Beč dobiva svoj prvi „superblok” po uzoru na Barcelonu i Berlin

Osim provedbe vlastitih inovativnih rješenja za prilagodbu klimatskim promjenama, austrijska metropola uspješno primjenjuje i iskustva drugih gradova

Više zelenila, više otvorenih prostora i manje prometa - prvi bečki „superblok“ (Supergrätzl) podići će kvalitetu života u bečkom okrugu Favoriten. Ove jeseni održat će se i prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti.

Glavni grad Austrije namjerava provesti pilot-projekt po uzoru na Barcelonu i Berlin. Na području koje obuhvaća više stambenih blokova u 10. gradskom okrugu Favoriten smanjit će se automobilski promet i stvoriti više zelenila i prostora za građane. Testna faza trebala bi započeti 2022.

 

Po uzoru na Barcelonu austrijska metropola provest će pilot-projekt takozvanog „superbloka” s više zelenila, prostora za građane te manje prometa. Projekt će obuhvaćati više stambenih blokova na području ulica Gudrunstraße, Leebgasse, Quellenstraße i Neilreichgasse koje se nalaze u 10. gradskom okrugu Favoriten. Ovim se projektom nastoji poboljšati kvaliteta života građana, pridonijeti borbi protiv klimatskih promjena implementacijom raznih mjera za ozelenjivanje i rashlađivanje grada te smanjiti automobilski promet. Time će se ujedno smanjiti razina buke i prašine te sniziti ljetna temperatura u tom gusto naseljenom dijelu grada.

  • Mogući način preoblikovanja raskrižja i stvaranja novih zelenih plaza po uzoru na Barcelonu. / @Kiezblocks

Koncept „superbloka” nastao je u Barceloni. Radi se o području koje se proteže na više gradskih blokova unutar kojih je smanjen automobilski promet, a prostor je oslobođen za pješake i bicikliste, dok se promet na rubovima bloka optimizira. Preraspodjela javnog prostora u korist građana omogućuje provođenje mjera za bolju kvalitetu života, prilagodbu klimatskim promjenama i slobodnije kretanje. Sličan koncept razvija se i u Berlinu.

  • Pristup automobilom u berlinski Kiezblock imaju samo njegovi stanari, a promet motornih vozila inače se usporava pri ulasku - uvođenjem jednosmjernih ulica ili drugim mjerama smirivanja prometa poput uzdignutih gredica s cvijećem i drvećem, čime se stvaraju područja mješovite namjene s visokom kvalitetom života. / Izvor: Changing Cities

 

Koncept sličan „superblokovima“ u Barceloni (Superilles) provodi se i u Berlinu pod nazivom „Kiezblocks“ u kojem se planira čak 180 četvrti – gradskih blokova s provedenim mjerama za smirenje prometa, sigurnih za pješake i bicikliste te s visokom kvalitetom života. Za provedbu ovog koncepta zalaže se nevladina organizacija Changing Cities koja svojim kampanjama i projektima u Berlinu i diljem Njemačke pokazuje da se preraspodjelom javnog prostora mogu provesti mjere za podizanje kvalitete života urbanog stanovništva, prilagodbu klimatskim promjenama i slobodu kretanja. 

 

Neposredno sudjelovanje građana u odlučivanju i širenje zelenih površina

Vodeći se međunarodnim primjerima glavni grad Austrije prilagodio je koncept koji se temelji na trendovima i modelima urbanog razvoja te stavlja poseban naglasak na društvenu koheziju i sudjelovanje građana, kao i na širenje zelenih površina.

>>> Pročitajte još >>> Beč je „cool“: zone osvježenja usred otoka vrućine

  • Karta osjeta topline grada Beča pokazala je u kojim dijelovima austrijske metropole prevladavaju posebno visoke temperature. Bečka gradska uprava je stoga 2019. godine pokrenula pilot-projekt uređenja rashlađenih „cool“ ulica te su u tri najtoplija gradska okruga – Landstraße (3.), Favoriten (10.) i Ottakring (16.), stvorene posebne zone osvježenja.

Dugoročan cilj jest poboljšati lokalnu opskrbu, društvenu infrastrukturu i sam izgled bloka. Osim zbog gustoće naseljenosti, područje u 10. okrugu odabrano je za provođenje ovog projekta jer prema interaktivnoj karti koja prikazuje temperaturne vrijednosti sadrži neka od najtoplijih mjesta u gradu koja je potrebno rashladiti. Ondje se također nalaze brojne odgojno-obrazovne ustanove, stoga se smanjenjem količine vozila u njihovoj blizini nastoji povećati sigurnost, prije svega djece. Promet motornim vozilima bit će dopušten isključivo stanovnicima tog dijela grada, kao i interventnim i komunalnim vozilima.

Ove će se jeseni održati prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti. Ondje će stanovnici tog područja i lokalne organizacije moći izraziti svoje mišljenje o konceptu i tako izravno sudjelovati u njegovom oblikovanju. Testna faza projekta trebala bi započeti na ljeto 2022. godine.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Dogodine počinje transformacija čuvene avenije La Rambla

Proces transformacije La Ramble kao glavne arterije grada ubrzan je aktualnom zdravstvenom krizom, a prioriteti njene obnove su poticanje trgovine, kvalitetnijeg stanovanja, kulturnih aktivnosti i preuređenje cijelog područja kako bi postala što ugodnija za šetnju, susrete i druženje, ali i život lokalnog stanovništva.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER