URBAN-E: Elektromobilnost u urbanim čvorištima kohezijskih zemalja

Istraživanje prijevoznih potreba stanovnika grada Zagreba i prigradskih područja

Projekt URBAN-E međunarodni je projekt o elektromobilnosti u urbanim čvorištima kohezijskih zemalja, a Grad Zagreb sudjeluje u projektu kao jedan od partnera u međunarodnom konzorciju, sa svrhom uspostavljanja neophodno potrebnog okvira za razvoj elektro-mobilnosti te povećanja učinkovitosti ekološko prihvatljivih usluga prijevoza u tri srednjoeuropske prijestolnice – Zagrebu, Ljubljani i Bratislavi.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 4.473.060 eura, od čega se 3.802.101 eura sufinancira iz fonda Instrument za povezivanje Europe (CEF), namijenjenom za ulaganje u infrastrukturne prioritete u području prometa, energetike i digitalne tehnologije u svrhu jačanja i modernizacije trenutne mrežne infrastrukture na području Europske unije. Vrijednost investicije na području grada Zagreba iznosi 1.390.216,00 eura, a udio Grada Zagreba u proračunu projekta je 22.236,00 eura vlastitih sredstava.

Projekt se provodi s ciljem uspostavljanja neophodnih okvira potrebnih za provođenje stimulativnih mjera za korisnike svih vrsta električnih vozila. Mjere se odnose na ulaganja u infrastrukturu i usluge kao što su povećanje broja punionica za električne automobile, povećanje broja automobila za e-car sharing usluge, uvođenje e-taxi usluge, poboljšanje usluge javnog prijevoza s naglaskom na prijevoz tramvajem te poticanje korištenja usluga koje predstavljaju alternativu klasičnom automobilskom prijevozu kao što su e-bike i e-moped.

Prva faza projekta sadrži kvantitativnu analizu koja ima za cilj procjenu očekivanja potrošača ponuđenih usluga, a anketiranje s tim ciljem provodi tvrtka Prometis kao suradnik na projektu URBAN-E. Kako bi se projektom postigao željeni učinak potreban je angažman što većeg broja građanki i građana Zagreba i Zagrebačke županije, pa vas pozivamo na ispunjavanje ankete koja se nalazi na ovoj POVEZNICI.

Anketa se provodi kao osnova u istraživanju prijevoznih potreba stanovnika grada Zagreba i prigradskih područja te njihovom zadovljavanju ekološki prihvatljivijim prometnim sredstvima i suvremenim tehnologijama. Ciljna skupina ove ankete su stanovnici grada Zagreba i prigradskih područja, starosne dobi između 18 i 50 godina, a za njeno ispunjavanje potrebno je oko 15 minuta. Anketa je dobrovoljna i anonimna, a njeni će rezultati biti glavna vodilja Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji u oblikovanju buduće prometne strategije.

Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Ova tri velika američka grada uskoro bi mogla ostati bez vode

Cijeli svijet zabrinuto iščekuje što će se u Cape Townu dogoditi „nultog dana“ kada će uslijed intezivne trogodišnje suše presušiti zalihe vode i većina domova i tvrtki ostati bez vode. Ukoliko u narednom razdoblju ne padne znatna količina kiše, Cape Town bi mogao postati prvi veliki svjetski grad koji će se suočiti s potpunim kolapsom vodoopskrbe, a od toga nas dijeli još manje od tri mjeseca.

Od 25. travnja građani ponovno mogu računati na poticaje za kupnju eko vozila

Od ove srijede, 25. travnja 2018. ponovo kreću poticaji za građane za kupnju eko vozila, najavili su to danas prilikom postavljanja punionice za električne automobile u Gospiću ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić i direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Dubravko Ponoš. Na raspolaganju će biti 12 milijuna kuna, a kroz par tjedana oko 13 milijuna kuna ovakvih poticaja će biti dostupno i za tvrtke.

Autobusi bez vozača na bečkim ulicama

Vozni park bečkog poduzeća za javni prijevoz bogatiji je od prije nekoliko dana za dva nova autonomna autobusa na električni pogon. Projekt je financiralo austrijsko ministarstvo prometa, a njegov je nositelj bečko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien“.

Uspješno završeno testiranje bečkih autonomnih autobusa

Dva autonomna autobusa testirana su tijekom nekoliko proteklih mjeseci na liniji prema novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Aspern. Budući da je „komunikacija“ autonomnih autobusa i semafora bila više nego uspješna, prvi će se putnici njima moći voziti već početkom proljeća 2019. godine. U svakom će autobusu ipak biti i jedan djelatnik bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER