati (MWh) električne energije proizvodi se na gotovo 6.000 četvornih metara fotonaponskih panela, čime se omogućuje putovanje oko 80.000 putnika na relaciji od Beča do Salzburga.

„Kao austrijski predvodnik u zaštiti klime, ÖBB je sada još spremniji za borbu protiv klimatskih promjena. S naših deset hidroelektrana i sedam frekvencijskih pretvarača svakodnevno dajemo značajan doprinos kako bismo našim putnicima omogućili putovanje na održiv i, prije svega, ekološki prihvatljiv način. Osim na hidroenergiju i energiju vjetra, oslanjamo se i na klimatski prihvatljivu solarnu energiju kako bismo u budućnosti dodatno povećali udio zelene električne energije proizvedene u vlastitoj proizvodnji“, izjavio je Johann Pluy, član uprave ÖBB-Infrastruktura.

„Drago nam je što je ÖBB realizirao projekt solarne elektrane u Kottingneusiedlu i ponosimo se činjenicom što će se putnici voziti zelenom energijom proizvedenom upravo na našem području“, kazala je Brigitte Ribisch, gradonačelnica grada Laa an der Thaya u Donjoj Austriji, smještenog blizu austrijsko-češke granice.

>>> Pročitajte još >>> Kad već neće Hrvatske, Austrijske savezne željeznice (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB) uvele noćnu liniju prema Splitu

  • Gradonačelnica Brigitte Ribisch i Johann Pluy, član uprave ÖBB-Infrastruktura / © ÖBB / Scheiblecker 

Nastavlja se još jedna austrijska priča o uspjehu

U Wilfleinsdorfu, također u Donjoj Austriji, 2015. godine počela je s radom prva svjetska solarna elektrana priključena na vučnu elektroenergetsku mrežu za opskrbu elektrificiranih željeznica koje koriste izmjeničnu struju s frekvencijom nižom (16,7 Hz) od frekvencije nacionalne mreže, poput onih u Njemačkoj i Švicarskoj. ÖBB trenutno raspolaže s više od dvadeset fotonaponskih sustava frekvencije 50 Hz i dva fotonaponska sustava frekvencije 16,7 Hz, dok je još jedan u izgradnji. S novim fotonaponskim sustavom u Kottingneusiedlu, ÖBB je sve bliži svom dugoročnom cilju povećanja vlastite proizvodnje obnovljive energije i osiguravanja zelene vučne energije u Austriji.

Naime, vlakovi u austrijskoj željezničkoj mreži zahtijevaju električnu energiju frekvencije 16,7 Hz (njem. Bahnstrom), a ÖBB proizvodi oko jedne trećine potrebne energije u osam vlastitih elektrana. Preostale dvije trećine napajaju se iz partnerskih elektrana i javne mreže. Napon ove električne energije je previsok za pogon vlakova pa se ona pomoću sedam frekvencijskih pretvarača pretvara u izmjeničnu struju napona 15 kV i frekvencije 16,7 Hz te dovodi u nadzemne vodove i koristiti u ÖBB mreži.

  • Solarna elektrana u mjestu Kottingneusiedl u Donjoj Austriji / © ÖBB / Scheiblecker 

Osim toga, ÖBB je ove godine u Höfleinu (Donja Austrija) započeo izgradnju nove vjetroelektrane čime čini daljnji korak prema energetskoj samodostatnosti, kao i razvoju ekološki prihvatljive mobilnosti. Vjetroelektrana snage 3 MW trebala bi se dovršiti do proljeća 2022. godine. „Zaštita klime povijesna je zadaća našeg vremena, a ÖBB daje važan doprinos postizanju klimatske neutralnosti do 2040. i energetskoj samodostatnosti Austrije. Zelena energija iz ove vjetroelektrane će putovanje vlakom učiniti ekološki još prihvatljivijim.“ - izjavila je austrijska ministrica zaštite klime Leonore Gewessler (Zeleni). 

ÖBB je na klimatski i ekološki prihvatljiv način u 2020. godini prevezao ukupno 287 milijuna putnika i preko 95 milijuna tona robe jer se za pogon vlakova i rad željezničkih kolodvora koristi 100-postotnom energijom iz obnovljivih izvora. Osim toga, uz 97-postotnu točnost u putničkom prometu, ÖBB je jedna od najtočnijih željeznica u Europi. Uz godišnja ulaganja u željezničku infrastrukturu od preko tri milijarde eura, ÖBB gradi željeznički sustav za budućnost, osiguravajući da 1,3 milijuna putnika i oko 1.300 teretnih vlakova svakog dana sigurno stignu na svoja odredišta, a kao austrijski predvodnik u zaštiti klime putnike i robu prevozi na održiv i ekološki prihvatljiv način, ističe se u priopćenju ÖBB-a.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

KlimaTicket - U Austriji krenula revolucija javnog prijevoza

Prema aktualnoj analizi austrijskog autokluba postoje velike razlike na razini Austrije u korištenju javnog prijevoza, no Beč je ponovno zauzeo vodeću poziciju. Čak 93 posto Bečana i Bečanki povremeno koristi javni prijevoz!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER