Beč uvodi stroža pravila za e-skutere

Novi skup mjera od travnja 2020. godine trebao bi riješiti probleme koje električni skuteri izazivaju u austrijskoj metropoli

Od travnja sljedeće godine vrijedit će stroža pravila za iznajmljene električne skutere u glavnom gradu Austrije, najavila je bečka dogradonačelnica Birgit Hebein. Nove mjere trebale bi riješiti probleme poput velikog broja e-skutera u centru grada i neodgovornog ponašanja korisnika iznajmljenih skutera koji ih ostavljaju na pločnicima i uz zidove zgrada zbog čega je Beč dosad zaprimio više od tisuću pritužbi građana.

Tako će se električni skuteri u budućnosti moći parkirati samo na pločnicima širine najmanje četiri metra, pri čemu neće smjeti biti oslonjeni na kuće ili zgrade. Izdat će se i pravila za ujednačenu raspodjelu e-skutera za najam na gradskom području. U tu će svrhu Beč biti podijeljen na tri zone, a u svakoj od njih tvrtke za iznajmljivanje imat će na raspolaganju najviše 500 e-skutera. Osim toga, te će tvrtke radnim danima u roku od dva sata morati ukloniti ili premjestiti nepropisno parkirane skutere, a rok od šest sati vrijedit će noću, nedjeljom i praznicima. Dosad su za to imali četiri, odnosno dvanaest sati. Ako to ne učine, gradske će službe ukloniti e-skutere, a vratit će ih navedenim tvrtkama uz novčanu naknadu.

Tvrtke za iznajmljivanje morat će također navesti jasna pravila za korisnike u svojim aplikacijama, a dužni su i automatski ograničiti brzinu skutera ako se vozač nađe u takozvanoj zoni susreta ili pješačkoj zoni u kojoj je dozvoljena vožnja e-skuterom. Osim toga, odredit će se određena područja u gradu u kojima će biti zabranjena vožnja e-skuterima i njihovo parkiranje. U bečkom okrugu Neubau testirat će se uvođenje posebno označenih fiksnih parkinga za električne skutere, čime se nadaju promijeniti dosadašnje navike korisnika. Ako rezultati budu uspješni, oni će se postaviti i u ostatku grada.

  • Foto: Ekovjesnik

Grad Beč iduće godine namjerava koncesionirati tržište za iznajmljivanje e-skutera. Na području grada trenutno je prijavljeno deset firmi za iznajmljivanje e-skutera koje raspolažu s devet tisuća vozila, što austrijska metropola želi ograničiti. Važno je da Grad utvrdi određene kriterije kvalitete prema kojima će se donositi transparentne i pravedne odluke o tome kojim će tvrtkama biti dozvoljeno iznajmljivanje električnih skutera, poručila je dogradonačelnica Hebein.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

„Grad koji pedalira je zdravi grad!“

Tako tvrdi francuski ekonomist i urbanist Frédéric Héran koji zagovara prijelaz na ekološki prihvatljive vrste prijevoza u gradovima. Unatoč pokušajima osporavanja provedbe planova održive mobilnosti, pa tako i što veće zastupljenosti bicikla, Héran vjeruje kako je u Parizu i drugim europskim gradovima već dovoljno razvijena svijest o nužnosti prelaska na „zelenu“ mobilnost.

Pariz uvodi strožu regulaciju e-skutera

U Parizu se od lipnja 2020. uvodi red u prometovanje istovremeno sve popularnijih i omraženijih e-skutera. Za upravljanje voznim parkom od ukupno 15.000 e-skutera Grad Pariz namjerava ovlastiti samo tri tvrtke i to u ograničenom razdoblju od dvije godine, a njihov konačni odabir znat će se tek nakon lokalnih izbora u ožujku.

Završena prva dionica nove biciklističke staze u Beču

Dok su u Zagrebu vijesti o puknuću cjevovoda, vrelovoda ili bilo koje druge zastarjele i loše održavane gradske infrastrukture gotovo svakodnevne, Beč svakog dana iznenađuje podizanjem kvalitete javnog prostora. Jučer je, primjerice, otvorena prva dionica nove biciklističke staze uz Linke Wienzeile kojom će biciklisti sada lakše i sigurnije moći stići do poznate bečke tržnice Naschmarkt.

Beč postaje policentričan grad s novim središtima gradskog života

U sklopu novog koncepta urbanog razvoja „Mittelpunkte des städtischen Lebens - Polyzentrales Wien“ (Središta gradskog života - Policentrični Beč) nastat će oko 50 manjih gradskih središta do kojih će građani moći doći za svega 15 minuta javnim prijevozom, biciklom ili pješice!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER