Slovenija pokrenula sustav integriranog javnog prijevoza

Dobar primjer iz susjedne Slovenije

Od početka lipnja 2019. Slovenija se može pohvaliti poboljšanom ponudom javnog prijevoza. To je uslijedilo nakon odluke slovenske vlade iz travnja 2019. o uvođenju novog integriranog sustava javnog prijevoza putnika, čijom su Uredbom uvedena značajna poboljšanja u pogledu izdavanja karata i javnog prijevoza.

Uveden je integrirani sustav izdavanja karata koji putnicima omogućava da kupe jednu kartu za korištenje nekoliko usluga pružatelja usluga i načina javnog prijevoza, kao što su autobusi, putnički autobusi i željezničke usluge. Također su uvedene mjesečne i godišnje karte. Njihovom se kupnjom ostvaruju povoljnije cijene, s mjesečnom kartom koja uključuje 32 pojedinačne vožnje te godišnjom kartom koja košta kao osam mjesečnih karata. 2020. godine integrirane mjesečne karte bit će još pristupačnije, jer će njihova cijena iznositi onoj od 26 pojedinačnih putovanja.

Budući da integrirani pristup javnom prijevozu pokriva cijelu državu, cijene za stvarna putovanja ovisit će o stvarnim obuhvaćenim putovanjima: raspon za jedno putovanje iznosi od 1,30 eura za putovanja do 5 km, dok putovanja duža od 150 km koštaju 13 eura.

Kako bi se dodatno potaknulo korištenje javnog prijevoza, pružatelji usluga prijevoza mogu svojim kupcima odobriti popuste do maksimalno 30% za mjesečne karte te 20 % za godišnje karte.

Vladina uredba potiče korištenje sezonskih karata s ciljem da udio putnika u javnom prijevozu koji koriste ove mogućnosti bude veći od 80 %.

Osim nove integrirane sheme izdavanja karata, poboljšale su se i mogućnosti putovanja do slovenskog glavnog grada: 35 do 40 novih, brzih autobusnih ili putničkih usluga koje će povezati obližnje gradove s Ljubljanom sa samo jednim zaustavljanjem između početka i odredišta putovanja.

Robert Sever, direktor Prometnog društva pri Gospodarsko-industrijskoj komori Slovenije, izjavio je: „Ne očekujemo revoluciju, ali brze linije će privući više putnika.” Napomenuo je kako još uvijek postoje ograničenja, navodeći da će „putnici iz Postojne i dalje zaglaviti u prometnim gužvama na autocesti, kao i oni u automobilima.”

Razine cijena odabrane za integrirani sustav javnog prijevoza temeljile su se na onima koje se primjenjuju na autobusne usluge u zemlji. Prometni stručnjaci su očekivali da će cijene biti još niže.

Mreža CIVINET Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Europa / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč: Zelenije linije s novim ozelenjenim čekaonicama

U Beču se od sada možete rashladiti čak i dok čekate tramvaj! Trenutno se u središtu grada uređuje prvih pet tramvajskih čekaonica koje se prekrivaju biljkama te osim lijepog izgleda osiguravaju hlad i ugodnije čekanje tramvaja. Prva zelena čekaonica nalazi se na tramvajskom stajalištu linije 1 na adresi Franz Josefs Kai.

3. CIVINET Forum u Varaždinu

Varaždinska županija i mreža za održivu mobilnost CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE pozivaju vas na 3. CIVINET Forum koji će se održati 15. lipnja 2018. u Varaždinu.

Poziv na skup o održivoj urbanoj mobilnosti

Panel rasprava „Integrirani promet“ održava se dana 6. prosinca 2018. godine u 11 sati u HKD Napredak (Bogovićeva 1/I. kat, Zagreb). Uz zanimljive prezentacije i primjere dobre prakse, saznajte što se po pitanju održive mobilnosti radi u gradu Zagrebu.

Osječani će moći birati prijevoz autobusom, tramvajem ili električnim biciklom

Već u listopadu ove godine Grad Osijek mogao bi krenuti u realizaciju projekta E-mobilnost, koji europskim sredstvima planira provesti s tvrtkom Gradski prijevoz putnika d.o.o. Osijek kao partnerom. Riječ je o projektu koji se provodi kroz ITU mehanizme (Integrirana teritorijalna ulaganja), a pozitivno iskustvo bilo bi podijeljeno s drugim članovima urbane aglomeracije, javlja Glas Slavonije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER