Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Razvoj željeznice bitan je za postizanje europskih klimatskih ciljeva

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

Dvije velike europske željeznice Deutsche Bahn (DB) i Société nationale des chemins de fer français (SNCF) su 24. svibnja u Strasbourgu svečano obilježile 15. obljetnicu suradnje u prekograničnom brzom željezničkom prometu. Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna, i Jean-Pierre Farandou, predsjednik SNCF-a, istaknuli su kako je zahvaljujući uspješnoj suradnji od 2007. godine brzim TGV i ICE vlakovima ostvaren putnički promet od gotovo 25 milijuna putnika.

„Brzi željeznički promet između Njemačke i Francuske izvrstan je primjer kako se uspješno promiče prekogranični željeznički promet. Čvrsto vjerujem u veliki potencijal željeznica u Europi, a naša planirana nova izravna veza između naših dvaju glavnih gradova na putovanje vlakom će potaknuti još više putnika,” rekao je Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna.

„Naše dvije nacionalne željeznice uspješno surađuju već 15 godina te kombiniraju znanja i iskustva kako bi potaknule razvoj njemačkog i francuskog željezničkog prometa. S obzirom na klimatsku krizu, željeznica je najvažnija i ekološki najprihvatljivija vrsta prijevoza koja nudi najbolju alternativu za poslovna i turistička putovanja između naše dvije zemlje“, kazao je Jean-Pierre Farandou, predsjednik SNCF-a.

„Putovanje vlakom na ekološki prihvatljiv način kroz Njemačku i Europu – to je ono što predstavlja naš koncept TransEuropExpress 2.0. S obzirom na velike izazove klimatskih promjena, željeznica također mora igrati veću ulogu u unutareuropskom prometu. Uz novu brzu željezničku vezu između Berlina i Pariza, dobivamo novu atraktivnu alternativu zračnom prijevozu. Uspješna suradnja DB-a i SNCF-a pokazuje kako to može funkcionirati i u budućnosti”, izjavio je njemački savezni ministar prometa Volker Wissing.

  • Pariz: DB ICE 3 serije 407 i SNCF TGV  © Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

Berlin i Pariz povezuju se izravnom linijom od prosinca 2023.

Dvije nacionalne željeznice su u Strasbourgu potpisale sporazum o nastavku suradnje i nakon 2025. godine, temeljem kojeg se u prosincu 2023. godine planira i uvođenje nove izravne željezničke linije Berlin-Pariz, a putovanje bi trebalo trajati sedam sati.

U željezničkom prometu između Francuske i Njemačke dvije željeznice trenutno nude dvanaest dnevnih izravnih veza u oba smjera, primjerice, šest na liniji Frankfurt na Majni–Pariz i pet na liniji Stuttgart-Pariz, od kojih jedna prometuje iz i za München. Najbrža željeznička linija je Stuttgart-Pariz, koja 600 kilometara prelazi za tri sata i deset minuta. Također, već deset godina svakodnevno prometuje i izravna željeznička linija Frankfurt na Majni-Marseille.

Primamljive ponude po povoljnim cijenama u posljednje su vrijeme utjecale na porast željezničkog prometa između dvije zemlje pa je 2021. godine umjesto aviona vlak odabralo više od polovice putnika na relaciji Frankfurt na Majni-Pariz. Još značajniji je podatak kako je na liniji Stuttgart-Pariz vlak umjesto aviona odabralo čak devet od deset putnika, a ljubaznost, poznavanje jezika i profesionalnost su kategorije koje su putnici iz obje zemlje redovito hvalili u anketama o mješovitim francusko-njemačkim timovima osoblja.

DB i SNCF ovu značajnu obljetnicu proslavljaju uz posebnu ponudu: od 25. svibnja do zaključno 8. lipnja putnicima je na raspolaganju 15.000 karata za drugi razred po cijeni od 29,90 eura, odnosno 39,90 eura u prvom razredu. Navedeno se odnosi na putovanja ICE ili TGV vlakovima, a razdoblje putovanja je između 8. lipnja i 30. rujna 2022. godine.

  • Dana 24. svibnja 2022. u Strasbourgu je obilježena 15. obljetnica suradnje DB-a i SNCF-a u francusko-njemačkom prekograničnom brzom željezničkom prometu. U sredini: Jean-Pierre Farandou, predsjednik SNCF-a i Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna sa zaposlenicima DB-a i SNCF-a © Deutsche Bahn AG / Sébastian North

Izvrsna popunjenost brzih vlakova na linijama iz Pariza za Milano i Barcelonu

U SNCF-u sa zadovoljstvom ističu i visoku popunjenost vlakova na linijama Pariz-Milano i Pariz-Barcelona, što se očekuje i od nove linije Pariz-Berlin. Liniju će od kraja 2023. održavati Austrijske savezne željeznice (ÖBB) u suradnji sa SNCF-om i Deutsche Bahnom.

„Uvjeren sam da nam treba više željezničkih linija, a jakoj Europi potrebna je i jaka međusobna povezanost na željezničkim prugama“, poručio je Richard Lutz te naglasio kako je razvoj željeznice bitan za postizanje klimatskih ciljeva.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Dobre vijesti za pariške bicikliste!

Upravni odbor Île-de-France Mobilités, prefekture regije Île-de-France i Grada Pariza, Francuske željeznice (SNCF) i Grad Pariz ovog su tjedna potpisali sporazum o izgradnji sigurnih parkirališta za bicikle na 12 željezničkih postaja regionalne mreže javnog prijevoza. U samom Parizu u planu je još 3.850 parkirališnih mjesta, uključujući više od 2.500 njih prije početka Ljetnih olimpijskih igara 2024.

Francuska uvodi deset nacionalnih linija noćnih vlakova do 2030.

Nakon ponovnog uvođenja linije noćnog vlaka iz Pariza za Nicu u travnju, a zatim i nove linije Beč – München – Pariz u prosincu prošle godine, u Francuskoj se očekuje skori početak prometovanja još većeg broja noćnih vlakova. Godinama im je padala popularnost, a sada imaju vrlo važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER