Tramvaj zvan 20 godina čežnje: dva desetljeća bez novih pruga

Širenje tramvajske mreže u Zagrebu pod Milanom Bandićem zapostavljeno kao nikada do sada

Aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije danas su povodom obilježavanja Svjetskog dana bez automobila zatražili proširenje zagrebačke tramvajske mreže, nakon što je prošlo već 20 godina od kada su izgrađeni posljednji metri tramvajske pruge.

Otkako je u Zagreb uveden prvi tramvaj, prije gotovo 130 godina, nikada još nije prošlo toliko vremena bez izgradnje novih pruga. Aktivisti su prosvjednim performansom u Heinzelovoj ulici ukazali kako je to rezultat politike Milana Bandića koji je cijelo to vrijeme gradonačelnik Zagreba.

Na akciju su donijeli 10-metarski transparent u obliku tramvaja, s porukom „Tramvaj zvan 20 godina čežnje“ te s njime hodali po Heinzelovoj ulici, simulirajući vožnju tramvaja. Na toj trasi se GUP-om i drugim planovima već godinama planira izgradnja tramvajske pruge. Prostor za infrastrukturu najvećim je dijelom već rezerviran i u vlasništvu Grada te nema potrebe za rušenje objekata.

  • Foto: Zelena akcija

Uz Heinzelovu i Radničku cestu u posljednjih 15-ak godina izgrađen je velik broj zgrada primarno poslovne namjene i jasno je kako bi od ove tramvajske linije mnogo ljudi imalo koristi. Slična je situacija i u Novom Zagrebu gdje odavno postoji plan izgradnje nove tramvajske pruge od okretišta u Zapruđu do Dugava i zatim Vatikanskom ulicom na zapad do Sloboštine, a po nekim planovima i dalje na zapad.

„Primjera ima još, a odsustvo njihove realizacije pokazuju kako je širenje tramvajske mreže u Zagrebu pod Milanom Bandićem zapostavljeno kao nikada do sada. Obećanja o novim prugama su konstantna i prigodničarska, ali konkretni rezultati su nikakvi”, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije. 

Javni prijevoz je izrazito važan kao alternativa korištenju automobila. Uz javni prijevoz, koji bi bio brz, redovan, točan, dostupan i udoban, te uz primjenu adekvatnih mjera prometnog i prostornog planiranja, zagrebački prometni sustav bio bi puno kvalitetniji, a njegov utjecaj na okoliš znatno manji. Za dostupnost i udobnost, veliku ulogu ima upravo razgranata mreža tramvajskih linija koja bi smanjila broj potrebnih presjedanja.

  • Bernard Ivčić iz Zelene akcije / Foto: Zelena akcija

„Gradonačelnik ovakve općekorisne projekte potpuno zanemaruje, dok većinu svoje energije ulaže u prenamjene zemljišta u GUP-u i slične projekte od kojih korist imaju samo pojedinci, a društvo u cjelini štetu“, dodao je Ivčić.

Svjetski dan bez automobila obilježava se svake godine 22. rujna. Cilj je ukazati na negativne posljedice intenzivnog korištenja automobila poput onečišćenja zraka, doprinosa klimatskim promjenama, proizvodnji buke i zauzimanja javnih površina te zagovarati biciklistički, pješački i javni promet.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Privremene pariške biciklističke staze postaju stalne!

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo je automobilima objavila rat u svom prvom mandatu, a u drugom bi ga mogla i dobiti! Posve je sigurno: zabrana automobilskog prometa pariškom rue de Rivoli ostaje na snazi, a privremene biciklističke staze – nazvane „coronapistes“ i uređene radi rasterećenja javnog prijevoza tijekom aktualne zdravstvene krize, postat će stalne! Dobar početak ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti u francuskoj metropoli, zar ne?

U užem središtu Zagreba zabranjen promet barem na Europski dan bez automobila

Europski tjedan mobilnosti u Zagrebu tradicionalno završava obilježavanjem Europskog dana bez automobila pa će tako u utorak 22. rujna, od 8 do 20 sati, promet motornih vozila biti zabranjen u užem središtu Zagreba. Nažalost, uz ovu jednodnevnu zabranu prometa ograničenu isključivo na uži centar grada, to još uvijek ne znači da ćemo u Zagrebu dočekati skoro proširenje donjogradske pješačke zone.

Europski tjedan mobilnosti 2020.

Europski tjedan mobilnosti održava se svake godine u razdoblju od 16. do 22. rujna s ciljem preispitivanja alternativa održivog prijevoza u gradovima. Poticanjem pojedinaca na odabir održivih načina prijevoza, poput hodanja i bicikliranja, možemo smanjiti emisije CO2, poboljšati kvalitetu zraka, ali i vlastito zdravlje te urbane prostore učiniti ugodnijim mjestima za život i rad.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER