U užem središtu Zagreba zabranjen promet barem na Europski dan bez automobila

#MOBILITYWEEK 2020: Dana 22. rujna u užem centru Zagreba zabranjen promet motornih vozila

Europski tjedan mobilnosti u Zagrebu tradicionalno završava obilježavanjem Europskog dana bez automobila pa će tako u utorak 22. rujna, od 8 do 20 sati, promet motornih vozila biti zabranjen u užem središtu Zagreba. Nažalost, uz ovu jednodnevnu zabranu prometa ograničenu isključivo na uži centar grada, to još uvijek ne znači da ćemo u Zagrebu dočekati skoro proširenje donjogradske pješačke zone.

U povodu Europskog dana bez automobila, u Zagrebu se uspostavlja posebna regulacija prometa u utorak 22. rujna 2020. od 8:00 sati do 20:00 sati, priopćio je Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Grada Zagreba. Tako se u središnjem području grada za promet zabranjuje zona omeđena sljedećim ulicama: Trg bana J. Jelačića - Jurišićeva - Palmotićeva - Boškovićeva – A. Hebranga - Gundulićeva - Ilica - Mesnička - Demetrova - Ilirski trg - Radićeva - Trg bana J. Jelačića. Zabrana vrijedi za sva vozila osim interventnih vozila hitne medicinske pomoći, vatrogasaca i policije, zatim komunalnih vozila, taksija i vozila javnog gradskog prijevoza te vozila osoba s invaliditetom koja imaju prebivalište u navedenoj zoni.

Policijska uprava zagrebačka svim vozačima preporučuje da na Europski dan bez automobila koriste javni gradski prijevoz ili izbjegavaju dolazak vozilom u širi centar grada Zagreba, dok se vozačima dostavnih vozila napominje da dostavu u središtu grada obave do 7 sati. Također, mole se svi sudionici u prometu da poštuju privremeno postavljenu prometnu signalizaciju te da postupaju u skladu s uputama policijskih službenika i redarske službe.

Istog dana ulicama zagrebačkog središta održava se i tradicionalna vožnja biciklima kojom se promiču tolerancija i prometna kultura među svim sudionicima u prometu. „Zagrebačka žbica“ starta u 18 sati, a predviđena trasa je sljedeća trasa: Trg Nikole Šubića Zrinskog –  A. Hebranga – Trg Republike Hrvatske – Klaićeva – R. Austrije – Trg Vladka Mačeka - Prilaz G. Deželića – Trg Republike Hrvatske – Masarykova – P. Preradovića – B. Trenka –  P. Hatza – K. Mislava – Trg žrtava fašizma – Zvonimirova – A. Bauera – Vlaška – Trg J. Langa – J. Branjuga – Palmotićeva – R. Boškovića. Cilj je na Trgu Nikole Šubića Zrinskog, a u ovoj tradicionalnoj vožnji kroz grad sudjelovat će i policajci na biciklima.

Kako to radi Pariz?

Od 7. listopada 2018. središte Pariza jednom mjesečno postaje velika pješačka zona. Naime, nakon uspjeha Dana bez automobila održanog 16. rujna iste godine, pariška gradska uprava odlučila je jednom mjesečno, i to prve nedjelje u mjesecu, središte Pariza prepustiti pješacima i biciklistima, a promet ograničiti isključivo na javni prijevoz. Uvedena je zona „Pariz diše“ (Paris Respire) koja se proteže samim središtem grada, kao rezultat suradnje Grada Pariza, Prefekture pariške policije i udruga koje promiču kretanje i zdrav život. U međuvremenu su znatno proširene zone bez automobilskog prometa i to tijekom cijele godine, u manjem dijelu grada ta se mjera provodi samo u ljetnim mjesecima, ponegdje samo na određene datume, no u većem dijelu Pariza promet se zabranjuje svake prve nedjelje u mjesecu.

U nedjelju 27. rujna 2020., od 11 do 18 sati, Grad Pariz organizira šesto izdanje Dana bez automobila i to na području cijelog grada, osim na pariškim zaobilaznicama. Kao i prošle godine, cijeli će grad biti rezerviran za pješake, bicikliste i korisnike drugih održivih oblika mobilnosti, kao i javnog prijevoza.

Kada će Zagreb konačno dobiti novu promenadu?

Ovogodišnji Europski tjedan mobilnosti bio je idealna prilika da se zagrebačka Masarykova ulica (konačno) proglasi pješačkom zonom, tim više što je Grad Zagreb naručeni elaborat „Idejno rješenje proširenja pješačke zone u centru grada Zagreba“ prema medijskim objavama dobio još u svibnju ove godine, pa je cijenjenim stručnjacima Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Grada Zagreba ostalo još samo donijeti odluku o izboru jedne od tri elaboratom predložene varijante.

Poznato je da Zagreb u usporedbi s drugim europskim gradovima ima vrlo malo pješačkih zona, koje su ograničene isključivo na područje užeg središta grada oko Trga bana Jelačića. No, čak i tako mala površina pješačkih zona uzurpirana je brojnim terasama ugostiteljskih objekata, a zahvaljujući brizi koju pokazuje za svoje građan(k)e i brzini kojom Zagreb pretvara u ugodniji grad za pješake i bicikliste, od ove gradske uprave očito nećemo dočekati skoro proširenje donjogradske pješačke zone.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od sljedeće godine u Parizu se uvodi ograničenje brzine od 30 km/h

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo planira uvesti ograničenje brzine na području cijelog grada već početkom 2021. godine. Grad Pariz je stoga pokrenuo e-savjetovanje putem kojeg Parižani i Parižanke do 27. studenog imaju priliku dati svoje mišljenje i prijedloge.

Privremene pariške biciklističke staze postaju stalne!

Gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo je automobilima objavila rat u svom prvom mandatu, a u drugom bi ga mogla i dobiti! Posve je sigurno: zabrana automobilskog prometa pariškom rue de Rivoli ostaje na snazi, a privremene biciklističke staze – nazvane „coronapistes“ i uređene radi rasterećenja javnog prijevoza tijekom aktualne zdravstvene krize, postat će stalne! Dobar početak ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti u francuskoj metropoli, zar ne?

Tramvaj zvan 20 godina čežnje: dva desetljeća bez novih pruga

Aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije danas su povodom obilježavanja Svjetskog dana bez automobila zatražili proširenje zagrebačke tramvajske mreže, nakon što je prošlo već 20 godina od kada su izgrađeni posljednji metri tramvajske pruge.

Europski tjedan mobilnosti 2020.

Europski tjedan mobilnosti održava se svake godine u razdoblju od 16. do 22. rujna s ciljem preispitivanja alternativa održivog prijevoza u gradovima. Poticanjem pojedinaca na odabir održivih načina prijevoza, poput hodanja i bicikliranja, možemo smanjiti emisije CO2, poboljšati kvalitetu zraka, ali i vlastito zdravlje te urbane prostore učiniti ugodnijim mjestima za život i rad.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER