Bečanke i Bečani troše najmanje količine goriva

Čak 74 posto Bečana put do posla ili drugog odredišta prevali pješice, javnim prijevozom ili biciklom

Bečka kućanstva u usporedbi s ostatkom Austrije troše gotovo dvostruko manje količine goriva. Automobili u austrijskoj prijestolnici daleko se manje koriste nego u ostalim saveznim zemljama, najviše zahvaljujući razvijenoj infrastrukturi javnog prijevoza, ali i dobro izgrađenoj mreži biciklističkih staza.

Aktualna analiza austrijskog autokluba VCÖ pokazuje da Bečani u odnosu na stanovnike u drugim saveznim zemljama imaju daleko najmanju potrošnju goriva, a korištenjem automobila emitiraju uvjerljivo najmanje štetnog CO2. Tako jedno bečko kućanstvo u prosjeku natoči 455 litara goriva godišnje, dok austrijski prosjek iznosi 825 litara. Također, jedno bečko kućanstvo u prosjeku proizvede 1.120 kilograma CO2, u ostatku Austrije ta količina iznosi gotovo dvostruko više, odnosno 2.055 kilograma. Osim toga, broj bečkih kućanstava koja ne posjeduju automobil trostruko je veći nego u ostatku države, oni koji su ga posjeduju godišnje njime prijeđu 6.710 kilometara, dvostruko manje od stanovnika ostatka zemlje.

>>> Pročitajte još >>> U bečkim tramvajima i vlakovima podzemne željeznice ove jeseni i zime 2 °C hladnije!

 

  • Energija koja se u bečkoj podzemnoj željeznici oslobađa prilikom kočenja pretvara se u struju za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete. © Wiener Linien
Bečkim prometnicama prometuje 725.100 osobnih automobila, od toga 11.591 električni automobil (+86 % u odnosu na 2020.). Grad Beč u odnosu na druge austrijske savezne pokrajine ima najmanji udio osobnih automobila ili svega 38 na 100 stanovnika (Klagenfurt 63, Gradišće 68), što se, naravno, može objasniti i izvrsno organiziranim javnim prijevozom i činjenicom da velik broj građana koristi godišnju pretplatu za javni prijevoz.

>>> Pročitajte još >>> Beč u brojkama 2022.

Iz austrijskog autokluba naglašavaju kako upravo u vrijeme energetske krize i poskupljenja gusto razvijena bečka infrastruktura javnog prijevoza rasterećuje stanovništvo austrijskog glavnog grada. Važno je dodatno poboljšati tu ponudu, posebno u rubnim dijelovima grada, izvještavaju. Prema studijama mnogi ljudi koji koriste automobil također voze i bicikl. Stoga je potencijal biciklizma u Beču velik. Poboljšanjem biciklističke infrastrukture sve bi se više ljudi moglo odlučiti automobil zamijeniti biciklom. Time će kućanstva još više sniziti troškove potrošnje goriva, a prometne gužve i emisija štetnih plinova u gradu dodatno će se smanjiti, zaključuje stručnjak iz autokluba Michael Schwendinger.

  • Čak 74 posto Bečana put do posla ili drugog odredišta prevali pješice, javnim prijevozom ili biciklom.© Manfred Helmer

Austrijska se metropola u jednom području ne razlikuje od ostalih saveznih zemalja: stvarna potrošnja dizelskog goriva kod motornih vozila u posljednjih se dvadeset godina neznatno smanjila i to svega pola litre na 100 kilometara. Umjesto proizvodnje automobila koji troše tri litre goriva, proizvođači su na tržište stavljali predimenzionirana motorna vozila. To u konačnici onemogućuje vozače u ostvarivanju klimatskih ciljeva, količina emisija CO2 je visoka, a troškovi goriva za vozače rastu.

  • Čak 35 % građana Beča je 2021. godine svakodnevno pješačilo (2019. 28 %), 30 % njih koristilo je javni prijevoz (2019. 38 %), a 9 % bicikliralo (2019. 7 %). Izvor: Wiener Linien / wienzufuss.at

Budući da je putovanje na posao najčešći razlog za mobilnost, važan je i doprinos poduzeća. Sa subvencioniranim kartama za javni prijevoz, poticajima za bicikle te drugim mjerama, tvrtke mogu svoje zaposlenike podržati u dolasku na posao na klimatski prihvatljiv način. Podaci iz 2021. godine pokazuju da čak 74 posto Bečana put do posla ili drugog odredišta prevali pješice, javnim prijevozom ili biciklom.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Christophe Najdovski: „Ako može Pariz, može i Zagreb!“

Tijekom službenog posjeta Zagrebu, Christophe Najdovski je održao predavanje na temu „Bicikliranje i velika preobrazba javnog prostora u Parizu“. Uz predstavnike Grada Zagreba i udruge Sindikat biciklista, predavanju su prisustvovali i brojni građani kako bi se upoznali s primjerima dobre prakse i velikim postignućima Grada Pariza u području održive urbane mobilnosti i ozelenjavanja grada.

Od kolovoza 2022. središte Bruxellesa postaje zona smirenog prometa

Recentna istraživanja razvoja biciklističkog prometa i sigurnosti na cestama u Bruxellesu ukazuju na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava pokreće novi plan proširenja zone smirenog prometa u središtu glavnog grada u kolovozu 2022.

Biciklisti, za koga ćete glasati na predstojećim lokalnim izborima?

Mnogi europski i svjetski gradovi su u protekloj pandemijskoj godini proširili pješačke zone i povećali biciklističke koridore te pojačali protok javnog gradskog prijevoza kako bi se omogućilo lakše održavanje fizičke distance, ali i povećala kvaliteta zraka i kvaliteta života opće populacije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER