COVID-19 kao katalizator promjena u planiranju održivog prometa

Poziv na webinar i panel raspravu

Na koji su način europski gradovi reagirali na COVID-19 i ubrzali promjene u planiranju prometa u smjeru održivosti? Koji su najbolji primjeri mjera te kako je pandemija ubrzala tranziciju prema održivom prometu?

Odgovore na ova pitanja saznajte na webinaru i panel raspravi koja će se održati u utorak 13. travnja 2021. od 10 do 12.30 sati na platformi ZOOM. Predstavnici akademske zajednice i europskih gradova predstavit će istraživanja i pregled mjera u prometu koje su uvedene diljem Europe usred pandemije.

Mnogi su gradovi tijekom pandemije započeli širiti postojeću infrastrukturu za biciklistički promet i/ili  pješačenje, prvo kao privremena rješenja, da bi ih postepeno pretvorili u trajna, gdje god je to bilo moguće. Europski su gradovi i nacionalne vlade izdvojili više od 800 milijuna eura za aktivnu mobilnost i najavili preko 1.200 km biciklističke infrastrukture od početka faze oporavka od koronavirusa. Uz mnogo loših stvari koje je donijela 2020., mjere uvedene tijekom aktualne zdravstvene krize, svakako daju nadu u bolje sutra.

 

Zanima vas ova tema?

Pridružite se i poslušajte zanimljiva izlaganja domaćih i inozemnih predavača o tome kako su se pojedini gradovi diljem Europe prilagodili promjenama uslijed pandemije:

  • Predrag Brlek sa Sveučilišta Sjever Koprivnica osvrnut će se na promet u doba pandemije, s fokusom na pregled mjera na EU razini.
  • Tadej Brezina s Instituta za promet Tehničkog sveučilišta u Beču predstavit će istraživanje pod nazivom „Učinak pandemije COVID-19 na putovanje na posao iz perspektive više zemalja“.
  • Morgane Juliat iz njemačke tvrtke za istraživanje i savjetovanje Rupprecht Consult predstavit će Smjernice SUMP 2.0 i tematski vodič “COVID-19 SUMP practitioners' briefing”
  • Fabian Küster iz Europske biciklističke federacije u svojem će izlaganju predstaviti nove mjere razvoja biciklističke infrastrukture kao odgovor na COVID–19, od privremenih do trajnih rješenja.
  • o mjerama uvedenim tijekom krize COVID-19 u mađarskim gradovima govorit će András Ekés iz tvrtke za planiranje mobilnosti Mobilissimus, koja je ujedno i tajništvo mreže CIVINET Mađarska.

U drugom dijelu događanja održat će se panel rasprava u kojoj sudjeluju predstavnici akademske zajednice iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Austrije - Marko Slavulj (Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu), Aljaž Plevnik (Urbanistični inštitut Republike Slovenije), Valentina Mirović (Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu) i Tadej Brezina (Vienna University of Technology, Institute of Transportation).

Webinar je namijenjen prometnim stručnjacima, predstavnicima lokalne samouprave, organizacijama civilnog društva i znanstvenoj zajednici, studentima, članovima mreže CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE te svim ostalim zainteresiranim dionicima koji rade u području prometa i održive mobilnosti.

PRIJAVA: Sudjelovanje prijavite najkasnije do 11. travnja 2021. na sljedećoj poveznici.

Dan prije, svi prijavljeni sudionici dobit će poveznicu za priključenje na događaj putem elektroničke pošte. Webinar će se održati na hrvatskom i engleskom jeziku.

 

 

 

Događanje organizira ODRAZ kao Tajništvo mreže CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE i Platforma za međunarodnu građansku solidarnost CROSOL u okviru projekta “Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.“ koji financira Europska unija, a provode finska nevladina platforma za razvoj Fingo, rumunjska platforma FOND, hrvatska platforma CROSOL i CONCORD, Europska konfederacija nevladinih organizacija za pomoć i razvoj.”

VEZANE VIJESTI

Inicijativa „ZA Beograd na biciklima“ ima izvrsnu ideju za Stari savski most

Stari savski most koji beogradska gradska uprava želi ukloniti te na njegovom mjestu sagraditi novi, mogao bi se prenamijeniti i postati novi biciklističko-pješački most. Tako tvrde u Inicijativi „ZA Beograd na biciklima“ koju je pokrenulo udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a.

Privremene berlinske biciklističke staze također postaju trajne

Velik broj europskih metropola je tijekom aktualne zdravstvene krize svoja središta najvećim dijelom namijenio prometovanju autobusa te pješaka i biciklista. Najveći gradovi poput Londona, Pariza, Berlina i Milana izvršili su novu prometnu regulaciju i prenamijenili prometne trake za uređenje privremenih biciklističkih staza, tzv. Pop-up Bike Lanes. Te su biciklističke staze u Parizu već postale trajne, a primjer francuske metropole slijedi i Berlin.

Pop-Up biciklističke staze vozače potiču na promjenu!

Ulaganja u biciklističku infrastrukturu, čak i ona neznatna za uređenje privremenih biciklističkih staza, pokazala su se kao vrlo jednostavan, učinkovit, uspješan i isplativ instrument klimatske politike. Ovu su tvrdnju njemački znanstvenici potvrdili temeljem analize podataka iz 106 europskih gradova.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER