Grad Dubrovnik uvodi nova komunalna pravila

Reda mora biti!

Gradskom vijeću Grada Dubrovnika na izglasavanje je upućen prijedlog nove Odluke o komunalnom redu. Njime se, primjerice, smanjuje broj dostavnih vozila koja mogu prometovati povijesnom jezgrom grada te predviđa novi režim prometa pješačkim zonama.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković uputio je Gradskom vijeću Grada Dubrovnika na izglasavanje prijedlog nove Odluke o komunalnom redu kojom se želi smanjiti broj dostavnih vozila koja ulaze u povijesnu jezgru te predviđa novi režim prometa pješačkim zonama, prema kojem će po Stradunu moći prometovati samo elektrovučna vozila i karići. Također, u razdoblju od 7:30 do 8:00 sati u cijeloj povijesnoj jezgri će se radi zaštite sigurnosti djece za vrijeme odlaska u školu zabraniti promet svim vozilima, uključujući i elektrovučne. Istovremeno, povijesna jezgra će se zaštititi od posljedica prometovanja motornih vozila.

Isto tako, prijedlogom je detaljno regulirano postavljanje opreme i uređaja na vanjske dijelove zgrada, posebice bankomata, a ugrađene su i konzervatorske  smjernice za njihovo postavljanje u povijesnoj jezgri. Nova Odluka o komunalnom redu regulira i postavljanje baznih stanica te komunikacijskih antena mobilnih operatera na vanjskim dijelovima zgrada, dok je u povijesnoj jezgri njihovo postavljanje zabranjeno.

Vlasnicima klimatizacijskih uređaja u povijesnoj jezgri daje se rok prilagodbe od pet godina da promijene sve klimatizacijske uređaje na način da ne budu vidljivi s javne površine. Grad Dubrovnik će u suradnji s Konzervatorskim odjelom i Zavodom za obnovu financirati projekt i postavljanje klimatizacijskih uređaja, a vlasnici će snositi troškove nabavke novih.

  • Stradunom će ubuduće moći prometovati isključivo električna vozila i karići, a s javnih površina uklonit će se klimatizacijski uređaji. / Foto: Grad Dubrovnik

Sukladno novom Zakonu o komunalnom gospodarstvu komunalnim redarima je omogućeno utvrđivanje identiteta građana prikupljanjem njihovih osobnih podataka. Tako će moći zatražiti i pregledati isprave stranaka i drugih osoba nazočnih pri nadzoru, zatražiti točne i potpune podatke pisanim putem od stranke te prikupljati dokaze i utvrđivati činjenično stanje fotografiranjem, snimanjem i na drugi odgovarajući način. Ove izmjene pridonijet će jasnije uređenom pravnom položaju komunalnih redara te su propisane sankcije za ometanje komunalnog redara u provedbi nadzora i za onemogućavanje pregleda isprava.

Kako navode u Gradu Dubrovniku, s obzirom na važnost Odluke o komunalnom redu u djelovanju lokalne samouprave i životu građana, tijekom studenog i prosinca 2019. te svibnja i lipnja 2020. provedena su dva savjetovanja sa zainteresiranom javnošću. Na postojeći nacrt odluke građani, udruge i mjesni odbori su u dva navrata izrazili ukupno 35 pojedinačnih prijedloga te dva načelna mišljena, nakon čega je izrađen novi prijedlog akta.

Novu Odluku o komunalnom redu potrebno je donijeti radi usklađenja s novim Zakonom o komunalnom gospodarstvu, učinkovitijeg provođenja komunalnog reda i mjera za njegovo održavanje te očuvanja javnog prostora i vizualnog identiteta Grada. 32. sjednica Gradskog vijeća održat će se u ponedjeljak 14. rujna.

Grad Dubrovnik / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Žedni grad: žedni šetnje - pitka i druga voda u centru grada

U okviru višegodišnjeg programskog naglaska na pitanja ekologije i održivosti, Goethe-Institut Kroatien počinje projekt „Žedni grad“, kojim se nastavlja na regionalnu inicijativu njemačkog kulturnog instituta za istraživanje društvenog i umjetničkog dosega (novih) oblika demokratskog i kolaborativnog upravljanja zajedničkim dobrima (commons).

Bankomati sa Straduna odlaze u povijest!

Postojeći bankomati u dubrovačkoj povijesnoj jezgri moraju se ukloniti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke o komunalnom redu ukoliko vlasnik ili korisnik prostora ne ishodi suglasnost, odnosno odobrenje Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture, javlja Dubrovački portal.

U Dubrovniku započela primjena Odluke o bankomatima

Dubrovački komunalni redari su proteklih dana proveli izvid na terenu te utvrdili da se unutar stare gradske jezgre nalazi 41 bankomat, od kojih svega devet s valjanim odobrenjem konzervatora.

U Dubrovniku uspješno provedena deveta Zelena čistka

Upravni odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika devetu je godinu zaredom organizirao Zelenu čistku 2020., u sklopu Svjetskog dana čišćenja – World CleanUp Day, koji se širom svijeta održao u subotu 19. rujna u 180 zemalja.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER