Uvode se velike promjene u željezničkom prometu

U slučaju kašnjenja od više od 60 minuta, putnici će moći birati žele li povrat pune cijene karte, nastavak putovanja ili preusmjeravanje pod usporedivim uvjetima, ali bez dodatnih troškova!

Zastupnici u Europskom parlamentu su u srijedu usvojili nova pravila koja bolje štite putnike u željezničkom prijevozu u slučaju kašnjenja ili otkazivanja prijevoza te kada su suočeni s diskriminacijom

Novim pravilima će se osnažiti prava putnika u željezničkom prometu te, između ostalog, jamčiti povrat novca u slučaju kašnjenja vlaka duljeg od 60 minuta ili preusmjeravanje bez dodatnih troškova. Veća prava dobile su i osobe sa smanjenom pokretljivošću, a osigurat će se i namjenska mjesta za bicikle, izvijestio je Europski parlament.

 

Pomoć za putnike u slučaju poremećaja u prometu

Tako će u slučaju kašnjenja od više od 60 minuta, putnici moći birati žele li povrat pune cijene karte, nastavak putovanja ili preusmjeravanje pod usporedivim uvjetima, ali bez dodatnih troškova. Pritom ih se ne smije premjestiti u niži razred prijevoza. Ako putnik u roku od 100 minuta od predviđenog vremena polaska ne bude obaviješten o mogućnostima preusmjeravanja, ima pravo samostalno organizirati putovanje drugim prijevoznim sredstvom i dobiti povrat novca za novu putnu kartu. Obveze preusmjeravanja primjenjuju se i u slučaju više sile, a putnicima se prema potrebi osiguravaju obroci i piće te nadoknađuju troškovi smještaja.

Nova pravila jasnije definiraju slučajeve više sile koji oslobađaju željezničke prijevoznike od obveze isplate naknade za kašnjenje ili otkazivanje prijevoza. Uz ekstremne vremenske prilike i velike prirodne katastrofe, slučajevi više sile sada obuhvaćaju i javnozdravstvene krize i terorističke napade. Štrajkovi željezničkog osoblja ipak se ne smatraju višom silom.

Pomoć za osobe sa smanjenom pokretljivošću

Putnici sa smanjenom pokretljivošću imat će veću fleksibilnost pri organiziranju putovanja jer će prijevozniku morati priopćiti svoje planove samo 24 sata prije polaska. Naime, prema važećim pravilima morali su ga obavijestiti 48 sati prije. Ako željeznički prijevoznik zahtijeva da takvi putnici imaju pratnju u vlaku, osobe u pratnji putuju besplatno. Osobama sa smanjenom pokretljivošću koje putuju sa psom pomagačem jamči se da će pas putovati s njima.

>>> Pročitajte još >>> Noćnim vlakom prema jugu: ÖBB uvodi noćnu liniju za Split

Više mjesta za bicikle u vlakovima

Kako bi se omogućila održiva mobilnost, svi vlakovi moraju imati namjenska mjesta i stalke za bicikle, dok svaki vlak mora imati najmanje četiri mjesta za bicikle.

„Imamo dobre vijesti za one koji pri putovanjima koriste vlakove. Uspjeli smo osigurati jednaka minimalna prava za putnike diljem Europe u pogledu preusmjeravanja, prostora za bicikle, jedinstvenih karata i prava putnika sa smanjenom pokretljivošću. To je važan napredak u postizanju prikladnijeg i putnicima poželjnog željezničkog prijevoza“, rekao je izvjestitelj Bogusław Liberadzki (S&D, Poljska).

Revidirana pravila u načelu će se primjenjivati na sva međunarodna i domaća putovanja željeznicom te sve međunarodne i domaće usluge željezničkog prijevoza u cijeloj Uniji, s time da države članice mogu na ograničeno vrijeme izuzeti domaće usluge željezničkog prijevoza.

Uredba će stupiti na snagu dvadeset dana nakon objave u Službenom listu Europske unije. Počet će se primjenjivati dvije godine poslije, osim zahtjeva za prostor za bicikle, koji se počinje primjenjivati četiri godine nakon stupanja Uredbe na snagu.

Ekovjesnik

 

>>> Pročitajte još >>> 2021.: Europska godina željeznice

VEZANE VIJESTI

Četvrta generacija francuskog TGV-a je „vlak budućnosti“

Francuski vlak velike brzine TGV počeo je prometovati prije točno 40 godina. Velika obljetnica bila je savršena prigoda za predstavljanje nove generacije ovih vlakova pa je u nazočnosti predsjednika Francuske Republike, Emmanuela Macrona, na pariškom željezničkom kolodvoru Gare de Lyon 17. rujna predstavljen novi dizajn „vlaka budućnosti“ - TGV M.

2021.: Europska godina željeznice

2021. je Europska godina željeznice, ali što to znači? Za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. EU mora drastično smanjiti emisije CO2 iz prometa. Ulaganje u željeznice i promicanje vlakova kao održive, sigurne i moderne vrste prijevoza jedan je od ciljeva za ovu godinu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER