Francuska uvodi deset nacionalnih linija noćnih vlakova do 2030.

Noćni vlakovi su budućnost klimatski prihvatljive mobilnosti u Europi

Nakon ponovnog uvođenja linije noćnog vlaka iz Pariza za Nicu u travnju, a zatim i nove linije Beč – München – Pariz u prosincu prošle godine, u Francuskoj se očekuje skori početak prometovanja još većeg broja noćnih vlakova. Godinama im je padala popularnost, a sada imaju vrlo važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Nekad vrlo popularni, a potom dugo vremena zanemareni i gotovo zaboravljeni, noćni vlakovi vraćaju se u velikom stilu. I to s dobrim razlogom: željeznica je ekološki najprihvatljiviji i energetski najučinkovitiji oblik prijevoza sa značajno manjim ugljičnim otiskom od zrakoplova. 'Zelena' prednost željeznice najbolje dolazi do izražaja na kraćim domaćim i međunarodnim linijama i sve je očitije kako određeni broj letova više nije opravdan, posebno kad se vlakom do željenog odredišta može stići za manje od dva i pol sata. Francuska je vlada stoga odlučila zabraniti letove na kratkim relacijama unutar zemlje te najavila velika ulaganja u željeznicu kao jedan od načina borbe protiv klimatskih promjena, s obzirom da na kratkim udaljenostima do 1.500 kilometara brzi i noćni vlakovi predstavljaju najbolje klimatsko rješenje i alternativu zračnom prijevozu.

Francuski ministar prometa Jean-Baptiste Djebbari čvrsto vjeruje da će noćni vlakovi povećati zanimanje građana za putovanje vlakom te je sredinom prosinca prošle godine najavio uvođenje najmanje 10 nacionalnih linija noćnih vlakova do 2030. godine. Tako se u noćne vlakove planira investirati najmanje 800 milijuna eura, a cilj je povezivanje Pariza s gradovima kao što su Briançon, Nica i Marseille, Montpellier, Toulouse, Rodez i Albi, Latour de Carol, Tarbes, Bayonne i Saint-Sebastien u Španjolskoj, a preko Perpignana će se uvesti i linija za Barcelonu. Također, noćnim vlakovima će se povezati i drugi francuski gradovi poput Bordeauxa i Strasbourga.

Sredinom prosinca SNCF je već pokrenuo noćnu liniju između Pariza, Tarbesa i Lourdesa.

© ÖBB / Harald Eisenberger

Noćnim vlakovima Pariz će se povezati s drugim europskim prijestolnicama

Potražnje za noćnim vlakovima će sigurno biti, a jedan od uvjeta je prihvatljiva cijena karata. Od 16. travnja 2021., Pariz je sa željezničkog kolodvora Austerlitz ponovno povezan s Nicom, a cijena karata kreće se od 19 eura naviše (ovisno o broju ležaja u kupeu do 29 i 39 eura), što je za Parižan(k)e željne boravka na Azurnoj obali vrlo povoljno.

Austrijske savezne željeznice (ÖBB) su u suradnji s Francuskim željeznicama (SNCF) i Njemačkim željeznicama (DB) 13. prosinca 2021. uvele novu direktnu liniju noćnog vlaka koja putnicima omogućuje da na ekološki prihvatljiviji način tri puta tjedno putuju s bečkog Glavnog kolodvora preko Linza, Salzburga, Münchena i Strasbourga do pariškog kolodvora Gare de l‘Est i obratno.

Prema procjenama SNCF-a i ÖBB-a, svaki putnik tijekom putovanja noćnim vlakom od Pariza do Beča ostvaruje uštedu od oko 400 kg CO2 u usporedbi s letom na istoj relaciji. Kako ovim noćnim vlakom može putovati do 360 putnika, na tom se putovanju emisija CO2 smanjuje za 144 tone. Stoga je jasno kako uvođenje noćnih vlakova može bitno doprinijeti postizanju ambicioznih klimatskih ciljeva EU-a.

Ovo putovanje je ujedno sigurna, praktična i povoljnija opcija od smještaja u hotelu, a putnici u vagonima s ležajima i spavaćim vagonima dobiju piće dobrodošlice i doručak prije dolaska na odredište. Za mjesto u vagonu za sjedenje treba izdvojiti 29,90 eura po osobi (132 mjesta) u jednom smjeru. Jednosmjerna karta za vagon s ležajem stoji 59,90 eura (156 mjesta), a za vagon za spavanje 89,90 eura (72 mjesta).

© ÖBB / Harald Eisenberger

Suradnjom europskih željezničkih prijevoznika pokrenut će se prometovanje još nekoliko Nightjet linija kojima će se povezati 13 velikih europskih gradova. Uz noćnu liniju Beč-München-Pariz u prosincu 2021. počeo je prometovati i vlak na liniji Zürich-Köln-Amsterdam, a u prosincu 2023. planiran je početak prometovanja noćnog vlaka na linijama Berlin – Bruxelles i Berlin – Pariz. Od prosinca 2024. noćnom će se linijom povezati Zürich i Barcelona, a u planu je povezivanje Pariza i s drugim europskim prijestolnicama - Madridom, Rimom, Kopenhagenom pa čak i sa Stockholmom.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER