Montreal je u dvije godine ukinuo 4.280 parkirnih mjesta

Montreal pomaže svom gospodarstvu između ostaloga i boljom raspodjelom javnog prostora u korist biciklista i pješaka

Otkad je Valérie Plante prije dvije godine postala gradonačelnica Montreala, na javnim je površinama ukinuto 4.280 parkirnih mjesta, od kojih je njih više od 2.800 zamijenjeno novim biciklističkim stazama. Vlasnici limenih ljubimaca stvarno nemaju razlog za ljutnju jer taj broj čini manje od jedan posto uličnih parkirališnih mjesta u Montrealu.

Na jednom od sastanka gradskog vijeća održanom u listopadu ove godine, čelnik gradskog odjela za urbanizam i mobilnost, Éric Alan Caldwell, nije mogao odgovoriti na oporbeno pitanje koliko je parkirnih mjesta nestalo zbog izvođenja radova na preuređenju gradskih prometnica i proširenju pločnika koje je pokrenula uprava gradonačelnice Montreala Valérie Plante. Zbog toga su gradske službe prionule prebrojavanju parkirnih mjesta te prošlog tjedna javnosti i oporbi predočile preciznije podatke. Kako pokazuju podaci montrealskog odjela za urbanizam i mobilnost te lokalne agencije za održivu mobilnost, zbog uređenja novih biciklističkih staza ukinuto je 2.556 parkirnih mjesta bez naplate i 288 parkirnih mjesta s naplatom.

U proširenje postojećih i izgradnju novih biciklističkih staza ubraja se i 184 kilometara novih biciklističkih staza mreže Réseau express vélo (REV). Riječ je o jednosmjernim stazama, širine između 2,3 do 3 metra, koje se nadovezuju na postojeće biciklističke staze lokalne mreže. Staze su osigurane stupovima kako bi se biciklisti fizički odvojili od automobila i javnog prijevoza, dok se na križanjima za tu namjenu koriste betonski blokovi.

Nova će mreža biciklističkih staza Montrealu donijeti brojne prednosti, i to ne samo biciklistima, već i svim građanima Montreala. Njome će se utjecati na smanjenje emisija stakleničkih plinova, smirivanje prometa, smanjenje buke, povećanje sigurnosti u prometu, poboljšanje pristupa centru grada i pojedinim lokacijama u ostalim dijelovima grada te općenito na poboljšanje kvalitete života građana, revitalizaciju trgovačkih ulica i četvrti, a naposljetku i na povećanje prometa u trgovini.

Program zaštite školskih dvorišta i prilaza školama rezultirao je uklanjanjem 200 besplatnih parkirnih mjesta u blizini 17 škola, dok je preuređenje križanja utjecalo na ukidanje 318 naplatnih mjesta. Dodatnih 208 parkirnih mjesta uklonjeno je zbog nekoliko projekata uređenja novih pješačkih zona i zona susreta.

U svom odgovoru vijećnici Chantal Rossy, Caldwell precizira da 4.280 ukinutih parkirnih mjesta od 2018. godine čini manje od jedan posto uličnih parkirališnih mjesta i manje od 0,5 posto ukupnih parkirnih mjesta u Montrealu.

„Ove smo površine umjesto za parkiranje automobila namijenili za provedbu projekata poboljšanja sigurnosti svih naših građana, bilo proširenjem nogostupa, pješačkih zona ili zona susreta, povećanjem sigurnosti školske djece u blizini škola ili općenito boljom raspodjelom javnog prostora u korist biciklista i pješaka“, istaknuo je Éric Alan Caldwell.

Naime, određen broj građana Montreala posljednjih se mjeseci protivi uklanjanju parkirnih mjesta te žestoko kritizira gradsku upravu na čelu s Valérie Plante jer je tijekom realizacije gradskih projekata biciklistima i pješacima dala znatno više prostora.

„Naši će građani dobiti dodatni prostor za sigurno kretanje u središtu grada, a ovom mjerom ujedno potičemo lokalno gospodarstvo“, priopćila je ovog ljeta gradonačelnica Montreala Valérie Plante te istaknula kako prenamjena prometnih površina za potrebe sigurnog kretanja pješaka predstavlja dio plana za oživljavanje središta Montreala. „Zatvaranje ulica za automobilski promet potaknut će nastavak komercijalnih aktivnosti i olakšati pridržavanje mjera socijalnog distanciranja s kojima ćemo se svi morati suočiti u narednim mjesecima“, zaključila je gradonačelnica Plante.

S obzirom na to s koliko odlučnosti čelne žene nekih velikih svjetskih gradova poput Pariza, Barcelone ili Montreala svoje gradove uspješno pretvaraju u mjesta sve ugodnijima za život, čini se da nam je na ovom našem planetu potrebno daleko više gradonačelnica.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

2021.: Europska godina željeznice

2021. je Europska godina željeznice, ali što to znači? Za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. EU mora drastično smanjiti emisije CO2 iz prometa. Ulaganje u željeznice i promicanje vlakova kao održive, sigurne i moderne vrste prijevoza jedan je od ciljeva za ovu godinu.

Montrealska Crescent Street bez automobila do kraja ljeta

Lokalna udruga trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog prometa u središnjoj montrealskoj ulici Crescent Street, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pubovima, kako bi se posjetiteljima omogućilo slobodno kretanje tijekom pandemije COVID-19.

Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Pojedine europske zemlje godinama su davale prednost biciklizmu te u biciklističku infrastrukturu ulagale velika financijska sredstva. Nizozemska i Danska dva su najistaknutija primjera i prave biciklističke velesile u kojima nije čudno da se nizozemski premijer na posao vozi biciklom te da bicikle javno koriste i članovi danske kraljevske obitelji. No, pandemija Covid-19 ipak je prisilila i druge europske zemlje da slijede njihov primjer.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER