Split je dobio „mini metro“

Od Kopilice do gradske luke za samo četiri minute

Danas u 10:11 sati krenuo je prvi gradsko-prigradski vlak na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) čime je započela realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom, koji je poduprla Vlada RH.

Nastavkom suradnje HŽPP-a i autobusnog prijevoznika Promet Split u razvoju integriranog prijevoza, građani Splita i turisti sada mogu s jednom kartom putovati vlakom na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) te autobusima Prometa d.o.o. Split u prvoj zoni gradskog prijevoza. Cijena karte iznosi 11 kn, a karta vrijedi 75 minuta od trenutka poništavanja. Karte će se prodavati na blagajnama Prometa i HŽ Putničkog prijevoza. Gradsko-prigradski vlakovi na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) vozit će prosječno svake 24 minute, a vožnja vlakom traje 4 minute.

Osim toga, planira se i uvođenje autobusne linije Prometa d.o.o. Split na relaciji Zračna luka - Kaštel Stari i zajedničke karte Promet d.o.o. - HŽPP za relaciju Zračna luka – Kaštel Stari – kolodvor Split (gradska luka).

Novi vlakovi na relaciji Split – Split Predgrađe – Split uvedeni su temeljem Sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika na području Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije od 30. travnja 2018., te Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 4. svibnja 2018. kojim se podupire realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split u trajektnoj luci Split (Istočna obala) sa Zračnom lukom Split te izgradnju intermodalnog čvora novoga glavnog kolodvora Split (Kopilica).

Uz jednosmjerno reguliranje cestovnog prometa u gradskoj luci i uvođenje novih autobusnih i željezničkih linija, čime će se povećati protočnost i smanjiti čekanja, cilj ovoga projekta je pružanje kvalitetne intermodalne usluge i prometno rasterećenje grada.

Za potrebe odvijanja gradskog prometa na relaciji Split Kopilica — Split Gradska luka HŽ infrastruktura d.o.o. obnovila je prvo kolosijek u kolodvoru Split Kopilica te je izrađena projektna dokumentacija uređenja željezničkog dijela kolodvora, dok će se radovi uređenja kolodvora izvoditi u dvije faze. Prvom fazom radova uređen je bočni peron uz prvi kolosijek, ugrađena vanjska rasvjeta bočnog perona te su uređeni pješački pristupi i okoliš. Drugom fazom radova izvršit će se uređenje otočnog perona između drugog i trećeg kolosijeka s ugradnjom vanjske rasvjete.

Na povezivanju željeznicom zračne i trajektne luke trenutno je u izradi Studija izvodljivosti, nakon čega će se nastaviti s daljnjim aktivnostima potrebnim za realizaciju ovog projekta. Prema dobivenim rezultatima Studije izvodljivosti dopunit će se Projektni zadatak kako bi se započelo s aktivnostima provođenja javnog natječaja za izradu projektne dokumentacije za izgradnju novih stajališta na postojećoj pruzi te time unaprijedio prigradski promet. Riječ je o stajalištima Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine.

Podsjetimo, željeznička pruga koja vodi do samog središta grada ukopana je i natkrivena još prije više od četrdeset godina, uoči održavanja Mediteranskih igara 1979. godine, no od tada se malo ili nikako koristila. Otvaranjem linije splitskog „mini metroa“ i korištenjem ove pruge očekuje se kraj nesnosnih prometnih gužvi u ljetnim mjesecima, posebice na prometnicama koje vode prema trajektnoj luci.

U svakom slučaju, grad pod Marjanom dobio je prvi „metro“ u Hrvatskoj pa makar bio i „mini“, a korištenjem željeznice kao ekološki prihvatljivije vrste prijevoza putnika i uvođenjem kombiniranog javnog prijevoza, automobili bi mogli ostati na parkiralištima izvan gradskih središta i u drugim hrvatskim gradovima.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Pariz testira „leteće“ taksije kao budućnost gradskog prijevoza

Zbog problema onečišćenja zraka, prometnih gužvi i zasićenja javnim prijevozom koji sve češće „puca po šavovima“, Parižanke i Parižani se u sve većem broju odlučuju na korištenje bicikala. Startup tvrtka SeaBubbles nudi rješenje koje uključuje prijevoz rijekom Seineom, no još uvijek nije postigla konačan dogovor s pariškom gradskom upravom.

Od rujna „gradskim“ vlakom od Šapjana do Fužina

Promotivnom vožnjom vlaka na relaciji Rijeka-Jurdani-Rijeka, jučer je najavljeno uvođenje integriranog sustava prijevoza putnika koji će u primjeni biti već od rujna ove godine, a putnici će s istom kartom moći koristiti usluge riječkog Autotroleja i HŽ-a na širem riječkom području, javlja Novi list. 

Rijeka: Do sredine 2020. teretni željeznički promet kroz centar grada

Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura obavijestili su da se zbog radova na željezničkom kolodvoru Brajdica, od ponedjeljka, 6. kolovoza 2018. godine uvodi nova regulacija željezničkog prometa u ulicama Riva i Ivana Zajca te u Ulici Šetalište XIII. divizije.

Bečki javni prijevoz obara sve rekorde

Vlakovi podzemne željeznice, autobusi i tramvaji bečkog javnog prijevoza (Wiener Linien) u protekloj su godini prešli gotovo 78 milijuna kilometara!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER