U Australiji krenula probna vožnja autonomnih EasyMile EZ10 autobusa

Novi Južni Wales ispituje prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika

EasyMile EZ10 autonomni autobusi već su ranije testirani u Singapuru, Kaliforniji, Švicarskoj i Finskoj, a sada je započela i njihova probna vožnja u australskoj saveznoj državi Novi Južni Wales.

Vlada australske savezne države Novi Južni Wales (New South Wales) provodi program BusBot kojim ispituje uvođenje autonomnih autobusa za javni prijevoz putnika u gradu Coffs Harbour, a provodi ga u suradnji s tvrtkom EasyMile i koristi koristiti se njihovim EZ10 autonomnim autobusima. Prva faza projekta započela je s testiranjem prijevoza putnika uzduž obalnog šetališta i ceste u Coffs Harbouru, a drugom se fazom od 8. travnja ispituju prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika umirovljeničkog naselja Marian Grove Retirement Village u predgrađu Coffs Harboura.

  • Foto: BusBot

Korisnici prijevoza pozivaju vozilo putem aplikacije BusBot app (iOS / Android), koju je izradila lokalna tvrtka za javni prijevoz Via. Aplikacija korisnicima daje podatak o najbližoj autobusnoj stanici na kojoj bi se trebali ukrcati u autobus, a po dolasku autobusa putnici se prevoze do željenog odredišta unutar naselja.

  • Novi Južni Wales ispituje prijevozne potrebe starijih i manje pokretnih stanovnika / Foto: Via

Program BusBot se razvija kao usluga dijeljenja prijevoza, što znači da se autobusima do više različitih odredišta istovremeno može voziti više putnika (do 15 osoba). Autobus stoga ne slijedi unaprijed zadanu rutu, već svaku vožnju određuje temeljem potreba putnika - gdje i kada se putnici moraju ukrcati i kamo ih treba odvesti.

  • Foto: BusBot

Usluga je za sada besplatna, a probna vožnja trajat će 22 tjedna. Nakon toga, kreće treća faza projekta u kojoj će se ovaj autonomni autobus trebati prilagoditi potrebama putnika i prometu u središnjoj poslovnoj četvrti Coffs Harboura.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Korištenje bečkog javnog prijevoza u pratnji psa nije nikakav problem

Psi su dobrodošli u bečkom javnom prijevozu, a kao i u većini europskih gradova moraju imati brnjicu i voditi se na povodcu. Ova odredba je na snazi već godinama, kako na stanicama, tako i u svim prijevoznim sredstvima bečkog javnog prijevoza, čime se jamči sigurnost svih putnika, ali i samih pasa. Gradski javni prijevoznik Wiener Linien je u četvrtak predstavio novi video u kojem na šaljiv način prikazuje iskustva bečkih četveronožnih ljubimaca u javnom prijevozu.

Autonomni e-autobusi započeli s prijevozom putnika

Testiranje autonomnih autobusa na liniji prema novoizgrađenom bečkom naselju Seestadt Aspern trajao je nekoliko mjeseci, a budući da je njihova „komunikacija“ sa semaforima bila više nego uspješna, došlo je vrijeme za službeni početak prometovanja s putnicima. No, za svaki slučaj u njima će još neko vrijeme biti po jedan operater bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

Uspješno završeno testiranje bečkih autonomnih autobusa

Dva autonomna autobusa testirana su tijekom nekoliko proteklih mjeseci na liniji prema novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Aspern. Budući da je „komunikacija“ autonomnih autobusa i semafora bila više nego uspješna, prvi će se putnici njima moći voziti već početkom proljeća 2019. godine. U svakom će autobusu ipak biti i jedan djelatnik bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

Autobusi bez vozača na bečkim ulicama

Vozni park bečkog poduzeća za javni prijevoz bogatiji je od prije nekoliko dana za dva nova autonomna autobusa na električni pogon. Projekt je financiralo austrijsko ministarstvo prometa, a njegov je nositelj bečko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER