Zabok i Oroslavje se ubrzo spajaju biciklističkom rutom BRZO

Biciklistička ruta Zabok – Oroslavje nosi naziv BRZO i spojit će željeznički kolodvor u Zaboku s autobusnim u Oroslavju

Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU odobrilo je još jedan projekt koji će Grad Zabok realizirati u suradnji s Gradom Oroslavjem. Riječ je o projektu uređenja 5,2 km duge biciklističke rute Zabok – Oroslavlje, čija vrijednost iznosi 14.262.986,00 kuna, a iz EU fondova će za projekt biti isplaćeno osam milijuna kuna, javlja portal Zagorje.com.

Opravdani i prepoznati projekti

„Izuzetno smo sretni i ponosni što je još jedan naš projekt dobio potpis i pečat. To dovoljno govori koliko su naši projekti opravdani i prepoznati te koliko cijeli gradski tim ulaže napora i znanja kako bismo maksimalno iskoristili sredstva EU fondova“, kažu u Gradu Zaboku.

Projekt Biciklistička ruta Zabok – Oroslavje (BRZO) uspostavlja suvremenu i održivu biciklističku infrastrukturu između dva grada čime će se povećati kvaliteta kretanja stanovništva, učinkovitost prometnih rješenja, smanjiti onečišćenje i devastacija okoliša, povećati sigurnost i dodatno razvijati društveno prihvatljiv način prometa.

„Ova biciklistička ruta doprinosi održivosti prometnog sektora u cjelini, jer omogućuje korištenje potencijala svakog vida prijevoza, a promiče biciklizam kao jedan od načina putovanja. Osim toga, s obzirom da spaja željeznički i autobusni prijevoz, bicikl će biti jedan zdrav način putovanja, odnosno dolaska na odredište za daljnji put, vlakom ili autobusom“, naglasili su u Gradu Zaboku.

Novom biciklističkom rutom će se promovirati jačanje svijesti građana o dobrobitima biciklizma za njih osobno i društvo u cjelini. Promicat će se i češće korištenje javnog prijevoza kao zamjena za putovanja automobilima koji sve više onečišćuju okoliš.

Zabočka dionica imat će i biciklistički most preko rijeke Krapine te most u samom gradu gdje će prelaziti postojeću željezničku prugu, a spajat će gradske ulice Matije Gupca i Ksavera Šandora Gjalskog.

Oroslavska dionica počinje na liniji razgraničenja dva grada, a završava na autobusnom kolodvoru u Oroslavju u Ulici Andrije Gredičaka.

„Ukupna vrijednost projekta je 14.262.986,00 kuna. Iznos od 528.375,00 kuna utrošen je na projektnu dokumentaciju 2019. i zajednički su ga financirali Zabok i Oroslavje. Odobrenih osam milijuna kuna kroz EU fond realizirat će se tijekom ove i iduće godine kada bi cijeli projekt trebao biti gotov. Ostatak od 5.734.610,79 kuna financirat će partneri na projektu, Zabok i Oroslavje“, pojasnili su u Gradu Zaboku.

Spajanje Zaboka i Oroslavja

„Spojit ćemo dva grada, poticati zdrav način života i mijenjanje navika, a postojećim biciklistima, kojih je mnogo više no što neki misle, omogućiti sigurnu vožnju i siguran put. Izuzetno nas raduje ova suradnja između dva grada koja je još jednom dokazala da ljudi i projekti za ljude i buduće generacije mogu i moraju biti ispred politike. Zahvaljujemo Zagorskoj razvojnoj agenciji koja je sudjelovala u pripremi projekta i projektnoj prijavi te svima koji su dali svoj doprinos ovome projektu i koji su se angažirali, a posebno Poduzetništvu Tomek, obitelji Tomek, Darku i Brigiti, koji su svoje zemljište, kroz koje će prolaziti jedan dio staze, dali za projekt bez ikakve naknade. Vidimo se na biciklima!“ - poručili su iz Grada Zaboka.

Gradonačelnik Oroslavja Emil Gredičak i sam je veliki ljubitelj bicikliranja te je izuzetno zadovoljan što projekt kreće u realizaciju.

„Ovakve primjere izvrsne prakse i suradnje, kao što imaju Oroslavje i Zabok, želimo u cijeloj Hrvatskoj“, poručio je gradonačelnik Oroslavja Emil Gredičak.

Zagorje.com / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Montrealska Crescent Street bez automobila do kraja ljeta

Lokalna udruga trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog prometa u središnjoj montrealskoj ulici Crescent Street, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pubovima, kako bi se posjetiteljima omogućilo slobodno kretanje tijekom pandemije COVID-19.

Biciklistički promet u Beču obara rekorde

U doba klimatskih promjena bicikl postaje sve značajnije prijevozno sredstvo. Da su toga svjesni i građani Beča, pokazuju statistički podaci o tamošnjem biciklističkom prometu koji je od 2011. godine do danas u neprestanom porastu. Vožnja biciklom je, naime, nakon pješačenja najpovoljnija prometna opcija koja uz to i čuva okoliš.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER