Graz ima novi plan urbane mobilnosti

Nakon što je nedavno najavljen novi prometni koncept bečkog središta, na sličan se korak odlučio i glavni grad Štajerske

„Ljudi žele više slobodnog prostora za pješačenje i vožnju bicikala, više mjesta za sebe, a manje za automobile“, kaže dugogodišnji gradonačelnik Graza Siegfried Nagl koji smatra da je glavnom gradu Štajerske potreban veliki zaokret u prometnoj politici i zaštiti klime.

Grad Graz želi preuzeti odgovornost prema budućim generacijama i stanovništvu koje je već pogođeno klimatskom krizom i onečišćenjem zraka. Iz tog je razloga početkom 2020. godine pokrenut sveobuhvatan novi plan urbane mobilnosti - Neuer Mobilitätsplan 2020, koji se uglavnom temelji na socijalnoj pravdi i klimatskoj neutralnosti.

Grad Graz novim planom podržava želje svojih građana i građanki te njima i njihovoj djeci želi osigurati bolju kvalitetu života i održivi razvoj grada. Novim planom mobilnosti također se želi pokrenuti daljnji korak ka unaprjeđenju i podizanju atraktivnosti središta grada, uz istovremeno praćenje europskih i svjetskih trendova u prostornom planiranju i urbanom razvoju, a gradska uprava ne krije svoju namjeru da u tim nastojanjima Graz postane uzor drugim gradovima.

  • Glavna trgovačka ulica Herrengasse u središtu Graza / Pixabay

U Gradu Grazu su svjesni kako izrada i primjena socijalno pravednog i klimatski povoljnog plana mobilnosti iziskuje dosta vremena, ali isto tako smatraju kako je u trenutnoj kriznoj situaciji potrebno hitno djelovanje. Gradska je uprava stoga odlučila usvojiti paket mjera kako bi se čim prije smanjilo prometno opterećenje gradskih prometnica. Prve mjere stupit će na snagu početkom listopada 2020., dok se potpuna provedba novog plana mobilnosti očekuje do početka 2022. godine.

Mjere koje stupaju na snagu početkom listopada ove godine odvijat će se u dvije faze. Prve „žrtve“ novog plana mobilnosti u Grazu bit će SUV vozila (Sport Utility Vehicles). Naime, ovi nezgrapni urbani terenci će se u prvoj fazi postupno uklanjati iz središta grada (prikazano crvenom bojom na gornjoj karti) te će za njih od 1. listopada biti uvedena zabrana prometovanja od petka do nedjelje. Ova prijelazna faza trajat će dva mjeseca, a već od 1. prosinca 2020. zabrana prometovanja vrijedit će i za sve radne dane, odnosno od ponedjeljka do nedjelje.

  • Tramvaji i dalje ostaju glavno sredstvo javnog prijevoza u središtu Graza / Pixabay

Druga faza počet će se provoditi 1. svibnja 2021. godine, kada će se središte grada osloboditi svih automobila koji nisu apsolutno nužni. Stoga će od 1. svibnja sljedeće godine na snagu stupiti potpuna zabrana prometovanja, uz određene iznimke, a zabrana za SUV vozila proširit će se i na preostalo područje grada (prikazano plavom bojom na karti).

Izuzeci se odnose na osobe s invaliditetom koje ovise o prijevozu automobilom te svakako interventna vozila (policijska vozila, vozila hitne pomoći, vatrogasci i dr.) i vozila komunalnih službi.

Od početka rujna ove godine održavat će se prezentacije za građane Graza na kojima će ih se upoznavati s novim prometnim pravilima, a posebni tečajevi organizirat će se za neiskusne bicikliste. Na području središta grada uredit će se šest novih stanica sustava javnih bicikala koje će stanovnici Graza moći besplatno koristiti. Također, osim bicikala, građanima će na raspolaganju biti i bicikli za prijevoz tereta.

Svi vlasnici automobila moći će ostvariti pravo na zamjenski, potpuno novi bicikl i godišnju iskaznicu za javni prijevoz. Gradska uprava Graza svojim građanima/kama stoji na raspolaganju i sve primjedbe na novi plan urbane mobilnosti mogu joj se dostaviti putem online obrasca.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Montrealska Crescent Street bez automobila do kraja ljeta

Lokalna udruga trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog prometa u središnjoj montrealskoj ulici Crescent Street, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pubovima, kako bi se posjetiteljima omogućilo slobodno kretanje tijekom pandemije COVID-19.

Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

Središte Beča uskoro postaje zona bez automobila

Prema pisanju austrijskih medija, središte Beča, odnosno njegov prvi okrug, uskoro bi velikim dijelom trebao ostati bez automobila. Čini se kako su bečka dogradonačelnica Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Innenstadt Markus Figl (ÖVP) vrlo blizu postizanju konačnog dogovora.

Bečanke i Bečani sve više pješače i voze bicikle

Promet se u Beču općenito smanjio tijekom krize koronavirusa, a biciklizam i pješačenje pokazali su se najsigurnijim načinom kretanja u uvjetima provođenja mjera socijalnog distanciranja. Naravno, tome su pridonijela prijašnja velika ulaganja bečke gradske uprave u širenje mreže biciklističkih staza i pješačkih zona, ali i otvaranje privremenih, i to usred pandemije!

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER