Beč: Zelenije linije s novim ozelenjenim čekaonicama

Tvrtka Wiener Linien objavila je natječaj za idejno rješenje novih zelenih čekaonica na tramvajskim i autobusnim stajalištima

U Beču se od sada možete rashladiti čak i dok čekate tramvaj! Trenutno se u središtu grada uređuje prvih pet tramvajskih čekaonica koje se prekrivaju biljkama te osim lijepog izgleda osiguravaju hlad i ugodnije čekanje tramvaja. Prva zelena čekaonica nalazi se na tramvajskom stajalištu linije 1 na adresi Franz Josefs Kai.

Bečka gradska uprava se protiv povišenih temperatura i ljetnih vrućina bori raznim mjerama, a sadnja drveća i uređenje novih zelenih površina kojima se umanjuje urbani utjecaj na klimu jedna je od najčešćih.

Svoj doprinos prilagodbi klimatskim promjenama daje i bečki javni prijevoznik Wiener Linien koji u skoroj budućnosti želi ozeleniti sve svoje tramvajske i autobusne čekaonice koje korisnicima javnog prijevoza u sve toplijim ljetnim mjesecima omogućuju hlad, a zimi ih čuvaju od kiše i hladnih vjetrova. Sve čekaonice su opremljene sjedalima ili klupama, kao i informativnim panoima te oglasnim vitrinama, a sada im se planira dodati nova urbana vrijednost. Novom kampanjom za zelenije linije gradskog prijevoza čekaonicama će se dodati zeleni krovovi i/ili zeleni zidovi čime se namjerava doprinijeti ugodnijem boravku korisnika javnog prijevoza i hlađenju urbanih otoka vrućine.

  • Prva zelena čekaonica uređena je na tramvajskom stajalištu linije 1 na adresi Franz Josefs Kai / Foto: Facebook / Ulli Sima

U tu svrhu tvrtka Wiener Linien raspisala je natječaj za izradu idejnog rješenja koji je otvoren do 10. listopada 2019. godine, a njegov cilj je osmišljavanje novog izgleda čekaonica na tramvajskim i autobusnim stajalištima koje djelomično trebaju biti ozelenjene te istodobno zadržati svoju funkcionalnost. Natječaj je namijenjen stručnjacima raznih profila, posebice inovativnim (krajobraznim) arhitektima i prostornim planerima, ali i proizvođačima raznih zelenih komponenti.

Željeni rezultat za ugodniju budućnost

Od novih se čekaonica očekuje da unaprijede i uljepšaju javni prostor te osiguraju ugodan boravak zahvaljujući zelenoj površini kojom se snižava temperatura zraka. Osmišljavanjem izgleda novih čekaonica nisu zanemarene njihove klasične funkcije: one i dalje trebaju imati sjedala ili klupe te korisnicima javnog prijevoza pružati zaštitu od vremenskih uvjeta i omogućavati im nesmetan pristup. Naglašena je i važnost izbora materijala kojim bi se u slučaju vandalizma smanjio rizik od ozljeda. Također, čekaonice i dalje trebaju osigurati dobru vidljivost oglasnog prostora prema propisanim pravilima Grada Beča te udovoljiti svim zakonskim standardima (minimalna širina, sigurnosna udaljenosti od prometnice, osvjetljenje i sl.).

  • Trenutno se u središtu Beča uređuje prvih pet tramvajskih čekaonica koje se prekrivaju biljkama te osim lijepog izgleda osiguravaju hlad i ugodnije čekanje tramvaja / Foto: Facebook / Ulli Sima

Troškovi izrade i postavljanja konstrukcije nove čekaonice, uključujući zelene površine, kao i troškove montaže (bez ugradnje oglasnih vitrina) trebaju se kretati u okviru iznosa od oko 40.000 eura, a svoju funkciju bi trebala ispunjavati najmanje dvadeset godina. Pobjednik ovog bečkog natječaja znat će se već 17. studenog 2019., a mi ćemo do tada pokušati prebrojati sva zagrebačka autobusna i tramvajska stajališta bez nadstrešnica.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Kada će Zagreb dobiti novi javni park u Jurkovićevoj ulici?

Prvog dana ljeta Zagrepčanke i Zagrepčani imali su priliku doznati mnoštvo zanimljivih informacija o parkovnoj tradiciji svog grada, ali i o mogućnostima uređenja novih parkova i zelenih površina koji nam trebaju pružiti hlad i spas od ljetnih vrućina te sve izraženijih klimatskih promjena.

98 posto Bečana zadovoljno javnim gradskim prijevozom

Najnovije istraživanje javnog mijenja pokazalo je da su stanovnici Beča izrazito zadovoljni javnim gradskim prijevozom. Čak 98 posto ispitanika ocijenilo je ponudu bečkog javnog prijevoza pozitivnom ocjenom, čime se nastavlja pozitivan trend koji se još od 2010. kreće iznad 96 posto.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER