Čak šest od deset korisnika pariških biciklističkih staza su novi biciklisti

Najnoviji podaci o procvatu biciklističkog prometa u francuskoj metropoli

Pariška gradska uprava već je ranije najavila da će privremene biciklističke staze, izgrađene s ciljem rasterećenja javnog prijevoza tijekom aktualne zdravstvene krize, postati trajna biciklistička infrastruktura. Odluku podržava većina stanovnika francuskog glavnog grada, a posebno žene. Naime, ulaganja u širenje mreže biciklističkih staza posebno su potaknula velik porast broja biciklistica.

Prema najnovijim podacima prefekture regije Île-de-France, novi biciklisti čine gotovo šest od deset korisnika privremenih biciklističkih staza u Parizu. Biciklistički promet u Parizu raste iz godine u godinu, no velik porast broja biciklista posebno je potaknuo kaos u prometu i javnom prijevozu izazvan prosvjedima protiv mirovinske reforme u prosincu 2019. godine, a dodatan poticaj bio je ulaganje u biciklističku infrastrukturu i izgradnja mreže privremenih biciklističkih staza, tzv. „coronapistes“, duž važnih gradskih prometnica kao odgovor na pandemiju koronavirusa.

Privremene biciklističke staze, od kojih su mnoge uvedene na ključnim prometnicama u samom središtu francuske metropole, uključujući ulicu Rue de Rivoli, ali i državni poticaji usmjereni na smanjenje ovisnosti o automobilima i borbu protiv klimatskih promjena, postale su jedna od ključnih tema prošlogodišnjih lokalnih izbora na kojima je pariška gradonačelnica Anne Hidalgo osvojila svoj drugi mandat.

  • Mreža biciklističkih staza Velikog Pariza. Sivom bojom su označene stalne, a svijetlo zelenom privremene biciklističke staze. / Izvor: Collectif vélo Île-de-France

Prema podacima ankete pariške gradske uprave i regije Île-de-France, kojom se htjelo doznati koliko su ulaganja u biciklističku infrastrukturu utjecala na porast broja biciklista, 42 posto građana Pariza, intervjuiranih na 12 različitih lokacija u gradu, koristilo je biciklističke staze prije prosinca 2019. Oko 14 % građana počelo je voziti bicikl tijekom štrajka u javnom prijevozu u prosincu 2019. i siječnju 2020. godine, prije prvih slučajeva koronavirusa u Francuskoj.

Istraživanjem se također otkrilo da su žene prije uređenja privremenih biciklističkih staza činile 36 posto ukupnog broja biciklista u Parizu, a taj udio je sada porastao na 41 posto. Udio žena među novim biciklistima još je veći, a kako su pokazala istraživanja širom svijeta, uključujući i Veliku Britaniju, percepcija opasnosti jedna je od najvećih zapreka povećanju broja biciklistica, dok je sigurnost biciklističke infrastrukture redovito pri vrhu liste njihovih želja.

Podaci pokazuju kako su novi biciklisti većinom zaposlenici raznih zanimanja - od učitelja, preko fotografa, do agenata osiguranja i brokera, a 86 posto njih je prije zatvaranja koristilo javni prijevoz. Također, 87 posto biciklist(ic)a zadovoljno je dosadašnjim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu, pri čemu su im najvažniji brzina i protočnost biciklističkog prometa, kao i veći osjećaj sigurnosti u prometu.

Prema istraživanju koje je naručio Réseau Action Climat, provedenom u kolovozu prošle godine, 62 posto stanovnika Velikog Pariza - šireg gradskog područja s više od 7 milijuna stanovnika, zalaže se da privremene biciklističke staze postanu trajne. Podrška je posebno velika među stanovništvom koje živi u dijelovima Pariza izvan obilaznice Périphérique i iznosi čak 64 posto.

Novu biciklističku infrastrukturu posebno podržavaju ispitanici u dobi od 18 do 35 godina, od kojih njih čak 68 posto širom Velikog Pariza želi da privremene biciklističke staze postanu trajne.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Paris 2024: Sva olimpijska borilišta bit će dostupna biciklom!

Mreža od 60 kilometara biciklističkih staza povezivat će sva olimpijska borilišta u čijoj će se blizini postaviti deset tisuća privremenih parkirnih mjesta za bicikle, dok će pariški sustav javnih bicikala Vélib' obnoviti svoju flotu i povećati je za tri tisuće dodatnih bicikala.

Privremene pariške biciklističke staze postaju stalne!

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo je automobilima objavila rat u svom prvom mandatu, a u drugom bi ga mogla i dobiti! Posve je sigurno: zabrana automobilskog prometa pariškom rue de Rivoli ostaje na snazi, a privremene biciklističke staze – nazvane „coronapistes“ i uređene radi rasterećenja javnog prijevoza tijekom aktualne zdravstvene krize, postat će stalne! Dobar početak ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti u francuskoj metropoli, zar ne?

Popuštanje mjera karantene izbacuje automobile s pariških ulica

Kako bi se tijekom popuštanja mjera karantene izbjegao nagli porast automobilskog prometa, ali i rasteretio javni gradski prijevoz, pariška gradonačelnica želi dodatno potaknuti korištenje bicikala. Jedna od središnjih pariških prometnica, rue de Rivoli, mogla bi se zbog toga namijeniti isključivo prometu biciklista, autobusa, taksija i malih dostavnih vozila.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER