Francuska vlada najavila ulaganje dvije milijarde eura u razvoj biciklizma do 2027.

U Francuskoj se polovica automobilskih vožnji odnosi na udaljenosti kraće od pet kilometara. Bicikl stoga treba igrati važnu ulogu u razvoju čiste i održive mobilnosti.

Izgradnja biciklističkih staza, državne potpore za kupovinu novih i rabljenih bicikala, kao i izmjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu neke su od mjera koje su krajem prošlog tjedna predstavili francuski ministri ekološke tranzicije i prometa.

Francuska vlada još je u rujnu 2022. najavila novi plan za poticanje biciklizma kojim su za realizaciju projekata planiranih tijekom 2023. godine namijenjena sredstva u visini od 250 milijuna eura. Novim planom za poticanje biciklizma i aktivnih oblika kretanja u razdoblju od 2023. do 2027. godine u razvoj biciklizma i biciklističke infrastrukture, kao i povezanih gospodarskih subjekata, planira se uložiti dvije milijarde eura, najavila je krajem prošlog tjedna francuska vlada.

Uz navedena ulaganja, u razvoj biciklizma bi se uz predviđena sredstva francuskih jedinica lokalne samouprave do 2027. godine trebalo uložiti više od šest milijardi eura. Taj podatak objavili su ministri ekološke tranzicije Christophe Béchu i prometa Clément Beaune prilikom predstavljanja novog plana francuske vlade kojim se planira čitav niz mjera za promicanje prakse vožnje na dva kotača, počevši od izgradnje biciklističkih staza i uvođenja prometnih traka rezerviranih isključivo za bicikliste.

Tijekom četiri godine provedbe plana, fond za poticanje aktivnih oblika kretanja raspolagat će iznosom od gotovo 1,25 milijardi eura ili s najmanje 250 milijuna eura godišnje kako bi se ubrzala ulaganja u razvoj biciklističke infrastrukture, navodi se u priopćenju francuske vlade.

„Organizacija Olimpijskih i Paraolimpijskih igara 2024. također će biti snažan pokretač razvoja biciklizma u Francuskoj, a u tu će svrhu sva olimpijska borilišta biti u potpunosti dostupna biciklom.“ – istaknula je francuska premijerka Élisabeth Borne. „Kako bismo postigli klimatsku neutralnost, moramo dekarbonizirati prijevoz te istovremeno Francuzima ponuditi dostupna rješenja. Bicikl pritom igra vrlo važnu ulogu.“

>>> Pročitajte još >>> Paris 2024: Sva olimpijska borilišta bit će dostupna biciklom!

  • Mreža od 60 kilometara biciklističkih staza povezivat će sva olimpijska borilišta u čijoj će se blizini postaviti deset tisuća privremenih parkirnih mjesta za bicikle, dok će pariški sustav javnih bicikala Vélib' obnoviti svoju flotu i povećati je za tri tisuće dodatnih bicikala. © Ville de Paris

Potpore za kupovinu bicikala produžuju se do 2027.

Francuska vlada također želi poticati razvoj regionalnih i nacionalnih biciklističkih ruta, posebno popularnih među cikloturistima. Trenutačno na području Francuske postoji 57 000 kilometara sigurnih biciklističkih staza, a cilj je do 2027. postići brojku od 80 000, odnosno 100 000 kilometara do 2030. godine, navodi se u priopćenju.

Kao jedna od važnih mjera biciklističkog plana do kraja 2027. godine produžuje se državna potpora za kupovinu novih, kao i rabljenih bicikala.

Izmjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu također će se provoditi s ciljem poticanja biciklizma i povećanja sigurnosti biciklista. Primjerice, u gradovima se predlaže postavljanje oslonaca za noge na rubu ceste kako bi se biciklistima omogućilo zaustavljanje na semaforima bez silaska s bicikla, a testirat će se i produženje trajanja zelenog svjetla za prolazak biciklista.

>>> Pročitajte još >>> Korisnici pariškog sustava javnih bicikala Vélib u 2022. prešli 139 milijuna kilometara

 

  • Vélib stanica u blizini pariškog Trga Bastille © Ekovjesnik

„Vožnja biciklom mora postati jedan od glavnih načina svakodnevnog putovanja u Francuskoj. To je vrlo važno za zdravlje našeg planeta, ali i poboljšanje zdravlja i kvalitete života svih Francuza.“ – izjavio je francuski ministar ekološke tranzicije Christophe Béchu.

Korištenje bicikla za vožnju na posao i s posla također će se poticati povećanjem sredstava namijenjenih za zaposlene u javnom sektoru i to s 200 na 300 eura. „Država ima za cilj da sve lokacije javne uprave u potpunosti budu opremljene sigurnim parkiralištima za bicikle do 2027.“, dodaje se u priopćenju francuske vlade. S ciljem smanjenja krađa bicikala planira se uvođenje nacionalnog registra bicikala, a broj sigurnih parkirnih mjesta za bicikle u blizini željezničkih kolodvora također bi se sa sadašnjih 30 000 trebao povećati na 90 000 do 2027. godine.

U Francuskoj je od 2017. prodano 17 milijuna bicikala, od toga 2,9 milijuna električnih

U planu su i nove škole biciklizma za djecu u dobi šest do 11 godina kako bi do 2027. godine 850 000 djece godišnje usvojilo znanje vožnje bicikla. Naposljetku, vlada želi podržati i sektor proizvodnje bicikala u Francuskoj s ciljem ostvarenja plana od 1,4 milijuna proizvedenih bicikala u 2027. i dva milijuna u 2030. godini, u odnosu na 854 000 proizvedenih prošle 2022. godine.

  • Pariz - Rue Saint-Antoine © Ekovjesnik

„Do 2027. uložit ćemo dvije milijarde eura za provedbu svih navedenih mjera. To je povijesni potez kojim se demokratizira korištenje bicikala i uspostavlja kultura vožnje biciklom za sve dobne skupine stanovništva na području cijele zemlje. Ovaj plan može se ostvariti samo uz suradnju svih biciklista, ljubitelja aktivnih oblika kretanja, biciklističkih udruga te startupova i proizvođača bicikala. Pokrenimo se i zajedno ubrzajmo nužan pomak prema čisto i održivoj mobilnosti.“ – zaključio je francuski ministar prometa Clément Beaune.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Paris 2024: Sva olimpijska borilišta bit će dostupna biciklom!

Mreža od 60 kilometara biciklističkih staza povezivat će sva olimpijska borilišta u čijoj će se blizini postaviti deset tisuća privremenih parkirnih mjesta za bicikle, dok će pariški sustav javnih bicikala Vélib' obnoviti svoju flotu i povećati je za tri tisuće dodatnih bicikala.

Korisnici pariškog sustava javnih bicikala Vélib u 2022. prešli 139 milijuna kilometara

Izbjegavanje prometnih gužvi i zasićenje javnim prijevozom, posebice podzemnom željeznicom, ali i velika ulaganja u biciklističku infrastrukturu te poticanje održive mobilnosti, utjecali su na sve veću popularnost bicikla kao prijevoznog sredstva. To potvrđuju i podaci o korištenju pariškog sustava javnih bicikala koji je prošle godine oborio sve dosadašnje rekorde.

Dobre vijesti za pariške bicikliste!

Upravni odbor Île-de-France Mobilités, prefekture regije Île-de-France i Grada Pariza, Francuske željeznice (SNCF) i Grad Pariz ovog su tjedna potpisali sporazum o izgradnji sigurnih parkirališta za bicikle na 12 željezničkih postaja regionalne mreže javnog prijevoza. U samom Parizu u planu je još 3.850 parkirališnih mjesta, uključujući više od 2.500 njih prije početka Ljetnih olimpijskih igara 2024.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER