U bečkim tramvajima i vlakovima podzemne željeznice ove jeseni i zime 2 °C hladnije!

Procjenjuje se kako će se ovim mjerama uštedjeti oko 11 GWh godišnje, što odgovara godišnjoj potrošnji električne energije oko 3.000 kućanstava s četiri člana

Iako se već godinama provode brojne mjere kako bi se energija dugoročno uštedjela, bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ove jeseni i zime namjerava uvesti nove mjere uštede energije.

Gradski je prijevoz u Beču ekološki sve prihvatljiviji. Unatoč porastu broja putnika i razvoju mreže javnog prijevoza austrijska prijestolnica uspijeva brojnim inovacijama poticati održivi razvoj javnog prijevoza, a već se godinama ulaže i u energetsku učinkovitost. S obzirom na aktualnu energetsku krizu bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ove jeseni i zime namjerava provesti nove mjere uštede energije kako bi smanjilo potrošnju i prilagodilo se situaciji. Tako bi se trebalo uštedjeti oko deset posto godišnjih potreba za energijom na stanicama te u drugim zgradama bečkog poduzeća.

Nove mjere obuhvaćaju snižavanje temperature u tramvajima, vlakovima podzemne željeznice i poslovnicama za dva stupnja Celzijeva. Osim toga, u Beču planiraju smanjiti rasvjetu na stanicama. Umjetnička djela koja krase stanice više neće biti posebno osvjetljena, a svjetleći natpisi poduzeća više neće biti upaljeni. Na stanicama i u vozilima nastavlja se zamjena energetski neučinkovitih svjetiljki LED tehnologijom, a u zgradama će se postaviti prekidači s vremenskom sklopkom i senzori pokreta. Također će se optimizirati rad ventilacijskih sustava.

U glavnom gradu Austrije predviđaju da će ovim mjerama uštedjeti oko 11 GWh godišnje, što odgovara godišnjoj potrošnji električne energije oko 3.000 kućanstava s četiri člana. Na grijanju bi trebali uštedjeti oko 6 GWh.

>>> Pročitajte još >>> Vlakovi bečkog metroa kočenjem proizvode struju

 

  • Energija koja se u bečkoj podzemnoj željeznici oslobađa prilikom kočenja pretvara se u struju za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete. © Wiener Linien

Bečko poduzeće za javni prijevoz već dugo provodi brojne mjere kako bi dugoročno uštedjelo energiju. Tako godinama postavljaju fotonaponske sustave na svoje krovove. Do 2025. na krovovima površine 70.000 metara kvadratnih trebalo bi biti instalirano ukupno 20 solarnih elektrana. Potrošnja energije smanjena je i modernizacijom autobusnog voznog parka, a velike su uštede energije dosad ostvarene i zahvaljujući efikasnijem korištenju energije nastale prilikom kočenja tramvaja.

Energija nastala prilikom kočenja vlakova podzemne željeznice također pridonosi održivosti bečkog javnog prijevoza. Ta se energija pretvara u struju te se koristi za pokretanje ostalih vozila u blizini kao i za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete na postajama bečkog metroa. Poduzeće također ulaže u edukaciju svojih vozača kako bi podigli svijest o štedljivom načinu vožnje i korištenju energije kočenja.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Grad Beč predstavio plan uštede energije

Novi plan uštede uključuje zamjenu energetski neučinkovite javne rasvjete LED tehnologijom i energetsku obnovu građevina, a klimatsku neutralnost i sigurnu opskrbu Beč namjerava postići znatnim investicijama u obnovljive izvore energije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER