Dogodine počinje transformacija čuvene avenije La Rambla

Tijekom prosinca preuređeno je sedam trgova povijesne četvrti Barri Gòtic

Proces transformacije La Ramble kao glavne arterije grada ubrzan je aktualnom zdravstvenom krizom, a prioriteti njene obnove su poticanje trgovine, kvalitetnijeg stanovanja, kulturnih aktivnosti i preuređenje cijelog područja kako bi postala što ugodnija za šetnju, susrete i druženje, ali i život lokalnog stanovništva.

S ciljem podizanja kvalitete života i prilagodbe klimatskim promjenama u Barceloni je tijekom prosinca ove godine preuređeno čak sedam trgova povijesne Gotičke četvrti (Barri Gòtic). Nakon ranije uspješne transformacije trgova u drugim dijelovima grada, primjerice trga Pl. Sant Miquel, realizirani su radovi na sadnji drveća i postavljanju novog urbanog namještaja te javnih česmi s besplatnom pitkom vodom. Ovim se aktivnostima javni prostor prilagođava potrebama lokalnog stanovništva, a projekti obnove i uređenja razvijeni su temeljem prijedloga i potreba samih građana. Tijekom dvije pandemijske godine gradska je uprava u što većoj mjeri građanima nastojala vratiti trgove i avenije kao mjesta susreta i druženja, s čime će se nastaviti i u narednom razdoblju.

Tako su na trgu Plaça de la Mercè postavljene nove klupe i fontana s pitkom vodom, kao i igralište za djecu. Na trgovima Plaça del Pi, Plaça Reial, Plaça de la Verònica i Plaça de la Seu također su postavljene nove klupe, trg Plaça de la Cucurulla je pored klupa dobio i novo drveće, dok je na trgu Plaça de George Orwell postavljena fontana s pitkom vodom.

Mišljenja i prijedlozi lokalnog stanovništva prikupljeni su inicijativom „Ciutat Vella, mjesto za život“, zamišljenoj da potakne razvoj lokalne trgovine, promiče kulturne aktivnosti te kvalitetno korištenje javnog prostora i javnih objekata u četvrti.

>>> Pročitajte još >>> Barcelona povećava površinu svojih „superblokova“

Velika ulaganja u obnovu javnog prostora

Proračunom Grada Barcelone za 2022. godinu značajno rastu potpore za socijalne usluge, zelenu transformaciju i oporavak gospodarstva. Tako će se za socijalne usluge izdvojiti 412,4 milijuna eura ili 15 % više u odnosu na 2021. godinu, a za 10 % će se povećati i izdvajanja za kulturu i obrazovanje (391,2 milijuna eura). Za potrebe socijalnog stanovanja namjerava se potrošiti 213,5 milijuna eura, dok bi proračun za zdravstvo s 37,2 milijuna eura trebao porasti za čak 64,6 posto u odnosu na 2021. godinu.

Za 10,7 % rastu i sredstva za ulaganje u javne prostore - održavanje, čišćenje, prikupljanje otpada i sl., i iznose 470 milijuna eura, dok će se na urbanu i zelenu transformaciju utrošiti 234,4 milijuna eura, što je oko 11,1 % više nego 2021. godine. Najveći dio sredstava utrošit će se za obnovu javnog prostora i njegovo ozelenjavanje, širenje superblokova (Superilles) i sigurnih prostora oko škola, izgradnju biciklističkih staza, povezivanje tramvajskih linija i preuređenje ulica kao što su La Rambla, Av. Meridiana, Via Laietana i Gran Via.

U ostale značajne proračunske stavke ubrajaju se sredstva u visini od 169,75 milijuna eura za ulaganje u oporavak gospodarstva, primjerice u rekonstrukcije tržnica Abaceria i Horta, dok će 218,6 milijuna utrošiti za javni prijevoz, a 345,32 milijuna za sigurnost, prevenciju nesreća i upravljanje prometom. Planira se i ulaganje u obnovu i uređenje škola, knjižnica, centara za socijalno ugrožene i starije osobe, a nastavlja se i s provedbom projekata vezanih uz poboljšanje kvalitete života u gradskim četvrtima.

Kreće obnova La Ramble

Čuvena središnja avenija La Rambla, koja povezuje Katalonski trg (Plaça de Catalunya) i Spomenik Kristofora Kolumba (Monument a Colom) u Staroj luci, također će se u jednom svom dijelu početi preuređivati u 2022. godini. Projekt je u prosincu odobrilo Povjerenstvo za ekologiju, urbanizam, infrastrukturu i mobilnost, a njegovom realizacijom La Rambla će postati još zelenija i ugodnija s daleko više prostora za pješake i boljom organizacijom cjelokupnog prostora.

Proces transformacije La Ramble kao glavne arterije grada potaknut je zahvaljujući novonastalim pandemijskim uvjetima, a prioriteti njene obnove su poticanje trgovine, kvalitete stanovanja, kulturnih aktivnosti i preuređenje cijelog područja kako bi postala što ugodnija za šetnje, susrete i druženje građana. Osim toga, novom regulacijom prometa također će se poboljšati dostupnost i povezanost između četvrti Raval i Gòtic.

Za preuređenje je putem javnog natječaja odabran projekt Km-ZERO koji je dorađen u dogovoru s lokalnim stanovništvom i udrugama. Projekt je vrijedan 44,56 milijuna eura i izvodit će se u fazama, počevši od dijela koji je najbliži luci - između Santa Madrone i Kolumbovog spomenika. Osim toga, obnovom La Ramble uredit će se tri otovrena prostora koji ističu njeno arhitektonsko nasljeđe i urbano okruženje: prostor Moja-Betlem, Plaça de la Boqueria i Plaça del Teatre.

Projektom se namjerava potaknuti otvaranje raznolikih i atraktivnih trgovina koje će zadovoljiti potrebe lokalnog stanovništva, a manje posjetitelja grada, no jedan od glavnih prioriteta je poticanje ponovnog naseljavanja lokalnog stanovništva na i u blizini La Ramble. To se namjerava postići obnovom zgrada i povećanjem javnog stambenog fonda u tom području, ali i boljom zaštitom stanara – zaštićenih najmoprimaca.

Avenija La Rambla bi trebala postati magnet za kulturne aktivnosti, posebice za organizaciju kazališnih predstava za djecu i odrasle, organizaciju koncerata (na Plaça Reial) te raznih događanja i izložbi na otvorenom.

Povezivanje gradskih četvrti

La Rambla bi obnovom trebala postati ugodniji i kvalitetniji javni prostor s više prostora namijenjenog za pješake, a time bi se omogućilo i bolje povezivanje četvrti s obje strane avenije. Projekt obnove uključuje popločavanje cijelog prostora uz uklanjanje postojećih rubnjaka i zadržavanje dvije prometne trake u svakom smjeru isključivo za potrebe javnog prijevoza, dostavu robe i vozila lokalnog stanovništva. Uvest će se posebna mjesta za utovar i istovar robe te proširiti nogostupi i središnji dio avenije.

Uz uređenje tri velika otvorena prostora (Moja-Betlem, Plaça de la Boqueria i Plaça del Teatre), planiraju se i novi duž cijele avenije u kojima će ljudi moći provoditi slobodno vrijeme, kao i bolja povezanost u području oko Kolumbovog spomenika te neizbježno širenje zelenih površina. Bolja funkcionalnost prostora namjerava se postići reorganizacijom prodajnih štandova, odnosno uklanjanjem jedanaest štandova koje su prije koristili prodavači ptica te premještanjem kioska za novine i cvijeće na nove lokacije.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Barcelona povećava površinu svojih „superblokova“

Broj pješačkih zona glavnog grada Katalonije ubrzano se povećava od 2016. godine, no realizacijom plana najnovijeg „superbloka“ na području gradske četvrti Eixample do 2030. godine, promet će se zabraniti u velikom dijelu gradskog središta.

Beč dobiva svoj prvi „superblok” po uzoru na Barcelonu i Berlin

Više zelenila, više otvorenih prostora i manje prometa - prvi bečki „superblok“ (Supergrätzl) podići će kvalitetu života u bečkom okrugu Favoriten. Ove jeseni održat će se i prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER