Potpisan ugovor za obnovu jednog od najbitnijih željezničkih koridora u Zagrebu

U utorak 18. listopada u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisan ugovor za obnovu pruge između Glavnog i Zapadnog kolodvora

„Obnova ove trase je iznimno bitna jer je željeznica sastavni dio sustava javnog prijevoza Grada Zagreba te je ključna za bolji i integrirani javni prijevoz“, istaknuo je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

„Ovo je nastavak dobre suradnje Grada Zagreba i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te HŽ infrastrukture“, naglasio je gradonačelnik Tomislav Tomašević te dodao kako je Grad s Ministarstvom razgovarao o različitim temama koje uključuju nova željeznička stajališta na trasi sjever-jug, kao i o povezivanju Zračne luke Zagreb sa središtom grada, gdje se došlo do zajedničkog razumijevanja te teme. Razgovaralo se i o izgradnji tramvajske pruge po Heinzelovoj ulici, od Zvonimirove do Vukovarske u prvoj fazi, pa u drugoj fazi do okretišta Savišće. Zatim, o denivelaciji Slavonske avenije, o kupovini novih tramvaja što je u završnoj fazi realizacije, a s obzirom na povećanu brzinu vlakova nakon rekonstrukcije pruge, bitne su i denivelacije ispod željezničke pruge, posebice u Ulici Medpotoki u Gajnicama. 

„Nadam se da će se svi ovi projekti što brže realizirati, na korist svih građana Zagreba. Rok za projekt obnove 3,4 km duge pruge je 18 mjeseci, i vjerujem da će tako i biti te da će se odmah vidjeti rezultati projekta na javnom prijevozu i na kvaliteti života građana“, rekao je gradonačelnik Tomašević. Izrazio je zadovoljstvo predstojećom obnovom i rekonstrukcijom samog Zapadnog kolodvora, koji je između 1862. i 1892. godine bio prvi, ali i glavni zagrebački kolodvor, do izgradnje današnjeg Glavnog kolodvora.  

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković čestitao je HŽ infrastrukturi i izvođaču radova na potpisivanju Ugovora te najavio veliki investicijski ciklus na području obnove i gradnje željezničke infrastrukture u Hrvatskoj, istaknuvši i do sada potpomognute projekte na području Grada Zagreba, kao što su izgradnja rotora, obnova tramvajske infrastrukture i nabava novih autobusa.

Ministar je spomenuo jako dobru suradnju s Gradom Zagrebom, osvrnuvši se na zajedničke projekte koji slijede, kao što je nabavka 20 novih tramvaja za koje bi ugovor trebao biti potpisan do kraja godine, obnova tramvajske infrastrukture, denivelacija Slavonske ulice i spoj sa Zračnom lukom, gdje HŽ Infrastruktura već radi projektnu dokumentaciju. Kako je istaknuto, konačno je postignut konsenzus između Grada Zagreba, Ministarstva i HŽ-a da se Zagreb i Zračna luka moraju povezati brzom prometnom vezom, odnosno brzom željeznicom. Za pripremu dokumentacije za taj projekt će po procjeni biti potrebne oko dvije godine, a planirano financiranje je kroz fondove EU-a. 

Posao modernizacije željezničke infrastrukture od Zapadnog kolodvora do Glavnog kolodvora vrijedan je 200 milijuna kuna te će se u potpunosti financirati iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti, s rokom izvođenja 18 mjeseci od uvođenja izvođača radova.  

Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura d.o.o. Ivan Kršić i predstavnik izvođača radova Davor Mavar, direktor tvrtke Swietelsky d.o.o. 

Grad Zagreb / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Predstavljeno prvih 9 od 22 nova autobusa riječkog Autotroleja

Na riječkom Korzu danas je predstavljeno prvih devet od ukupno 22 nova autobusa Autotroleja, vrijednih ukupno 48,5 milijuna kuna te sufinanciranih sredstvima europskih fondova i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Udruge poručile: „Dosta je prometnog kolapsa! Izađi na izbore!“

Zelena akcija i Pravo na grad očekuju od budućeg gradonačelnika ili gradonačelnice Zagreba i skupštinske većine zaokret u prometnoj politici. Neučinkovit promet jedan je od glavnih zagrebačkih problema, a temelj kvalitetnog sustava mora biti javni prijevoz, biciklistički promet te uređene pješačke površine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER